13Ел.адресиНотаріусів
У цього запиту дуже багато відповідей, тому вони розміщені на кількох сторінках:
Доброго дня!
Міністерство юстиції (МЮ)
вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001, е-mail: [email address]; [email address]
Щербата Наталя Михайлівна, людина з інвалідністю 2 групи, пенсійне посвідчення АА №427988, видане 15.04.02 УСЗН в Замостянському р-ні м. Вінниці, посвідчення водія ВХК 454298, видане 19.08.22 ТСЦ 546
21037, м. Вінниця, житло (квартира)
Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Я вимагаю застосування та виконання, при розгляді та вирішенні цього звернення, приписів Європейської Конвенції про захист прав людини та основних свобод (ЄКПЛ) та рішень Європейського Суду з прав людини (ЄСПЛ) як національного закону та джерел національного права відповідно.
Цей письмовий електронний лист підписаний мною електронним (цифровим) підписом відповідно до приписів закону шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Н.М. Щербата».
Цей лист містить звернення з метою реалізації моїх прав людини.
Цей лист містить 7 запитів на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист містить 2 запитів на доступ до моїх персональних даних та їх захист.
Цей лист містить 7 заяв, включно на отримання інформації, необхідної для реалізації моїх прав людини.
За приписами національного права, чинного протягом 27 років, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів; з 2015 року, тобто, протягом 8 років, письмове звернення може бути надіслане з використанням засобів електронного зв’язку, зокрема, на електронну пошту. З 2011 року, тобто, протягом 12 років, усі вказані органи та створені ними інституції зобов’язані оприлюднювати адреси електронної пошти.
Наведені приписи права поширюються на усі структури МЮ, включно на усі державні нотаріальні контори та усіх державних нотаріусів. Однак, я не знайшла оприлюднених електронних адрес державних нотаріальних контор та державних нотаріусів. На звернення, запити тощо усі вони відмовляють в наданні службових електронних адрес, посилаючись на використання таких адрес лише для контактів з МЮ та забороною МЮ поширювати ці адреси громадянам.
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», прошу надати мені інформацію, необхідну для реалізації та захисту моїх прав людини, мої персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. Скільки державних нотаріальних контор є в Україні?
2. Скільки державних нотаріусів є в Україні?
3. Де оприлюднені офіційні електронні адреси усіх державних нотаріальних контор та усіх державних нотаріусів?
3.1. Прошу надати прямі інтернет-посилання на оприлюднення усіх електронних адрес усіх державних нотаріальних контор та усіх державних нотаріусів.
4. Прошу надати усі офіційні електронні адреси усіх державних нотаріальних контор та усіх державних нотаріусів.
5. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації цього листа.
6. Належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації.
7. Для уникнення непорозумінь та різнопрочитань прошу при наданні відповідей на цього листа та запитаної ним інформації вказувати, на який саме номер запиту (заяви) в цьому листі надається кожна відповідь та інформація.
Відповідно до ст.7 закону України «Про інформацію»: «2. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом».
Порядок засвідчення копій документів визначений Національним стандартом України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2020).
Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів:
- слів «Згідно з оригіналом» (без лапок),
- найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища,
- дати засвідчення копії.
У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Приклад:
Згідно з оригіналом
Менеджер із персоналу Особистий підпис Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ
Дата Відбиток печатки
Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту «Підпис» на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Підпис відповідальної особи засвідчують на документі відбитком печатки організації. Відбиток печатки ставлять так, щоб він охоплював останні кілька літер назви посади особи, яка підписала документ.
За вищевказаним способом засвідчуватись повинна кожна сторінка документа.
Також у випадку, якщо документ складається з кількох сторінок, то копії знімаються зі всіх сторінок, які потім можна засвідчити і у такий спосіб: прошити разом, напис ”Копія” ставиться на першій із прошитих сторінок, кінчики ниток має бути заклеєно клаптиком паперу так, щоб нитки виглядали з-під цього паперу. Обов’язково зверху цього паперу робиться напис: ”Пронумеровано і прошнуровано (кількість аркушів цифрою і прописом) аркушів”, вказується посада особи, яка завіряє копію, її підпис, прізвище, ініціали й дата. Все це скріплюється печаткою таким чином, щоб частина відбитку була проставлена на приклеєному клаптику паперу, а частина - на самому аркуші копії документа.
Різні документи, які не складають єдиного цілісного документу, між собою не зшиваються.
Відповідь та запитану інформацію в оригіналах чи в цифрових (електронних) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів) – сканованих копіях документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), належно засвідчених відповідно до приписів пункту 5.26 ДСТУ 4163-2020, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.07.2020 №144, прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети комунікації за цим листом.
30.01.23
Підпис: Н.М. Щербата
З повагою,
Щербата Наталя Михайлівна
Доброго дня.
Лист зареєстровано 31.01.2023 за № ПІ-Щ-331.
30-01-2023 18:19, Щербата Наталя Михайлівна написав:
--
З повагою, відділ інформаційно-довідкового забезпечення Управління
забезпечення та документообігу Міністерства юстиції України.
Доброго дня!
Міністерство юстиції (МЮ)
вул. Архітектора Городецького, буд. 13, м. Київ, 01001, е-mail: [email address]; [email address]
Щербата Наталя Михайлівна, людина з інвалідністю 2 групи, пенсійне посвідчення АА №427988, видане 15.04.02 УСЗН в Замостянському р-ні м. Вінниці, посвідчення водія ВХК 454298, видане 19.08.22 ТСЦ 546
21037, м. Вінниця, житло (квартира)
13-1Ел.адресиНотаріусівПовторно
Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Я вимагаю застосування та виконання, при розгляді та вирішенні цього звернення, приписів Європейської Конвенції про захист прав людини та основних свобод (ЄКПЛ) та рішень Європейського Суду з прав людини (ЄСПЛ) як національного закону та джерел національного права відповідно.
Цей письмовий електронний лист підписаний мною електронним (цифровим) підписом відповідно до приписів закону шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Н.М. Щербата».
Цей лист містить звернення з метою реалізації моїх прав людини.
Цей лист містить 4 запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист містить 3 запити на доступ до моїх персональних даних та їх захист.
Цей лист містить 4 заяви, включно на отримання інформації, необхідної для реалізації моїх прав людини.
За приписами національного права, чинного протягом 27 років, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення до органів державної влади та посадових і службових осіб цих органів; з 2015 року, тобто, протягом 8 років, письмове звернення може бути надіслане з використанням засобів електронного зв’язку, зокрема, на електронну пошту. З 2011 року, тобто, протягом 12 років, усі вказані органи та створені ними інституції зобов’язані оприлюднювати адреси електронної пошти.
Наведені приписи права поширюються на усі структури МЮ, включно на усі державні нотаріальні контори та усіх державних нотаріусів. Однак, я не знайшла оприлюднених електронних адрес державних нотаріальних контор та державних нотаріусів. На звернення, запити тощо усі вони відмовляють в наданні службових електронних адрес, посилаючись на використання таких адрес лише для контактів з МЮ та забороною МЮ поширювати ці адреси громадянам.
30.01.23 я подала до МЮ листа 13Ел.адресиНотаріусів і просила надати мені публічну інформацію, включно про себе, мої персональні дані та інформацію, необхідну для реалізації моїх прав людини.
Листом від 06.02.23 за вих. №13399/ПІ-Щ-331/37.1, оприлюдненим за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/13i..., Перший заступник Міністра Євгеній ГОРОВЕЦЬ (виконавець Олена Гайдай 2336509) надав мені часткову відповідь та часткову запиту інформацію, а в частині вимог відмовив без посилань на релевантні приписи права.
Зокрема, не надана ні відповідь, ні запитана інформація на п.4 мого листа – «4. Прошу надати усі офіційні електронні адреси усіх державних нотаріальних контор та усіх державних нотаріусів».
Крім того, тестові листи на оприлюднені електронні адреси, посилання на які надані мені в листі-відповіді МЮ, повернулись сервером без вручення, оскільки такі адреси не знайдені.
Також, відмовлено в наданні інформації, запитаної п.6 мого листа – «6. Належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації» з посиланням на власну Інструкцію з діловодства в Міністерстві юстиції України, затверджену наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 2019 року № 3101/5 яка містить дві частини, що визначають організацію роботи з електронними документами (Інструкція з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну (далі – Інструкція¹)) та документами, створеними у паперовій формі (Інструкція з документування управлінської інформації та організації роботи з документами, створеними у паперовій формі (далі – Інструкція²)), оскільки відповідно до пункту 70 розділу II Інструкції² Міністерство може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ньому.
Однак, відомчий наказ не є приписом права і не може встановлювати, скасовувати чи обмежувати наявні права людини; його компетенція – лише виконувати закон.
Нагадую, що право на отримання належно засвідчених копій в Україні надане кожному відповідно до ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, №32, ст.492) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v977...), який до сьогодні діє в Україні відповідно до статті 3 Закону України „Про правонаступництво України“ як такий, що не суперечить законодавству України:
«Президія Верховної Ради СРСР п о с т а н о в л я є: 1. Встановити, що державні і громадські підприємства, установи й організації видають за заявами громадян копії документів, які виходять від цих підприємств, установ і організацій, якщо такі копії необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них. Копії документів видаються на бланках підприємств, установ і організацій.
У такому ж порядку підприємства, установи й організації можуть видавати копії наявних у них документів, що виходять від інших підприємств, установ і організацій, від яких одержати безпосередньо копії цих документів важко або неможливо. У випадках, коли документи були виконані на бланках, при виготовленні копій відтворюються реквізити бланків.
Підприємства, установи й організації висилають також копії наявних у них документів на запити інших підприємств, установ і організацій, якщо копії таких документів необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них.
Вірність копії документа засвідчується підписом керівника або уповноваженої на те службової особи і печаткою. На копії зазначається дата її видачі і робиться відмітка про те, що оригінал документа знаходиться в даному підприємстві, установі, організації».
Свого часу Міністерство юстиції України надало з цього питання роз’яснення на своєму офіційному веб-порталі (http://www.minjust.gov.ua/15101), яке чомусь дуже швидко звідтіля зникло.
Мені відомо, що законом України від 21 квітня 2022 року № 2215-IX Про дерадянізацію законодавства України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2215..., Додаток № 1 до Закону України від 21 квітня 2022 року № 2215-IX «Перелік актів органів державної влади і органів державного управління Союзу РСР, що не застосовуються на території України відповідно до пункту 1 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України», п.482. Указ Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року № 9779-X "О порядке выдачи и свидетельствования предприятиями, учреждениями и организациями копий документов, касающихся прав граждан" (із наступними змінами), не застосовується на території України.
Однак, відповідно до ст.22.3 Конституції України, «При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод». Це означає, що не допускається і виконувати вже прийняті такі антиконституційні закони. Відтак, Указ Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, №32, ст.492) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v977...) не може бути скасованим в будь-який спосіб і обов’язковий до виконання усіма, в першу чергу органами публічної влади та їх посадовими особами.
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», ПОВТОРНО прошу надати мені інформацію, необхідну для реалізації та захисту моїх прав людини, мої персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. ПОВТОРНО прошу надати усі офіційні ДІЮЧІ електронні адреси усіх державних нотаріальних контор та усіх державних нотаріусів.
2. ПОВТОРНО прошу надати належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) мого листа від 30.01.23 13Ел.адресиНотаріусів з реквізитами його вхідної реєстрації.
3. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації цього листа.
4. Належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації.
5. Для уникнення непорозумінь та різнопрочитань прошу при наданні відповідей на цього листа та запитаної ним інформації вказувати, на який саме номер запиту (заяви) в цьому листі надається кожна відповідь та інформація.
Відповідно до ст.7 закону України «Про інформацію»: «2. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом».
Відповідь та запитану інформацію в оригіналах чи в цифрових (електронних) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів) – сканованих копіях документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), належно засвідчених відповідно до приписів ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“, який діє в Україні відповідно до ст.3 Закону України „Про правонаступництво України“ та ст.22.3 Конституції України, пункту 5.26 ДСТУ 4163-2020, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.07.2020 №144, прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети комунікації за цим листом.
06.02.23
Підпис: Н.М. Щербата
З повагою,
Щербата Наталя Михайлівна
06-02-2023 12:42, Щербата Наталя Михайлівна написав:
Ваш лист зареєстровано 06.02.2023 за № ПІ-Щ-401.
--
З повагою, відділ інформаційно-довідкового забезпечення Управління
забезпечення та документообігу Міністерства юстиції України.