Очільник Служби відновлення Миколаївщини відмовився показувати ціну асфальту у тендері на 435 мільйонів, бо.. це порушує авторське право

14 Липня 2023 00:00

Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області відмовилась надавати Центру протидії корупції інформацію щодо кошторису будматеріалів, які будуть використані під час реконструкції траси Н-24 «Благовіщенське – Миколаїв» за 435 млн грн.

У відповіді на запит центру керівник служби Олександр Антощук зазначив, що проектна документація по об’єкту «підпадає під захист авторського права», а право служби її використовувати обмежено підрядниками, передають «Наші гроші».

Проводити реконструкцію ділянки траси буде ТОВ «Ростдорстрой», угоду з яким було укладено ще 1 червня. В самій угоді є лише посилання на моніторингові ціни ДП "ДерждорНДІ" у Миколаївській області станом на лютий, однак ці дані не є цінами, з урахуванням яких визначалася очікувана вартість дорожніх робіт. 

Саме тому Центр протидії корупції звернувся з запитом надати локальні кошториси, а також підсумкову відомість ресурсів.

У відповідь керівник миколаївської Служби відновлення Олександр Антощук прислав листа (Миколаїв відповідь ЦПК), у якому відмовився надати дані про ціни будматеріалів з інвесторського кошторису, оскільки на його думку «кошторисна частина проектної документації, підсумкові відомості ресурсів (загальна та до локальних кошторисів) не є безпосередньо тими документами, які визначають використання бюджетних коштів…».

Також Антощук повідомив, що проектна документація по об’єкту, на який планують витратити 435 млн грн коштів платників податків з державного бюджету, «підпадає під захист авторського права та право Служби на її використання обмежено підрядниками…».

Таким чином, зазначає видання, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області порушила вимоги Методики ціноутворення дорожніх робіт, яку ухвалили 2022 року. Ця методика передбачає обов’язкове оприлюднення технічної специфікації з переліком і цінами матеріалів, що мають використовуватися для реконструкції. Так замовник уникає контролю за ефективним та оптимальним використанням бюджетних коштів, а ще створює умови для можливих зловживань та корупції.

Одночасно з миколаївцями свій тендер на ремонт шляхопроводу по трасі М-03 вартістю 301 млн грн провела Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області. В контракті з «Мостобудівельним загоном №112», який було укладено 30 травня, також не було кошторисної частини. Відтак «Центр протидії корупції» звернувся і до харків’ян з аналогічним запитом.

На відміну від миколаївської служби харків’яни одразу надали на запит необхідні документи. І виявилось, що по найресурснішому товару у кошторисі ціна абсолютно ринкова.

На щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА-20 припадає понад 11% усього кошторису – 34 млн грн. Його кошторисна ціна заявлена 6 035 грн/т. У свою чергу моніторинг «ДерждорНДІ» показує, що у Харківській області в травні цей вид асфальту декларували в середньому по 7 896 грн/т. Тобто по цьому товару маємо значну економію грошей.

Але на будматеріалах, які займають менші частки кошторису, ціни вищі від ДерждорНДІ (всі ціни з ПДВ та без урахування доставки, яка у кошторисі вказана окремо від відпускної ціни товарів):

Будматеріал

К-ть

Сума, грн

Кошторисна ціна за од, грн

Середня ціна по регіону від ДерждорНДІ, грн/од

Різниця

+економія
-переплата

Щебенево-мастикова асфальтобетонна суміш

5 629 тон

33 971 038

6 035

7 896

-24

+10 475 569

Піщано – щебенева суміш С7, м3

4 402 м3

14 630 646

3 324

1 962

+69

-5 995 524

Піщано – щебенева суміш С5, м3

6 383 м3

13 404 300

2 100

2 320

-9

+1 404 260

Тобто фактично по найбільшим статтям видатків маємо позитивний баланс між переплатами і економією.

 

 

«Доступ до правди»