285Медичний_патронаж

Галина Сергіївна Щербата

Доброго дня!

1.Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ)
2. Керівнику МОЗ
01601, м. Київ, вул. Грушевського 7, Тел.+38 044 253 61 94
E-mail: [email address]

Щербата Галина Сергіївна, людина з інвалідністю 1А групи
Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Цей письмовий електронний лист підписаний мною електронним (цифровим) підписом відповідно до приписів закону шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Г.С. Щербата».
Я вимагаю застосування та виконання, при розгляді та вирішенні цього звернення, приписів Європейської Конвенції про захист прав людини та основних свобод (ЄКПЛ) та рішень Європейського Суду з прав людини (ЄСПЛ) як національного закону та джерел національного права відповідно.
Цей лист включає запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист включає запити на доступ до моїх персональних даних та їх захист.
Цей лист включає звернення з метою отримання доступу та інформації матеріалів моєї судової справи.
Цей лист включає заяви на отримання інформації, необхідної мені для реалізації моїх прав людини.
Цей лист включає звернення з метою реалізації моїх прав людини в порядку закону України «Про звернення громадян».
Цей лист є зверненням за захистом моїх порушених прав людини шляхом квазі-судової процедури в порядку закону України «Про звернення громадян».
При об’єднанні кількох звернень в одному листі я керувалася приписами ст.19.1 Конституції України, яка дозволяє будь-якій людині робити все, що прямо не заборонене законом. Оскільки жодним законом України ні прямо, ні опосередковано не заборонене об’єднання в одному документі кількох таких вимог, я користуюся своїм конституційним правом, і подаю їх в одному листі.
Роз’яснюю, що, відповідно до ст.3 закону України «ПРО СВОБОДУ ПЕРЕСУВАННЯ ТА ВІЛЬНИЙ ВИБІР МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ», «…місце проживання – житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає…». Місцем мого проживання є житло (квартира) в м. Вінниці.
Відповідно до закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю», чинного з 01.01.2006 року, «ст.33: Реабілітація у сфері охорони здоров’я осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю здійснюється відповідно до Закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я". Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю з важкими формами інвалідності, які згідно з медичним висновком потребують постійного стороннього догляду, забезпечуються медичним патронажем (повсякденною допомогою) за місцем проживання (вдома). У разі необхідності медичний патронаж здійснюють виїзні реабілітаційні бригади. {Стаття 33 в редакції Закону № 1053-IX від 03.12.2020 - вводиться в дію з 30.06.2021}».
Наскільки я розумію, текст закону "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я" (законопроекту) створений та поданий через КМУ для наступного ухвалення як закону МОЗ України як центральним органом виконавчої влади, відповідальним за охорону здоров'я в Україні.
Водночас, до закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я" навіть слова «патронаж» не включено, не надано змісту цієї дефініції та не унормовано його застосування. Слід додати, що припис права про забезпечення медичним патронажем чинний в складі закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю», ухваленого ще в 2005 році, з 01.01.2006 року, однак, мені невідома практика його застосування.
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, що діє як національний закон з 11.06.20, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», прошу надати мені інформацію, необхідну для реалізації моїх прав людини; мої персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. Що таке медичний патронаж? Прошу надати нормативне визначення.
2. В яких приписах права МОЗ навело зміст цієї дефініції?
3. Які складові медичного патронажу? Прошу надати нормативне визначення.
4. Протягом якого часу (протягом дня, протягом робочого дня, цілодобово тощо) надається медичний патронаж? Прошу надати нормативне визначення.
5. Коли, ким, кому і в якій формі в Україні вперше надані послуги медичного патронажу?
6. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу? Прошу надати нормативне визначення.
7. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу пацієнту, у якого немає декларації з сімейним лікарем? Прошу надати нормативне визначення.
8. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу пацієнту, у якого декларація укладена з приватним сімейним лікарем? Прошу надати нормативне визначення.
9. Хто і в якому порядку формує міждисциплінарні реабілітаційні бригади, якщо пацієнт потребує допомоги фахівців різних рівнів медицини – первинної, вторинної та третинної? Прошу надати нормативне визначення.
10. В який спосіб і до кого має звернутися пацієнт за медичним патронажем? Прошу надати нормативне визначення.
11. В який спосіб і ким визначається вартість медичного патронажу як реабілітаційних послуг? Прошу надати нормативне визначення.
12. Які вартості яких видів медичного патронажу врегульовані в Україні нормативно? Прошу навести конкретно в гривні. Прошу надати нормативне визначення.
13. Якими приписами права врегульоване в Україні забезпечення медичним патронажем?
14. Прошу надати прямі лінки на офіційне оприлюднення усіх приписів права, на які МОЗ посилається у відповіді на цей лист.
15. Прошу надати прямі лінки на розміщення на сайті МОЗ інформації щодо медичного патронажу.
16. Хто в МОЗ (структурні підрозділи та їх керівники) є відповідальним за усі аспекти забезпечення медичним патронажем в Україні?
17. Хто в МОЗ і в який спосіб контролює забезпечення медичним патронажем в Україні?
17.1. Прошу надати інформацію про фактичне здійснення контролю МОЗ за забезпеченням медичним патронажем в Україні.
17.2. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) документів з формалізованими фактами діяльності з контролю МОЗ за забезпеченням медичним патронажем в Україні та прямі лінки на їх оприлюднення на сайті МОЗ.
18. Прошу надати копії усіх нормативних документів, які регулюють це питання.
19. Прошу навести усі нормативні документи та джерела їх оприлюднення, які регулюють це питання.
20. Прошу надати належно засвідчену факсимільну копію проекту закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я", подану МОЗ до КМУ для уможливлення ухвалення його як закону.
21. Прошу повідомити, які дії вчинило МОЗ для нормативного, фінансового, організаційного та фактичного забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні з 2005 року по даний час.
22. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії усіх документів, створених МОЗ як приписи права чи їх проекти, для забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні.
23. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії усіх документів, поданих МОЗ до КМУ як проекти приписів права, для забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні.
24. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації МОЗ цього листа.
25. Належно засвідчену електронну (цифрову) факсимільну копію цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації МОЗ.
Усі викладені тут 27 прохань є самостійними запитами та зверненнями. У випадку, якщо окремі з них (не більше 5-10%) потребують більшого часу на підготовку, ніж зазвичай, усі інші мають бути вирішені в стандартний для запиту 5 денний строк, про що я і прошу МОЗ.
Роз'яснюю, що відповідно до ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, N32, ст.492 ) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v977...), який до сьогодні діє в Україні відповідно до статті 3 Закону України „Про правонаступництво України“ як такий, що не суперечить законодавству України,
«Президія Верховної Ради СРСР п о с т а н о в л я є: 1. Встановити, що державні і громадські підприємства, установи й організації видають за заявами громадян копії документів, які виходять від цих підприємств, установ і організацій, якщо такі копії необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них. Копії документів видаються на бланках підприємств, установ і організацій.
У такому ж порядку підприємства, установи й організації можуть видавати копії наявних у них документів, що виходять від інших підприємств, установ і організацій, від яких одержати безпосередньо копії цих документів важко або неможливо. У випадках, коли документи були виконані на бланках, при виготовленні копій відтворюються реквізити бланків.
Підприємства, установи й організації висилають також копії наявних у них документів на запити інших підприємств, установ і організацій, якщо копії таких документів необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них.
Вірність копії документа засвідчується підписом керівника або уповноваженої на те службової особи і печаткою. На копії зазначається дата її видачі і робиться відмітка про те, що оригінал документа знаходиться в даному підприємстві, установі, організації».
Порядок засвідчення копій документів визначений пунктами 5.26, 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 №55, http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0055...).
За вказаним нормативно-правовим актом, відмітка про засвідчення копії документа складається:
-зі слів "Згідно з оригіналом",
-назви посади,
-особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища,
-дати засвідчення копії, яка проставляється нижче підпису.
Приклад:
Згідно з оригіналом
Юрисконсульт Підпис Ініціали, прізвище
20.03.2014
Підпис відповідальної особи засвідчують на документі відбитком печатки організації. Відбиток печатки ставлять так, щоб він охоплював останні кілька літер назви посади особи, яка підписала документ.
За вищевказаним способом засвідчуватись повинна кожна сторінка документа.
Також у випадку, якщо документ складається з кількох сторінок, то копії знімаються зі всіх сторінок, які потім можна засвідчити і у такий спосіб: прошити разом, напис ”Копія” ставиться на першій із прошитих сторінок, кінчики ниток має бути заклеєно клаптиком паперу так, щоб нитки виглядали з-під цього паперу. Обов’язково зверху цього паперу робиться напис: ”Пронумеровано і прошнуровано (кількість аркушів цифрою і прописом) аркушів”, вказується посада особи, яка завіряє копію, її підпис, прізвище, ініціали й дата. Все це скріплюється печаткою таким чином, щоб частина відбитку була проставлена на приклеєному клаптику паперу, а частина - на самому аркуші копії документа.
Відповідь та запитану інформацію в оригіналах чи в паперових факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів), належно засвідчених відповідно до приписів ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, N32, ст.492), який діє в Україні відповідно до ст.3 Закону України „Про правонаступництво України“, пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55), прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети переписки за цим листом.
03.05.21
Підпис: Г.С. Щербата

З повагою,

Галина Сергіївна Щербата

Галина Сергіївна Щербата

Доброго дня!
1.Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ)
2. Керівнику МОЗ
01601, м. Київ, вул. Грушевського 7, Тел.+38 044 253 61 94
E-mail: [email address], [email address]

Щербата Галина Сергіївна, людина з інвалідністю 1А групи, пенсійне посвідчення №156758, видане 15.05.87 Піщанським райсоцзабезом
285ПовтМедичний_патронаж
Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Цей письмовий електронний лист підписаний мною електронним (цифровим) підписом відповідно до приписів закону шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Г.С. Щербата».
Я вимагаю застосування та виконання, при розгляді та вирішенні цього звернення, приписів Європейської Конвенції про захист прав людини та основних свобод (ЄКПЛ) та рішень Європейського Суду з прав людини (ЄСПЛ) як національного закону та джерел національного права відповідно.
Цей лист включає запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист включає запити на доступ до моїх персональних даних та їх захист.
Цей лист включає заяви на отримання інформації, необхідної мені для реалізації моїх прав людини.
Цей лист включає звернення з метою реалізації моїх прав людини в порядку закону України «Про звернення громадян».
Цей лист є зверненням за захистом моїх порушених прав людини шляхом квазі-судової процедури в порядку закону України «Про звернення громадян».
При об’єднанні кількох звернень в одному листі я керувалася приписами ст.19.1 Конституції України, яка дозволяє будь-якій людині робити все, що прямо не заборонене законом. Оскільки жодним законом України ні прямо, ні опосередковано не заборонене об’єднання в одному документі кількох таких вимог, я користуюся своїм конституційним правом, і подаю їх в одному листі.
Роз’яснюю, що, відповідно до ст.3 закону України «ПРО СВОБОДУ ПЕРЕСУВАННЯ ТА ВІЛЬНИЙ ВИБІР МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ», «…місце проживання – житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає…». Місцем мого проживання є житло (квартира) в м. Вінниці.
Відповідно до закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю», чинного з 01.01.2006 року, «ст.33: Реабілітація у сфері охорони здоров’я осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю здійснюється відповідно до Закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я". Особи з інвалідністю, діти з інвалідністю з важкими формами інвалідності, які згідно з медичним висновком потребують постійного стороннього догляду, забезпечуються медичним патронажем (повсякденною допомогою) за місцем проживання (вдома). У разі необхідності медичний патронаж здійснюють виїзні реабілітаційні бригади. {Стаття 33 в редакції Закону № 1053-IX від 03.12.2020 - вводиться в дію з 30.06.2021}».
Наскільки я розумію, текст закону "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я" (законопроекту) створений та поданий через КМУ для наступного ухвалення як закону МОЗ України як центральним органом виконавчої влади, відповідальним за охорону здоров'я в Україні.
Водночас, до закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я" навіть слова «патронаж» не включено, не надано змісту цієї дефініції та не унормовано його застосування. Слід додати, що припис права про забезпечення медичним патронажем чинний в складі закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю», ухваленого ще в 2005 році, з 01.01.2006 року, однак, мені невідома практика його застосування.
Ще 03.05.21 через сайт Доступ до правди я подала до МОЗ листа 285Медичний_патронаж, оприлюдненого за лінком https://dostup.pravda.com.ua/request/285.... Серед іншого, лист містив запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації. Нормативний строк отримання запитаної публічної інформації сплив 12.05.21, однак, станом на сьогодні ні відповідь, ні запитану інформацію МОЗ не надіслало.
Прошу керівництво МОЗ з ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ вжити заходів з реалізації наданих законом повноважень, негайно усунути допущені щодо мене порушення приписів права, поновити мої порушені права та притягти винних відповідальних осіб МОЗ до встановленої законом відповідальності. Про вжиті заходи прошу негайно мене повідомити.
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, що діє як національний закон з 11.06.20, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», ПОВТОРНО прошу надати мені інформацію, необхідну для реалізації моїх прав людини; мої персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. Що таке медичний патронаж? Прошу надати нормативне визначення.
2. В яких приписах права МОЗ навело зміст цієї дефініції?
3. Які складові медичного патронажу? Прошу надати нормативне визначення.
4. Протягом якого часу (протягом дня, протягом робочого дня, цілодобово тощо) надається медичний патронаж? Прошу надати нормативне визначення.
5. Коли, ким, кому і в якій формі в Україні вперше надані послуги медичного патронажу?
6. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу? Прошу надати нормативне визначення.
7. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу пацієнту, у якого немає декларації з сімейним лікарем? Прошу надати нормативне визначення.
8. Які медичні заклади забезпечують надання медичного патронажу пацієнту, у якого декларація укладена з приватним сімейним лікарем? Прошу надати нормативне визначення.
9. Хто і в якому порядку формує міждисциплінарні реабілітаційні бригади, якщо пацієнт потребує допомоги фахівців різних рівнів медицини – первинної, вторинної та третинної? Прошу надати нормативне визначення.
10. В який спосіб і до кого має звернутися пацієнт за медичним патронажем? Прошу надати нормативне визначення.
11. В який спосіб і ким визначається вартість медичного патронажу як реабілітаційних послуг? Прошу надати нормативне визначення.
12. Які вартості яких видів медичного патронажу врегульовані в Україні нормативно? Прошу навести конкретно в гривні. Прошу надати нормативне визначення.
13. Якими приписами права врегульоване в Україні забезпечення медичним патронажем?
14. Прошу надати прямі лінки на офіційне оприлюднення усіх приписів права, на які МОЗ посилається у відповіді на цей лист.
15. Прошу надати прямі лінки на розміщення на сайті МОЗ інформації щодо медичного патронажу.
16. Хто в МОЗ (структурні підрозділи та їх керівники) є відповідальним за усі аспекти забезпечення медичним патронажем в Україні?
17. Хто в МОЗ і в який спосіб контролює забезпечення медичним патронажем в Україні?
17.1. Прошу надати інформацію про фактичне здійснення контролю МОЗ за забезпеченням медичним патронажем в Україні.
17.2. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) документів з формалізованими фактами діяльності з контролю МОЗ за забезпеченням медичним патронажем в Україні та прямі лінки на їх оприлюднення на сайті МОЗ.
18. Прошу надати копії усіх нормативних документів, які регулюють це питання.
19. Прошу навести усі нормативні документи та джерела їх оприлюднення, які регулюють це питання.
20. Прошу надати належно засвідчену факсимільну копію проекту закону України "Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я", подану МОЗ до КМУ для уможливлення ухвалення його як закону.
21. Прошу повідомити, які дії вчинило МОЗ для нормативного, фінансового, організаційного та фактичного забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні з 2005 року по даний час.
22. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії усіх документів, створених МОЗ як приписи права чи їх проекти, для забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні.
23. Прошу надати належно засвідчені факсимільні копії усіх документів, поданих МОЗ до КМУ як проекти приписів права, для забезпечення надання послуг медичного патронажу в Україні.
24. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації МОЗ мого листа 285Медичний_патронаж.
25. Належно засвідчену електронну (цифрову) факсимільну копію мого листа 285Медичний_патронаж.
ДОДАТКОВО прошу надати:
26. Прізвища, імена та по-батькові, назви посад посадових осіб МОЗ, яким доручений розгляд та вирішення мого листа 285Медичний_патронаж, а також дані про фактичну оплату їх праці в 2021 році.
27. Повідомити вжиті МОЗ з ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ заходи з реалізації наданих законом повноважень до негайного усунення допущених щодо мене порушень приписів права, поновлення моїх порушених прав та притягнення винних відповідальних осіб МОЗ до встановленої законом відповідальності.
28. Прізвища, імена та по-батькові, назви посад, персональні службові електронні адреси та телефони посадових осіб МОЗ, які ЗА ПОВНОВАЖЕННЯМИ надають первинну правову допомогу населенню України у формі складення проектів скарг щодо порушення прав людини, скоєні МОЗ та його посадовими особами.
29. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації МОЗ цього листа.
30. Належно засвідчену електронну (цифрову) факсимільну копію цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації МОЗ.
Усі викладені тут 32 прохання є самостійними запитами та зверненнями. У випадку, якщо окремі з них (не більше 5-10%) потребують більшого часу на підготовку, ніж зазвичай, усі інші мають бути вирішені в стандартний для запиту 5 денний строк, який минув 12.05.21, тому я прошу МОЗ вирішити їх не пізніше 18.05.21.
Звертаю увагу, що відповідно до ст.17 закону України «Про інформацію» від 2 жовтня 1992 року №2657-XII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657...,
«1. Правова інформація - будь-які відомості про право, його систему, джерела, реалізацію, юридичні факти, правовідносини, правопорядок, правопорушення і боротьбу з ними та їх профілактику тощо.
2. Джерелами правової інформації є Конституція України, інші законодавчі і підзаконні нормативно-правові акти, міжнародні договори та угоди, норми і принципи міжнародного права, а також ненормативні правові акти, повідомлення засобів масової інформації, публічні виступи, інші джерела інформації з правових питань».
Відповідно, запит на отримання інформації, передбаченої ст.17 закону №2657-XII, є запитом на доступ до публічної правової інформації і не підпадає під поняття «роз'яснення законодавства». Наголошую, що я вимагаю надання мені, серед іншого, публічної правової інформації.
Роз'яснюю, що відповідно до ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, N32, ст.492 ) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v977...), який до сьогодні діє в Україні відповідно до статті 3 Закону України „Про правонаступництво України“ як такий, що не суперечить законодавству України,
«Президія Верховної Ради СРСР п о с т а н о в л я є: 1. Встановити, що державні і громадські підприємства, установи й організації видають за заявами громадян копії документів, які виходять від цих підприємств, установ і організацій, якщо такі копії необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них. Копії документів видаються на бланках підприємств, установ і організацій.
У такому ж порядку підприємства, установи й організації можуть видавати копії наявних у них документів, що виходять від інших підприємств, установ і організацій, від яких одержати безпосередньо копії цих документів важко або неможливо. У випадках, коли документи були виконані на бланках, при виготовленні копій відтворюються реквізити бланків.
Підприємства, установи й організації висилають також копії наявних у них документів на запити інших підприємств, установ і організацій, якщо копії таких документів необхідні для вирішення питань, що стосуються прав і законних інтересів громадян, які звернулися до них.
Вірність копії документа засвідчується підписом керівника або уповноваженої на те службової особи і печаткою. На копії зазначається дата її видачі і робиться відмітка про те, що оригінал документа знаходиться в даному підприємстві, установі, організації».
Порядок засвідчення копій документів визначений пунктами 5.26, 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно - розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 №55, http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0055...).
За вказаним нормативно-правовим актом, відмітка про засвідчення копії документа складається:
-зі слів "Згідно з оригіналом",
-назви посади,
-особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища,
-дати засвідчення копії, яка проставляється нижче підпису.
Приклад:
Згідно з оригіналом
Юрисконсульт Підпис Ініціали, прізвище
20.03.2014
Підпис відповідальної особи засвідчують на документі відбитком печатки організації. Відбиток печатки ставлять так, щоб він охоплював останні кілька літер назви посади особи, яка підписала документ.
За вищевказаним способом засвідчуватись повинна кожна сторінка документа.
Також у випадку, якщо документ складається з кількох сторінок, то копії знімаються зі всіх сторінок, які потім можна засвідчити і у такий спосіб: прошити разом, напис ”Копія” ставиться на першій із прошитих сторінок, кінчики ниток має бути заклеєно клаптиком паперу так, щоб нитки виглядали з-під цього паперу. Обов’язково зверху цього паперу робиться напис: ”Пронумеровано і прошнуровано (кількість аркушів цифрою і прописом) аркушів”, вказується посада особи, яка завіряє копію, її підпис, прізвище, ініціали й дата. Все це скріплюється печаткою таким чином, щоб частина відбитку була проставлена на приклеєному клаптику паперу, а частина - на самому аркуші копії документа.
Відповідь та запитану 03.05.21 листом 285Медичний_патронаж інформацію в оригіналах чи в паперових факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів), належно засвідчених відповідно до приписів ст.1 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 4 серпня 1983 року №9779-X „Про порядок видачі та засвідчення підприємствами, установами, організаціями копій документів, що стосуються прав громадян“ (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1983, N32, ст.492), який діє в Україні відповідно до ст.3 Закону України „Про правонаступництво України“, пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55), прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист, протягом не пізніше доби з моменту отримання цього листа. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети переписки за цим листом.
17.05.21
Підпис: Г.С. Щербата

З повагою,

Галина Сергіївна Щербата

Сектор сан-кур. лікування МОЗ України,

4 Attachments