129-1ДатаВстановленняІнвалідностіПОВТОРНО
Доброго дня!
Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ)
01601, м. Київ, вул. Грушевського 7, Тел.+38 044 253 61 94 E-mail: [email address]
звертається: Щербата Наталя Михайлівна, людина з інвалідністю 2 групи, посвідчення водія ВХК 454298, видане 19.08.22 ТСЦ 546
21005, м. Вінниця, житло (квартира) з присвоєною адресою
Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Цей письмовий електронний лист підписаний мною відповідним закону електронним (цифровим) підписом шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Н.М. Щербата».
Місцем мого проживання є житло (квартира) в м. Вінниці з присвоєною адресою, яка є моєю конфіденційною інформацією.
Цей лист містить звернення з метою реалізації моїх прав людини.
Цей лист містить запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист містить запити на доступ до моїх персональних даних та їх захист.
Цей лист містить заяви на отримання інформації, необхідної для реалізації моїх прав людини.
І. Факти
1. Наскільки мені відомо, датою встановлення інвалідності вважається день надходження до МСЕК документів з лікарні. Але в жодному документі, що видається людині з інвалідністю на руки та надсилається до пенсійного фонду, ця дата не вказана: вказується лише дата видачі довідки та виписки з акта огляду МСЕК.
2. Однак, право на пенсію по інвалідності виникає саме з дати встановлення інвалідності. Виникає питання: а як інвалід та пенсійний фонд можуть знати цю дату?
3. З цього приводу 22.03.23 через сервіс Доступ до правди я подала до МОЗ листа 129ДатаВстановленняІнвалідності і просила, серед іншого, надати правову публічну інформацію щодо надання інваліду інформаційного доступу до правопороджуючої дати встановлення інвалідності. Поштовий сервер отримувача підтвердив успішну доставку відправлення Mar 22 08:17:16. Вся переписка за листом оприлюднена за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/129.....
4. У відповідь листом від 28.03.23 з обрізаним номером, надісланим чомусь лише 31.03.23 з прострочкою 2 дні від встановленого законом строку, директор Департаменту медичних послуг Олександра МАШКЕВИЧ, виконавець Зінченко 2532458 навели релевантні нормативні акти, народжені в МОЗ, але відповіді та запитаної інформації на більшість моїх запитів/звернень – в 10 з 14 пунктах, зокрема, в п.п.3.2, 3.2.1, 3.4, 3.4.1, 3.5, 3.5.1, 3.6, 3.6.1, 4, 5 – не надали. Власне, вони підтвердили наявність порушень прав людини, на які я вказувала в своєму листі.
4.1. Зокрема, автори відповіді повідомили, що (цитата): «Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією надсилається за місцем призначення пенсії чи місцезнаходженням пенсійної справи» і вказали, що ця виписка затверджена наказом МОЗ від 30.07.12 №577. ІНСТРУКЦІЯ щодо заповнення форми первинної облікової документації № 157-1/о «Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією», затверджена цим же наказом і оприлюднена за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z150..., містить такі приписи (цитата):
«1. Ця Інструкція визначає порядок заповнення форми первинної облікової документації «Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією» (далі - форма № 157-1/о) і складається з двох частин: зазначеної виписки та довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією.
2. Форма № 157-1/о застосовується при винесенні рішення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) про встановлення групи, причини і строку інвалідності.
3. Форма № 157-1/о заповнюється у Кримській республіканській, обласних, центральних міських у містах Києві та Севастополі, міських, міжрайонних та районних МСЕК.
4. Усі реквізити даної форми заповнюються відповідно до акта огляду медико-соціальної експертної комісії (форма № 157/о).
5. Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією надсилається за місцем призначення пенсії чи місцезнаходженням пенсійної справи.
5.1. У пункті 1 зазначається місцезнаходження МСЕК.
5.2. У пункті 2 зазначається профіль МСЕК.
5.3. У пунктах 3 та 4 зазначаються особисті дані інваліда: прізвище, ім’я, по батькові та дата народження, які записуються повністю згідно з даними паспорта.
5.4. У пункті 5 зазначається місце проживання інваліда.
5.5. У пункті 6 зазначається дата огляду інваліда.
5.6. У пункті 7 зазначається, який огляд - первинний або повторний.
5.7. У пункті 8 словами зазначається група інвалідності, яка встановлена хворому.
5.8. У пункті 9 зазначається причина інвалідності.
5.9. У пункті 10 зазначається термін, до якого встановлено групу інвалідності.
5.10. У пункті 11 зазначається дата чергового переогляду інваліда у МСЕК.
5.11. У пункті 12 зазначається діагноз МСЕК.
5.12. У пункті 13 зазначається висновок про умови та характер праці інваліда.
5.13. У пункті 14 зазначаються рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності інваліда.
5.14. У пункті 15 зазначається номер акта огляду МСЕК, на підставі якого видається довідка до акта огляду МСЕК.
5.15. У пункті 16 зазначається дата видачі документа.
6. Довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією видається інваліду.
6.1. У пункті 1 зазначається місцезнаходження МСЕК.
6.2. У пункті 2 зазначається профіль МСЕК.
6.3. У пункті 3 зазначаються серія та номер довідки.
6.4. У пункті 4 зазначаються особисті дані інваліда: прізвище, ім’я, по батькові, які записуються повністю згідно з даними паспорта.
6.5. У пункті 5 зазначається дата народження інваліда.
6.6. У пункті 6 зазначається дата огляду інваліда.
6.7. У пункті 7 вказується характер огляду: первинний або повторний.
6.8. У пункті 8 словами зазначається група інвалідності, яка встановлена хворому.
6.9. У пункті 9 зазначається причина інвалідності.
6.10. У пункті 10 зазначається термін, до якого встановлено групу інвалідності.
6.11. У пункті 11 зазначається дата чергового переогляду інваліда у МСЕК.
6.12. У пункті 12 надається висновок про умови та характер праці.
6.13. У пункті 13 зазначаються рекомендовані заходи щодо відновлення працездатності інваліда.
6.14. У пункті 14 зазначається номер акта огляду МСЕК, на підставі якого видається довідка до акта огляду МСЕК.
6.15. У пункті 15 зазначається дата видачі довідки.
7. Кожна частина форми №157-1/о підписується головою МСЕК (підпис розшифровується) і засвідчується печаткою МСЕК.
8. Відповідальним за правильність заповнення форми №157-1/о є голова МСЕК.
9. Строк зберігання форми №157-1/о - 50 років» (кінець цитати).
Очевидно, що жодний пункт цієї інструкції не передбачає внесення дати надходження документів на МСЕК від закладу охорони здоров'я = дати встановлення інвалідності до жодної з двох частин цієї виписки: ні тої, що видається інваліду, ні тої, що надсилається за місцем пенсійного забезпечення.
4.2. Жодних інших способів/документів надання інваліду та пенсійним органам інформаційного доступу до дати встановлення інвалідності МОЗ не навело. Схоже, їх і не існує.
5. Однак, за приписами права прав людини, яке є частиною національного законодавства, кожна держава зобов’язана надати кожному, включно кожній людині, щонайменше чотири доступи до кожного права: юридичний, фінансовий, інформаційний та фізичний. Лише надання усієї сукупності доступів є забезпеченням права; ненадання хоча б одного з доступів є не забезпеченням права і порушує його.
5.1. МОЗ як ЦОВВ є відповідальним за забезпечення усіх чотирьох доступів кожному до прав людини в медичній галузі держави, включно шляхом якісного унормування власними повноваженнями чи ініціюванням уповноваженим органам усіх релевантних питань. Для цієї мети і ухвалений, зокрема, наказ МОЗ від 30.07.12 №577, який, однак, містить суттєву прогалину в питанні інформаційного доступу кожного інваліда не лише до права на приватне життя, але і на власність в частині пенсійного забезпечення. Через таку «дірку» в унормуванні – схоже, навмисну, лише я втратила пенсію майже за півтора місяці. А всі інваліди держави обікрадені сумарно на мільйони, якщо не на мільярди, гривень. Це масштабний корупційний кримінальний злочин, який триває щонайменше вже друге десятиліття поспіль.
ІІ. Повідомлення
6. Повідомляю міністра охорони здоров’я України про вчинений і вчинюваний наразі в МОЗ масштабний корупційний злочин з обкрадання усіх інвалідів України для негайного адекватного реагування з власної ініціативи та виправлення ситуації.
ІІІ. Вимоги
А. Про вчинення дій
7. Прошу МОЗ та його керівника:
7.1. Провести перевірку та службове розслідування наведених фактів та встановити усіх відповідальних посадових осіб за вказані корупційні злочини.
7.1.1. Надати мені усі матеріали перевірки та службового розслідування наведених в цьому листі фактів.
7.1.2. Повідомити мені усіх відповідальних посадових осіб за вказані корупційні злочини, включно щодо мене як потерпілої.
7.2. Притягти до встановленої законом відповідальності усіх посадових осіб МОЗ, відповідальних за наведені тут факти порушень.
7.2.1. Надати мені усі рішення про притягнення до встановленої законом відповідальності усіх посадових осіб МОЗ, відповідальних за наведені тут факти порушень.
7.3. Подати матеріали з перевірки цього листа та проведеного службового розслідування уповноваженим правоохоронним органам для притягнення винних до кримінальної відповідальності з відшкодуванням шкоди потерпілим.
7.3.1. Надати мені усі матеріали, подані МОЗ правоохоронним органам за цим листом.
7.4. Вжити негайних заходів до нормативного забезпечення інформаційного доступу усіх інвалідів, включно мене, та усіх дотичних органів, включно пенсійних, до дати встановлення інвалідності.
7.4.1. Повідомити мене про усі вжиті МОЗ заходи до нормативного забезпечення інформаційного доступу усіх інвалідів, включно мене, та усіх дотичних органів, включно пенсійних, до дати встановлення інвалідності.
7.5. Надати мені усі ухвалені за цим листом письмові рішення.
7.6. Оприлюднити офіційно на сайті МОЗ усі ухвалені за цим листом рішення.
7.7. Надати мені прямі інтернет-лінки на офіційне оприлюднення на сайті МОЗ усіх ухвалених за цим листом рішень.
7.8. Надати мені письмову відповідь на цього листа.
Б. Про надання первинної правової допомоги
8. Прошу МОЗ та його керівника:
8.1. Надати мені первинну правову допомогу у формі складення скарг від мого як потерпілої та жертви імені до уповноважених правоохоронних органів про вчинення працівниками МОЗ корупційного кримінального злочину шляхом незабезпечення нормативного врегулювання інформаційного доступу усіх інвалідів, включно мене, та усіх дотичних органів, включно пенсійних, до дати встановлення інвалідності, внаслідок чого мені завдана майнова шкода в великому розмірі.
8.1.1. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені цих скарг.
8.1.2. Складені тексти (проекти) цих скарг надіслати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист.
8.2. Надати мені первинну правову допомогу у формі складення скарг від мого як потерпілої та жертви імені до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (УПЛ) про складення та подання до суду протоколів про адміністративні порушення, вчинені директором Департаменту медичних послуг Олександрою МАШКЕВИЧ, виконавцем Зінченко 2532458, іншими відповідальними посадовими особами МОЗ, а саме:
8.2.1. на прострочку надання відповіді та запитаної публічної інформації на 4 запити на доступ до публічної інформації в п.п.3.1, 3.1.1, 3.3, 3.3.1 листа 129ДатаВстановленняІнвалідності – щонайменше 8 скарг;
8.2.2. на ненадання відповіді на 10 запитів на доступ до публічної інформації в п.п.3.2, 3.2.1, 3.4, 3.4.1, 3.5, 3.5.1, 3.6, 3.6.1, 4, 5 листа 129ДатаВстановленняІнвалідності – 20 скарг;
8.2.3. на ненадання інформації на 10 запитів на доступ до публічної інформації в п.п.3.2, 3.2.1, 3.4, 3.4.1, 3.5, 3.5.1, 3.6, 3.6.1, 4, 5 листа 129ДатаВстановленняІнвалідності – 20 скарг.
8.2.4. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені цих скарг.
8.2.5. Складені тексти (проекти) цих скарг надіслати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист.
8.3. Надати мені первинну правову допомогу у формі складення правової консультації та роз’яснення, в який спосіб усім інвалідам, включно мені, та усім дотичним органам, включно пенсійним, надається інформаційний доступ до дати встановлення інвалідності.
8.3.1. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені правової консультації та роз’яснення.
8.3.2. Складені тексти правової консультації та роз’яснення надіслати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист.
В. Про надання інформації
9. Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», ПОВТОРНО прошу надати мені інформацію, необхідну для реалізації та захисту моїх прав людини, мої персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
9.1. Який припис права, чинний з 1987 по 2012 роки, передбачає, що датою встановлення інвалідності вважається день надходження до МСЕК документів з лікарні?
9.1.1. Прошу навести усі релевантні приписи права та їх статті, чинні з 1987 по 2012 роки, дати їх ухвалення, цитати релевантних статей та прямі лінки на їх оприлюднення в інтернеті.
9.2. ПОВТОРНО – В який спосіб МСЕК з 1987 року дотепер повідомляє інваліда про дату встановлення інвалідності? Яким приписом права це передбачено?
9.2.1. ПОВТОРНО – Прошу навести усі релевантні приписи права та їх статті, чинні з 1987 року дотепер, дати їх ухвалення, цитати релевантних статей та прямі лінки на їх оприлюднення в інтернеті.
9.3. В якому документі з 1987 по 2012 роки фіксується дата надходження до МСЕК документів з лікарні=дата встановлення інвалідності? Чи існує затверджена форма цього документу?
9.3.1. Якщо існує, прошу навести чинні з 1987 по 2012 роки приписи права про затвердження форми такого документу, їх авторів, назви, номери, дати ухвалення та прямі лінки на оприлюднення в інтернеті.
9.4. ПОВТОРНО – В якому документі, що видається інваліду, МСЕК з 1987 року дотепер вказує дату надходження до МСЕК документів з лікарні=дату встановлення інвалідності?
9.4.1. ПОВТОРНО – Прошу повідомити назву вказаного документу, а також назву, автора, номер, дату ухвалення та прямий лінк на оприлюднення в інтернеті нормативу про затвердження форми такого документу.
9.5. ПОВТОРНО – В який спосіб МСЕК з 1987 року дотепер повідомляє пенсійний фонд про дату встановлення інвалідності? Яким приписом права це передбачено?
9.5.1. ПОВТОРНО – Прошу навести усі релевантні приписи права та їх статті, чинні з 1987 року дотепер, дати їх ухвалення, цитати релевантних статей та прямі лінки на їх оприлюднення в інтернеті.
9.6. ПОВТОРНО – В якому документі, що надсилається пенсійному фонду, МСЕК з 1987 року дотепер вказує дату надходження до МСЕК документів з лікарні=дату встановлення інвалідності?
9.6.1. ПОВТОРНО – Прошу повідомити назву вказаного документу, а також назву, автора, номер, дату ухвалення та прямий лінк на оприлюднення в інтернеті нормативу про затвердження форми такого документу.
9.7. Надати мені усі матеріали перевірки та службового розслідування наведених в цьому листі фактів.
9.8. Повідомити мені усіх відповідальних посадових осіб за вказані тут корупційні злочини, включно щодо мене як потерпілої.
9.9. Надати мені усі рішення про притягнення до встановленої законом відповідальності усіх посадових осіб МОЗ, відповідальних за наведені тут факти порушень.
9.10. Надати мені усі матеріали, подані МОЗ правоохоронним органам за цим листом.
9.11. Повідомити мене про усі вжиті МОЗ заходи до нормативного забезпечення інформаційного доступу усіх інвалідів, включно мене, та усіх дотичних органів, включно пенсійних, до дати встановлення інвалідності.
9.12. Надати мені усі ухвалені за цим листом письмові рішення.
9.13. Надати мені прямі інтернет-лінки на офіційне оприлюднення на сайті МОЗ усіх ухвалених за цим листом рішень.
9.13.1. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені скарг до правоохоронних органів .
9.13.2. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені цих скарг.
9.13.3. Повідомити мені назви посад, прізвища, імена та по-батькові, службові телефони та персональні службові електронні адреси усіх посадових осіб МОЗ, яким доручено складення мені правової консультації та роз’яснення.
9.14. Надати мені письмову відповідь на цього листа.
9.15. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації цього листа.
9.16. Належну факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації.
10. Для уникнення непорозумінь та різнопрочитань прошу надавати відповіді та запитану інформацію ОКРЕМО на кожний один запит (заяву) цього листа та вказувати, на який саме номер запиту (заяви) в цьому листі надається КОЖНА ОКРЕМА відповідь та інформація.
Відповідно до ст.7 закону України «Про інформацію»: «2. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом».
Порядок засвідчення копій документів визначений Національним стандартом України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2020).
Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів:
- слів «Згідно з оригіналом» (без лапок),
- найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища,
- дати засвідчення копії.
У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Приклад:
Згідно з оригіналом
Менеджер із персоналу Особистий підпис Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ
Дата Відбиток печатки
Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту «Підпис» на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Підпис відповідальної особи засвідчують на документі відбитком печатки організації. Відбиток печатки ставлять так, щоб він охоплював останні кілька літер назви посади особи, яка підписала документ.
За вищевказаним способом засвідчуватись повинна кожна сторінка документа.
Також у випадку, якщо документ складається з кількох сторінок, то копії знімаються зі всіх сторінок, які потім можна засвідчити і у такий спосіб: прошити разом, напис ”Копія” ставиться на першій із прошитих сторінок, кінчики ниток має бути заклеєно клаптиком паперу так, щоб нитки виглядали з-під цього паперу. Обов’язково зверху цього паперу робиться напис: ”Пронумеровано і прошнуровано (кількість аркушів цифрою і прописом) аркушів”, вказується посада особи, яка завіряє копію, її підпис, прізвище, ініціали й дата. Все це скріплюється печаткою таким чином, щоб частина відбитку була проставлена на приклеєному клаптику паперу, а частина - на самому аркуші копії документа.
Різні документи, які не складають єдиного цілісного документу, між собою не зшиваються.
Відповідь та запитану інформацію в цифрових (електронних) оригіналах чи в цифрових (електронних) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів) – сканованих копіях документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), належно засвідчених відповідно до приписів пункту 5.26 ДСТУ 4163-2020, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.07.2020 №144, прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети комунікації за цим листом.
01.04.23
Підпис: Н.М. Щербата
З повагою,
Щербата Наталя Михайлівна