Державна допомога та ОСББ

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Сергій Філіппов, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Сергій Філіппов

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

З метою захисту прав, законних інтересів членів Спілки в органах виконавчої влади і органах місцевого самоврядування, представництва колективних інтересів Членів Спілки у правовідносинах з державним, контролюючим органам, комунальним, приватними підприємствами та установами, організаціями, органами місцевого самоврядування та ефективного, всебічного співробітництва з громадськими об’єднаннями та формуваннями була створена Громадської Спілки «Спільна власність», членом якого є ОСББ «Чорноморська перлина».
Рішеннями Чорноморської міської ради від 29.03.2021р. та 9.04.2021р. була затверджена міська програма співфінансування заходів, направлених на доведення багатоквартирних житлових будинків 13-го мікрорайону м. Чорноморська до стану, придатного для проживання, на 2021-2023 роки, а також в бюджеті м. Чорноморськ на 2021р. передбачені кошти на вирішення питань електропостачання 13-го мікрорайону у розмірі 8 млн. грн. та часткове придбання ліфтового обладнання для 20-24-поверхового будинку у розмірі 5 млн.грн.
Основною метою зазначеної програми є забезпечення нормальних умов життєдіяльності населення на території на території 13-го мікрорайону м. Чорноморська, безпечного проживання в багатоквартирних житлових будинках, що введені в експлуатацію, але знаходяться в стані непридатному для проживання, організація їх належного обслуговування, утримання та експлуатації; забезпечення умов надання якісних житлово-комунальних послуг мешканцям м. Чорноморська Одеського району Одеської області.
При цьому, ЗУ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» встановлює правові засади проведення моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання, здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції, спрямований на забезпечення захисту та розвитку конкуренції, підвищення прозорості функціонування системи державної допомоги та дотримання міжнародних зобов’язань України у сфері державної допомоги.
Дія цього Закону поширюється на будь-яку підтримку суб’єктів господарювання надавачами державної допомоги за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів для виробництва товарів або провадження окремих видів господарської діяльності, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті (ст. 3 закону).
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання»:
державна допомога суб’єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
отримувач державної допомоги - суб’єкт господарювання, який отримує державну допомогу;
незначна державна допомога - державна допомога одному суб’єкту господарювання, сукупний розмір якої незалежно від її форми та джерел не перевищує за будь-який трирічний період суму, еквівалентну 200 тисячам євро, визначену за офіційним валютним курсом, встановленим Національним банком України, що діяв на останній день фінансового року
нова державна допомога - будь-яка державна підтримка суб’єктів господарювання, що не є чинною державною допомогою, а також внесення істотних змін до умов надання чи обсягу чинної державної допомоги;
незаконна державна допомога - нова державна допомога, надана без повідомлення Уповноваженого органу або в період після повідомлення, але до прийняття Уповноваженим органом рішення про допустимість державної допомоги для конкуренції, або надана всупереч рішенню Уповноваженого органу про визнання нової державної допомоги недопустимою для конкуренції, крім категорій державної допомоги, надавачі якої згідно із цим Законом звільнені від обов’язку повідомлення про нову державну допомогу;
повідомлення про нову державну допомогу - інформація про нові програми державної допомоги або індивідуальну державну допомогу, що подається до Уповноваженого органу для прийняття ним рішення про допустимість державної допомоги для конкуренції.
Терміни "суб’єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)", "органи влади", "органи адміністративно-господарського управління та контролю" вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
Статтею 1 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» визначені поняття:
економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку;
суб’єкт господарювання - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми та форми власності чи фізична особа, що здійснює діяльність з виробництва, реалізації, придбання товарів, іншу господарську діяльність, у тому числі яка здійснює контроль над іншою юридичною чи фізичною особою; група суб’єктів господарювання, якщо один або декілька з них здійснюють контроль над іншими. Суб’єктами господарювання визнаються також органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю в частині їх діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності. Господарською діяльністю не вважається діяльність фізичної особи з придбання товарів народного споживання для кінцевого споживання.
Відповідно до ст. 8 ЗУ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» Уповноваженим органом є Антимонопольний комітет України.
Згідно ЗУ «Про антимонопольний комітет», основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині, зокрема, проведення моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання та здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції.
Статтею 7 ЗУ «Про Антимонопольний комітет» встановлює повноваження Антимонопольного комітету України у сфері здійснення контролю за допустимістю державної допомоги для конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження, визначені Законом України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання".
Відповідно до ст. 3 ГК України, діяльність негосподарюючих суб'єктів, спрямована на створення і підтримання необхідних матеріально-технічних умов їх функціонування, що здійснюється за участі або без участі суб'єктів господарювання, є господарчим забезпеченням діяльності негосподарюючих суб'єктів.
Одночасно ст. 1 ЗУ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначено, що об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об’єднання) – це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна; забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
З аналізу антимонопольного законодавства України, Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання», а також відповідно до роз’яснень Антимонопольного комітету України, опублікованих 04 вересня 2019 року о 14:54 на офіційному сайті Антимонопольного комітету України, у розділі: державна допомога ( https://amcu.gov.ua/napryami/derzhavna-d...), у розумінні чинного законодавства ОСББ не є суб’єктом господарювання, тому що здійснює діяльність, яка спрямована на забезпечення і захист прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Таким чином, підтримка ОСББ за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів не може бути віднесена до державної допомоги у розумінні Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» і не підпадає під дію Закону.
Також, у відповідності до ст. 1 Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» державна допомога суб’єктам господарювання – підтримка у будь-якій формі суб’єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
Тобто державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
підтримка надається суб’єкту господарювання;
фінансування підтримки здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
Отже, у разі невиконання хоча б однієї з чотирьох умов, перелічених вище, державна підтримка не є державною допомогою і не підлягає повідомленню до Уповноваженого органу.
Керуючись п. 2.4.2, 2.4.11 Статуту Громадської Спілки «Спільна власність», прошу надати роз’яснення з наступних питань:
чи підпадає під дію антимонопольного законодавства діяльність ОСББ?
чи поширюється дія ЗУ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» на надання підтримки за рахунок коштів бюджету на впровадження заходів із забезпечення постійного електропостачання, зокрема, підключення житлового будинку до мереж електропостачання, отримувачем якої є ОСББ?
чи є державна підтримка, що надається ОСББ в рамках програми співфінансування заходів, направлених на доведення багатоквартирних житлових будинків 13-го мікрорайону м. Чорноморська до стану, придатного для проживання, на 2021-2023 роки державною допомогою суб’єктам господарювання в розумінні ЗУ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» та чи виникає обов’язок у Чорноморської міської ради Одеського регіону Одеської області повідомляти Уповноважений орган про нову державну допомогу?

З повагою,

Сергій Філіппов

Звернення громадян, Антимонопольний комітет України

1 Attachment

445

--------------------------------------------------------------------------

: Գ <[FOI #94269 email]>
: 20 2021 . 19:51:53
:
: -
 
!

1, 13, 19, 20 13 2011 , , ( ):

, , , , , , , , ᒺ , .
г 29.03.2021. 9.04.2021. , 13- . , , 2021-2023 , . 2021. 13- 8 . . 20-24-
5 ..
13- . , , , , , ; - . .
, ᒺ ᒺ , , , .
ij - ᒺ , , (. 3 ).
³ . 1 ᒺ :
ᒺ ( - ) - - ᒺ , , ;
- ᒺ , ;
- ᒺ , - , 200 , , ,
- - ᒺ , , ;
- , , , , , ;
- , .
"ᒺ ", "", " ()", " ", " - " , " ".
1 :
() - ᒺ ᒺ , , ᒺ , , ᒺ ;
ᒺ - - , , , , , ; ᒺ , . ᒺ , , - , , . .
³ . 8 ᒺ .
, , , ᒺ .
7 , " ᒺ ".
³ . 3 , ', - , ' , '.
. 1 ᒺ , ᒺ ( - ᒺ) , / , ;       ,  .
, ᒺ , , 04 2019 14:54 , : (
[1]https://amcu.gov.ua/napryami/derzhavna-d...),
ᒺ , , ', , , .
, ᒺ .
, . 1 ᒺ ᒺ - ᒺ , , .
, :
ᒺ ;
;
;
.
, , , .
. 2.4.2, 2.4.11 , :
?
ᒺ , , , ?
, , 13- . , , 2021-2023 ᒺ ᒺ ?

,

Գ

-------------------------------------------------------------------

, .
[FOI #94269 email]

Is [Антимонопольний комітет України request email] the wrong address for Freedom of Information requests
to ? If so, please contact us using this form:
[2]https://dostup.pravda.com.ua/change_requ...

! -

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
1. https://amcu.gov.ua/napryami/derzhavna-d...
2. https://dostup.pravda.com.ua/change_requ...

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]