Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області відмовилась надавати Центру протидії корупції інформацію щодо кошторису будматеріалів, які будуть використані під час реконструкції траси Н-24 «Благовіщенське – Миколаїв» за 435 млн грн.
У відповіді на запит центру керівник служби Олександр Антощук зазначив, що проектна документація по об’єкту «підпадає під захист авторського права», а право служби її використовувати обмежено підрядниками, передають «Наші гроші».
Проводити реконструкцію ділянки траси буде ТОВ «Ростдорстрой», угоду з яким було укладено ще 1 червня. В самій угоді є лише посилання на моніторингові ціни ДП "ДерждорНДІ" у Миколаївській області станом на лютий, однак ці дані не є цінами, з урахуванням яких визначалася очікувана вартість дорожніх робіт.
Саме тому Центр протидії корупції звернувся з запитом надати локальні кошториси, а також підсумкову відомість ресурсів.
У відповідь керівник миколаївської Служби відновлення Олександр Антощук прислав листа (Миколаїв відповідь ЦПК), у якому відмовився надати дані про ціни будматеріалів з інвесторського кошторису, оскільки на його думку «кошторисна частина проектної документації, підсумкові відомості ресурсів (загальна та до локальних кошторисів) не є безпосередньо тими документами, які визначають використання бюджетних коштів…».
Також Антощук повідомив, що проектна документація по об’єкту, на який планують витратити 435 млн грн коштів платників податків з державного бюджету, «підпадає під захист авторського права та право Служби на її використання обмежено підрядниками…».
Таким чином, зазначає видання, Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Миколаївській області порушила вимоги Методики ціноутворення дорожніх робіт, яку ухвалили 2022 року. Ця методика передбачає обов’язкове оприлюднення технічної специфікації з переліком і цінами матеріалів, що мають використовуватися для реконструкції. Так замовник уникає контролю за ефективним та оптимальним використанням бюджетних коштів, а ще створює умови для можливих зловживань та корупції.
Одночасно з миколаївцями свій тендер на ремонт шляхопроводу по трасі М-03 вартістю 301 млн грн провела Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області. В контракті з «Мостобудівельним загоном №112», який було укладено 30 травня, також не було кошторисної частини. Відтак «Центр протидії корупції» звернувся і до харків’ян з аналогічним запитом.
На відміну від миколаївської служби харків’яни одразу надали на запит необхідні документи. І виявилось, що по найресурснішому товару у кошторисі ціна абсолютно ринкова.
На щебенево-мастиковий асфальтобетон ЩМА-20 припадає понад 11% усього кошторису – 34 млн грн. Його кошторисна ціна заявлена 6 035 грн/т. У свою чергу моніторинг «ДерждорНДІ» показує, що у Харківській області в травні цей вид асфальту декларували в середньому по 7 896 грн/т. Тобто по цьому товару маємо значну економію грошей.
Але на будматеріалах, які займають менші частки кошторису, ціни вищі від ДерждорНДІ (всі ціни з ПДВ та без урахування доставки, яка у кошторисі вказана окремо від відпускної ціни товарів):
Будматеріал |
К-ть |
Сума, грн |
Кошторисна ціна за од, грн |
Середня ціна по регіону від ДерждорНДІ, грн/од |
Різниця |
+економія |
Щебенево-мастикова асфальтобетонна суміш |
5 629 тон |
33 971 038 |
6 035 |
7 896 |
-24 |
+10 475 569 |
Піщано – щебенева суміш С7, м3 |
4 402 м3 |
14 630 646 |
3 324 |
1 962 |
+69 |
-5 995 524 |
Піщано – щебенева суміш С5, м3 |
6 383 м3 |
13 404 300 |
2 100 |
2 320 |
-9 |
+1 404 260 |
Тобто фактично по найбільшим статтям видатків маємо позитивний баланс між переплатами і економією.
«Доступ до правди»