Чи повинні діти прибирати класові кімнати?
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
штатний розпис КЗШ №42
З повагою,
Ольга Вареник
-- реклама -----------------------------------------------------------
Поторопись зарегистрировать самый короткий почтовый адрес @i.ua
http://mail.i.ua/reg - и получи 1Gb для хранения писем
-- реклама -----------------------------------------------------------
Поторопись зарегистрировать самый короткий почтовый адрес @i.ua
http://mail.i.ua/reg - и получи 1Gb для хранения писем
Доброго дня!
Згідно штатного розпису прибираєма площа КЗШ№42 складає 5000 кв.м., які мають прибирати 10 прибиральників. Тобто, вся прибираєма площа закладу рівномірно розподілена поміж прибиральниками. Отже, весь заклад мають прибирати прибиральники, включно із класами, в яких навчаються старші класи. Якщо прибиранням цих кабінетів займаються учні, чому прибиральники отримують зарплатню за роботу, яку вони не виконують? Це по-перше.
По-друге, згідно Санітарного регламенту, учні мають здійснювати прибирання у спеціальному одязі та в присутності медичної сестри та класного керівника. Медичної сестри в закладі не має, тож хто має здійснювати контроль? До цього ж як медсестра може одночасно бути присутньої одразу в декількох класах при прибиранні?
По-третє, згідно того ж Санітарного регламенту, учні не мають носити відра з водою вагою більше 3 кг. Наш клас знаходиться на 3-му поверсі, а туалет, де набирають воду, знаходить на першому. Тож скільки разів треба сходити з відром, щоб помити 2 літрами води підлогу у всьому класі.
По-четверте, Чи дійсно діти зможуть помити підлогу якісно? Про яке гігієнічне навчання йдеться?
З повагою,
Ольга Вареник
γ
-- -----------------------------------------------------------
@i.ua
http://mail.i.ua/reg - 1Gb
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
Доброго дня!
По першому пункту: надайте, будь ласка, документальне підтвердження розрахунку прибираємої площі. Також прошу показати посадову інструкцію прибиральника службових приміщень.
2. Згідно розділу 12
"12. Санітарно-гігієнічна освіта учнів, формування здорового способу життя,
самообслуговування
Одним із основних аспектів формування здорової особистості дитини шкільного віку є
гігієнічне навчання і виховання.
Система гігієнічного виховання учнів загальноосвітніх шкіл включає наступні елементи:
- знайомство з основними гігієнічними вимогами та формування гігієнічних навичок
відповідно до шкільної програми та в процесі позакласної роботи;
- гігієнічне виховання в сім'ї;
- формування в учнів необхідності розуміння щодо здійснення посильних для них заходів по
збереженню власного здоров'я;
- контроль гігієнічних знань, навичок, умінь.
У гігієнічному вихованні слід виділити такі основні напрями роботи:
- оздоровче значення рухової активності, фізичної культури та загартовування;
- раціональний режим дня;
- гігієна розумової роботи школярів;
- гігієна трудового навчання;
- громадська і особиста гігієна;
- гігієна харчування;
- попередження інфекційних захворювань та отруєнь;
- профілактика травматизму;
- дотримання правил техніки безпеки;
- статеве виховання;
- запобігання формуванню шкідливих звичок та формування здорового способу життя.
Гігієнічне виховання учнів проводять вчителі, медичний персонал, батьки."
Про прибирання не йдеться.
Самообслуговування - не відносять до категорії виховання, та подають як окрему статю. Вчасті про самообслуговування говориться про те, що "Самообслуговування повинно організовуватися у відповідності з віком, статтю, фізичними особливостями і станом здоров'я дітей, базуючись на гігієнічних вимогах та вимогах до охорони їх здоров'я. Робота із самообслуговування повинна проводитися за участю вчителів, класних керівників і медичних працівників."
Мене цікавить, чи були враховані фізичні особливості та стан здоров'я дітей, який дозволяв би здійснювати прибирання? Перед початком навчального року ми надали довілку про стан здоров'я для навчання у школі та пробу Руф'є для занять фізкультурою. Довідку про те, що дитина МОЖЕ мити підлогу - Я не надавала. Отже, це перше порушення.
Далі говорить про те, що "У процесі самообслуговування учні можуть виконувати прибирання класів, кабінетів,
лабораторій:
- наприкінці кожного дня (учні 5-12 кл.);
- генеральне прибирання кожного тижня і місяця (учні 9-12 кл.)."
Маю зауважити те, що сказано МОЖУТЬ, а не МАЮТЬ. Тобто, діти можуть і не виконувати прибирання. Щодо цього пункту, хочу додати те, що згідно Конвенції про права дитини, ратифікованої Постановою ВР № 789-XII від 27.02.91, жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці. Чи дітей опитали про їхнє бажання прибиратися у класі?
Ні - отже, це друге порушення.
Згідно Кодексу законів про працю України залучення до праці неповнолітніх дозволено лише за умови згоди батьків. Чи спитали мене дозволу - ні, не спитали, мене поставили перед фактом. Отже, це третє порушення.
Нагляд за дітьми має виконувати медична сестра в тому числі. Медичної сестри немає. Тобто діти "гігієнічно виховуються" без нагляду медпрацівника - це четверте порушення.
Прибирання має відбуватися у спецодязі. Діти спецодягом не забезпечені - це п'яте порушення. Від себе хочу додати, що діти прибираються у шкільній формі. Згідно правил школи, це білий верх та темний низ. Вартість одягу дитини сягає 1000-1500 гривень кожного дня. У разі псування під час прибирання, хто буде відшкодовувати?
Щодо максимальної ваги, яку можуть піднімати школярі в КЗпПУ говориться:
"обмеження щодо ваги вантажу: при короткочасній роботі для юнаків та дівчаток 14 років — 5 та 2,5 кг відповідно, 15 років — 12 та 6 кг відповідно, 16 років — 14 та 7 кг відповідно, 17 років — 16 та 8 кг відповідно". Згідно медичних норм і таблиць діти 8-го класу зазвичай мають вагу 40-50 кг, 10% від їх ваги, які дозволено піднімати школярам, складають 4-5 кг. Якщо дитина згідко фізіологічних особливостей має вагу значно меншу 30--35 кг, то зменшується й вага її вантажу до 3-3,5 кг. Зазвичай, невисокі діти сидять не перших партах, отже на прибиранні залишається дві дівчинки, які на зріст невеличкі, ще й мають вагу 35 кг. Чого вони мають ходити в чоловічій туалет і тягти кілька разів звідти відро з водою. Це теж порушення.
Миття підлоги здійснюється шваброю. В перчатках? Як вони будуть брати тряпку для миття підлоги, викручувати, споліскувати? Руками? Діти помиють руки теплою водою з милом? Чи З брудними руками побіжать в магазин купляти щось поїсти, бо час вже далеко пообідній, і вже давно треба пообідати? Хто слідкує за тим, чи миють вони руки з милом після прибирання? Хто має це робити? Про яке гігієнічне виховання йдеться?
Щодо останнього пункту: моїй дитині 13 років, вдома вона прибирається в моїй присутності, я знаю, як вона це робе, саме тому Я й кажу, що вони не можуть якісно помити поли. Класний керівник буде примушувати її ще раз мити підлогу через неякісне виконання роботи? Але це знов порушення.
Що ми маємо на прикінці - самі порушення. Користі від миття підлоги - нуль, адже діти будуть ненавидіти цю роботу. Єдиний вихід - прибирання класних кімнат покласти на прибиральників службових приміщень, як це й має бути. Якщо кількість прибиральників недостатня - збільшіть її.
З повагою,
Ольга Вареник
-- реклама -----------------------------------------------------------
Милі квартири чекають на милих господарів!
Чекають саме Вас! https://goo.gl/iptNm5
Доброго дня!
Розглянувши вашу відповідь, хочу звернути вашу увагу на текст вашого повідомлення, а саме:
"Приміщення, в яких навчаються учні 8-11 класів, прибираються учнями, що передбачено розділом 12 Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) як самообслуговування, під час якого "учні можуть виконувати прибирання класів, кабінетів та лабораторій".
Зауважую на слові "МОЖУТЬ". Тобто можуть прибирати, можуть і не прибирати. Якщо діти не прибиратимуть, то хто це буде робити?
Згідно Статуту КЗШ№42 (посилання на Статут КЗШ №42 https://sites.google.com/site/krivoyrogk...)
Виховний процес (і гігієнічне виховання у тому числі) здійснюється згідно розділу 4 "Організація навчально-виховного процесу":
4.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, який складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання. Робочий навчальний план Закладу погоджується педагогічною радою Закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
Згідно робочого навчального плану закладу (посилання на робочий навчальний план КЗШ№42 https://sites.google.com/site/krivoyrogk...) вказаний Порядок вивчення окремих навчальних предметів, самообслуговування (як частина гігієнічноговиховання) в плані не зазначено.
Згідно п.4.5. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються Закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Тобто додатково 2 години на тиждень не передбачувані Статутом закладу.
згідно п.4.10. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою Закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи Закладу фіксується у розкладі навчальних занять.
Додаткові 45 хвилин на прибирання не передбачені розкладом уроків, затвердженим директором.
Згідно п.4.11. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання в межах, визначених Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та цим Статутом. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
Варіативна частина формується Закладом з урахування профілю навчання. Поділ класів на групи на уроках з окремих предметів здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
Самообслуговування не передбачувано документами, на які спирається заклад в своїй діяльності, а Державні санітарні норми і правила не зазначені. Тож включення в освітній процес форм, засобів і методів навчання і виховання, визначених ДержСанПіН, є порушенням Статуту закладу.
Згідно п. 4.24. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види роботи забороняється (крім випадків, передбачених чинним законодавством України).
Згідно п. 4.25. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом Закладу, дозволяється лише за їхньою згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
Чи отримано згоди дітей та їх батьків на залучення до прибирання? А ні в мене, а ні в доньки згоди не питали.
Якщо згоди не отримано, то праця здійснюєтьсяза примусом.
6.2. Учні мають право:
6.2.1 на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
6.2.2 на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально- технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною та лікувально- оздоровчою базою навчального закладу;
6.2.3 на доступ до інформації з усіх галузей знань; брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
6.2.4 брати участь у роботі органів громадського самоврядування Закладу;
6.2.5 брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
6.2.6 брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
6.2.7 на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їхню честь, гідність;
6.2.8 на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
В п.6.2.7. Статутом закладу передбачений захист від будь-яких форм експлуатації.
В п.6.7. зазначені обов'язки педагогічних працівників:
Педагогічні працівники зобов’язані:
6.7.1 забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
6.7.2 сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їхнього здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
6.7.3 сприяти зростанню іміджу Закладу;
6.7.4 настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до Державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
6.7.5 виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
6.7.6 готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
6.7.7 дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
6.7.8 захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
6.7.9 постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру; виконувати статут Закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
6.7.10 виконувати накази і розпорядження керівника Закладу, органів управління освітою;
6.7.11 брати участь у роботі педагогічної ради.
В жодному пункті не вказано, що вчитель має примушувати дітей прибирати кабінет, натомість вказано про дотримання етики, моралі, повагу гідності дітей, захист учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
6.10. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
6.10.2 звертатись до органів управління освітою, керівника Закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
6.10.4 на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування Закладу та у відповідних державних, судових органах.
Наприкінці повертаюся до розділу 1 Загальні положення.
Згідно п.1.17. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою згідно з чинним законодавством України за реалізацію головних завдань.
2.2. Головними завданнями Закладу є:
2.2.1 забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
2.2.2 виховання громадянина України;
2.2.3 виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
2.2.4 формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
2.2.5 виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
2.2.6 розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
2.2.7 реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
2.2.8 виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
2.2.9 створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
На підставі всього вищезазначеного, повідомляю вам, що я не даю згоду на прибирання приміщення класу дітьми та залучення дітей до будь-яких робіт з прибирання чи чергування, відмовляюсяздійснювати будь-які готівкові доплати прибиральницям, а також вимагаю забезпечити щоденне прибирання кабінетів згідно санітарних норім та правил технічними працівниками закладу згідно з штатним розписом.
З повагою,
Ольга Вареник
γ
-- -----------------------------------------------------------
@i.ua
http://mail.i.ua/reg - 1Gb
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]