Джерела фінансування витрат на утримання ЗП(ПТ)О
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Трудовий колектив Державного професійно-технічного навчального закладу «Київське вище професійне училище машинобудування та комп’ютерно-інтегрованих технологій» засвідчує Вам свою повагу та звертається до Вас за допомогою у вирішенні критичного для нас питання, а саме визначення джерел фінансування витрат на утримання закладу освіти за умови підготовки робітничих кадрів лише за професіями загальнодержавного значення у 2022-2023 навчальному році.
Незважаючи на значну кількість зруйнованих та пошкоджених рф закладів професійної освіти в Україні, управління закладів вищої освіти, професійної освіти та прогнозування цільових програм Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з 01.09.2022 припиняє фінансування закладу професійної освіти (згідно кошторису на 2022 рік), аргументуючи тим, що у наступному навчальному році заклад здійснюватиме підготовку здобувачів освіти за професіями, виключно, загальнодержавного значення.
Наразі, значна кількість підприємств міста Києва, такі як: ДП «Антонов», Державна акціонерна холдингова компанія «Артем», Акціонерне товариство «Меридіан» ім. С.П. Корольова, Приватне акціонерне товариство «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування», АТ «Перший Київський завод машинобудування», Структурний підрозділ Комунального підприємства «Київський метрополітен» Вагоноремонтний завод, Приватне акціонерне товариство «Київводоканал», КП «Київпастранс» та інші критично потребують робітничих кадрів машинобудівного напрямку, а через широкомасштабну агресію рф проти України ситуація стала ще більш критичнішою і нагальною.
Сподіваємося, що після внесення змін до законодавства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, відповідно проєктів ЗУ від 18.04.2022 №7293 «Про внесення змін до Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» щодо окремих аспектів підготовки кваліфікованих робітників в умовах воєнного стану та відновлення» та від 18.04.2022 №7294 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування закладів професійної (професійної-технічної) освіти», держава підтримає наш заклад і не поставить під загрозу закриття одного з останніх провідних училищ машинобудівного напрямку у м. Києві.
Тримаючи курс на відродження та перспективу, непохитно віримо, що на базі нашого майнового комплексу буде створено потужний професійно-практичний центр за професіями машинобудівної галузі з розширенням спектру освітніх послуг, як для випускників закладів загальної середньої освіти, так і для дорослого населення, а саме з впровадженням курсів перепідготовки, підвищення кваліфікації, стажування, короткотермінових навчальних курсів для набуття нових чи вдосконалення існуючих професійних компетентностей у сфері П(ПТ)О, оскільки цьому сприяють проєктна потужність закладу на 960 учнів, загальна площа училища, площа навчально-виробничих майстерень, зручна транспортна розв’язка тощо.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас, не проявляючи байдужість до подальшої долі закладу професійної (професійно-технічної) освіти, а сприяючи його збереженню і подальшому розвитку, надати роз’яснення щодо джерел фінансування витрат на утримання закладу освіти за умови підготовки робітничих кадрів лише за професіями загальнодержавного значення.
Про результати розгляду даного звернення просимо поінформувати письмово на адресу: 03148, м. Київ, проспект Леся Курбаса, 2а.
Заздалегідь дякуємо за розуміння та підтримку.
З повагою,
Любов Андрійчук
На Ваш лист від 03.06.2022 року повідомляємо таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.
Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».
Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик