Доступ у Львівській обласній та міській радах: різні підходи до роботи із запитами

25 Липня 2017 11:05

Продовжуємо розповідати про те, хто відповідає на наші запити. Цього разу розповідь про доступ у Львівській обласній раді та Львівській міській раді

 

У Львівській облраді з запитами працює одна людина

Приміщення Львівської обласної ради розташоване навпроти Музей-Арсеналу на вулиці Володимира Винниченка.

Щоб зайти, потрібно пройти через охорону, пояснити, до кого ідеш, а також підтвердити це, зателефонувавши до прес-служби.

Із запитами у раді працює одна людина – Оксана Хомуляк, радник з інформаційних питань відділу інформаційно-комп’ютерного забезпечення та доступу до публічної інформації. У світлому кабінеті на підлозі багато вазонів, на підвіконні – різнокольорові орхідеї. На стінах розвішані картини з пейзажами Львова та Венеції.

 

 

Оксана Хомуляк розповідає про те, що є певні організації, які постійно пишуть запити. Іноді деякі громадяни надсилають по кілька на місяць.

На сайті всю інформацію також публікує пані Оксана. Скаржиться, що люди часто питають інформацію, яка не належить Львівській обласній раді. Наприклад, просять надати довідку про смерть чоловіка, бо морг її не видає. Часто люди приходять і щось просять, бо просто не знають, куди звертатися.

Звернення і запити, розповідає Оксана Хомуляк, досі плутають, але зараз набагато менше, ніж у 2011-2012 роках. Вона працює із запитами в облраді з того часу, як був прийнятий ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

У останні роки кількість запитів збільшилась. Спочатку було більше запитів від громадських організацій, та журналістів, а зараз навпаки. В останні два роки запитів стало вдвічі більше.

 

 «Багато людей зляться на той закон, але треба звикати бути публічними. За ці роки ми вже багато з чим розібралися і проблем із трактуванням закону все менше. Вже ми і люди навчилися ним користуватися. Такі закони є в усьому світі. Це прогресивний шлях і громадяни мають знати про діяльність влади», - зазначає пані Оксана.

Звернення громадян у Львівській облраді опрацьовують працівники відділу звернень громадян і надання допомоги репресованим та учасникам АТО. До Омбудсмана зі скаргами на порушення права на доступ, громадяни зверталися один раз. Відповідь обласна рада надала, але людина не була з нею згодна.

Минулого року у Львівській обласні раді опрацювали 276 запитів.

 

У міськраді окремого відділу для запитів немає

До міської ради вхід вільний – можна піднятися на самісінький верх Ратуші й подивитися на місто. Але про доступ до публічної інформації у Львівській міськраді довелося дізнаватися не тут, а в електронному листуванні – прес-служба так і не змогла відповісти, хто ж може розказати про запити у цій установі.

У структурі Львівської міської ради відсутній відділ, що відповідає за інформаційні запити. Запити на публічну інформацію до структурних підрозділів Львівської міської ради надходять у письмовій формі за адресою площа Ринок, 1, на електронну пошту відділу «Центр надання адміністративних послуг», а також для подачі запиту можна заповнити форму на офіційному порталі Львівської міської ради.

Запити реєструються у відділі «Центр надання адміністративних послуг» і передаються на виконання структурному підрозділу, який володіє запитуваною інформацією (згідно з розмежуванням повноважень). Такий самий порядок і щодо звернень громадян.

Із телефонними зверненнями ЗМІ працює відділ «Прес-служба» Львівської міської ради, який займається загальною координацією співпраці журналістів та посадовців. Слід зауважити, що 90-95% звернень від журналістів надходять в усній формі і необхідна ЗМІ інформація надається оперативно – телефоном чи при особистій зустрічі із посадовцями Львівської міської ради

У 2016 році у Львівську міську раду надійшло 3883 запити на публічну інформацію.

Наталія Патрікєєва, «Доступ до правди»