Інформаційні запити й інформативні відповіді – це дорога з двостороннім рухом
Журналісти, м`яко кажучи, бувають дивними. Я навіть не уявляла наскільки, допоки не пішла працювати у прес-службу Міністерства охорони здоров’я.
Найцікавіша робота тут з інформаційними запитами. «Добрий день, я журналіст і мені треба написати про горобину. Допоможіть!». У такі хвилини хоч і відчуваєш себе гуглом, але відповідати маєш стримано: «…визначальним для публічної iнформацiї є те, що вона була заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим і створеним лише суб’єктом владних повноважень у процесi виконання своїх обов'язкiв. Враховуючи викладене, надання iнформацii у розумiннi cтатті 1 Закону не вбачається можливим, оскільки вимагає створення iнформацii та потребує проведення аналiтичноi роботи».
Першість серед талановитих запитів тримає телебачення.
Одна рейтингова програма дуже впливового телеканалу просила порахувати «людей з Вінниці», які працюють в Міністерстві.
Інший популярний телеканал в інформаційному запиті ставить вічні запитання: «Як знайти ідеального батька для дитини і яким він повинен бути?»
Ще один телеканал надіслав запит на доступ до публічної інформації з таким формулюванням: «Як ви поясните появу серйозних ускладнень у вигляді великої червоної плями на тілі дитини…»
Радіємо, коли, наприклад, вакцинацією цікавиться оглядач ринку нерухомості одного з видань. Або запитують, як відкрити косметичний салон. Так і пишуть: просимо МОЗ відповісти, як відкрити косметичний салон. А нещодавно видання, яке має назву «Міжнародна газета без кордонів «Україна» надіслало, як вони вважають, інформаційний запит: «виїхати на місце халатного ставлення фахівців до своїх обов`язків». Без деталей. Швидкою допомогою, певно.
Журналісти часто між собою вправляються в дотепах і кпинах на адресу моїх нинішніх колег з прес-служб та відділів доступу до публічної інформації.
Знаю, бо сама така була. Але інформаційні запити й інформативні відповіді – це дорога з двостороннім рухом, і нам у відділах по роботі з публічною інформацією теж є з кого пожартувати.
Тут я підморгую улесливо прекрасним працівникам клавіатури. І молю: перевіряйте власні запити бодай на логічність та формулюйте їх грамотно. Щоб вас можна було зрозуміти. Усім бобра!
Тетяна Селезньова, Міністерство охорони здоров’я України
Фото: Андрій Білоножко