Управління патрульної поліції Тернополя вважає, що інформація про зарплату працівників є конфіденційною. Про це повідомив Володимир Шевченко у Facebook.
У запиті на публічну інформацію Володимир Шевченко поцікавився заробітними платами в.о. начальника Управління патрульної поліції Тернополя Володимира Струка, а також заступника начальника управління Олега Сорокового.
У відповідь Управління патрульної поліції міста Тернопіль повідомило, що інформація щодо заробітної плати вищевказаних працівників є «конфіденційною інформацією про фізичну особу». У відповіді цитується з ч.2 ст.11 Закону України «Про інформацію», не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без його згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки.
Відповідь підписав в.о. начальника Управління патрульної поліції Володимир Струк.
«Інформація про заробітну плату, премії, матеріальну допомогу не є конфіденційною, не може бути обмежена в доступі і підлягає наданню на запит», - таким є роз’яснення Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, опубліковане на офіційному сайті.
Логіка Омбудсмана така: розпорядження бюджетними коштами включає здійснення витрат з державного чи місцевого бюджету. Заробітна плата та інші виплати (премії, матеріальна допомога тощо) посадовим та службовим особам є витратами з бюджету. Частиною 5 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Це підтверджується положенням статті 5 Закону України «Про захист персональних даних», у якій йдеться про те, що не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень, а також «не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до статті 16 Закону України «Про запобігання і протидію корупції» інформація про розміри, види оплати праці та будь-яких інших виплат з бюджету особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом.
«Я би радила написати новий запит, до якого долучити позицію Уповноваженого і вказати, що Уповноважений може притягти до адміністративної відповідальності по ст. 212-3 і накласти штраф у розмірі від 425 до 850 грн. Причому такої практики по країні вже багато», – коментує Людмила Панкратова, юрист Інституту розвитку регіональної преси (ІРРП).
«Доступ до правди»