Декларація з лікарем, який надає ПМД
Доброго дня!
Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 березня 2018 року № 503 (далі – Порядок) пацієнт (його законний представник) має право подати декларацію про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу (далі – декларація), самостійно через електронну систему охорони здоров’я або шляхом звернення до надавача ПМД.
Пунктом другим розділу ІІІ Порядку визначено, що у разі подання пацієнтом (його законним представником) декларації самостійно через електронну систему охорони здоров’я пацієнт (його законний представник) має накласти на неї електронний підпис автора або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до закону.
Відповідно до підпункту другого пункту третього розділу ІІІ Порядку, щоб оформити декларацію безпосередньо в медичному закладі (у надавача ПМД) пацієнту необхідно надати особі, уповноваженій приймати декларації від пацієнтів, копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) й документ, що посвідчує особу (паспорт громадянина України; тимчасове посвідчення громадянина Україн; свідоцтво про народження (для осіб, які не досягли 14-річного віку); посвідку на постійне проживання в Україні; посвідчення біженця; посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту).
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію:
1. Чи забезпечено пацієнтам можливість самостійно (або через законного представника) подавати декларацію через електронну систему охорони здоров’я з використанням електронного підпису в умовах воєнного стану?
2. Скільки декларацій було подано пацієнтами (їх законними представниками) самостійно через електронну систему охорони здоров'я на всій території України у 2021 та 2022 роках?
3. Повідомити причину (причини) чому пацієнтів (їх законних представників) позбавлено права подати декларацію самостійно через електронну систему охорони здоров’я?
4. Під час звернення безпосередньо до медичного закладу (надавача ПМД) з метою підписати декларацію з лікарем, чи має право особа, уповноважена приймати декларації від пацієнтів, одержати від них електронні копії документа, що посвідчує особу та документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі - РНОКПП), сформовані застосунком ДІЯ та підписані кваліфікованим електронним підписом Дія.Підпис, і заповнити декларацію з використанням таких копій?
5. В умовах воєнного стану у разі втрати пацієнтом документів, копії яких необхідно надати для підписання декларації з лікарем (документ, що посвідчує особу та про присвоєння РНОКПП), чи може уповноважена особа надавача ПМД заповнити декларацію, використавши відомості з електронних документів пацієнта, сформованих застосунком Дія без отримання від пацієнта електронних копій цих документів?
З повагою,
Віта Волошина