Фінансування ДНЗ
-
Від: Ростислав Шевченко
До: Самбірська міська рада -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Яку суму коштів було витрачено на фінансування ДНЗ з 24.02.2022 року?
Яку суму коштів було закладено на дотацію харчування у ДНЗ у 2022 році. Яку суму цих коштів було використано у 2022 році?
З повагою,
Ростислав Шевченко
Микола Сапіга залишив коментар ()
І ще доповнюю:
В законопроекті 2260, за який Верховна рада проголосувала 6 грудня, міститься низка змін до закону України «Про доступ до публічної інформації».
Зокрема законодавці прописали окремо норму про те, що електронний цифровий підпис для подачі запитів не вимагається, а електронні відповіді на запит мають надаватися безкоштовно.
Норми про ЕЦП не було і в попередній редакції закону.
Тепер ст. 19 доповнено такою нормою:
«Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні запиту на інформацію з використанням засобів електронного зв’язку не вимагається».
Також ст. 21 доповнено ч. 5, яка передбачає, що пересилання електронного документа, навіть якщо в ньому більше 10 сторінок, здійснюється безкоштовно.
«Надання інформації, яка відображена в електронних документах, що не потребує їх копіювання або друку у тому числі з метою відокремлення (приховування) інформації з обмеженим доступом, шляхом їх надсилання на вказану в запиті адресу електронної пошти, здійснюється безоплатно».
Раніше цього пункту в законі не було. Натомість передбачалося, що у разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
Також з тексту закону зник анахронічний «факс», зате з’явилося слово «сканування».
Микола Сапіга залишив коментар ()
ЗУ “Про доступ до публічної інформації”
ст. 19. Оформлення запитів на інформацію
…
3. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи ІНШІЙ ФОРМІ (поштою, факсом, телефоном, ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ) на вибір запитувача.
4. Письмовий запит подається в довільній формі.
5. Запит на інформацію має містити:
1) ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
3) підпис і дату ЗА УМОВИ ПОДАННЯ ЗАПИТУ В ПИСЬМОВІЙ ФОРМІ… Тому в даному випадку має місце формалізм та бюрократія розпорядника інформації, а не спрощення у її вирішення, як цього вимагають приписи ст. 3 Закону №2939-VI, що встановлюють гарантії права на доступ до публічної інформації, серед яких це право гарантується зокрема максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації на що вказує ВС в Постанові від 16.03.2023р. справа №380/15492/21
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів {ратифіковано Законом № 631-IX від 20.05.2020} державний орган СПРИЯЄ заявнику, наскільки це практично можливо, ідентифікувати запитуваний офіційний документ, а зокрема Верховний Суд в тій же ж постанові вказав, що у спірних правовідносинах, що склались, розпорядник повинен не лише допомогти запитувачу ідентифікувати запитувану інформацію, а й активно співпрацювати з ним, тобто проявити очевидну готовність надати потрібну допомогу (в аспекті порушеного питання). А в даному випадку розпорядник інформації зайняв пасивну позицію й такі дії (бездіяльність) слід кваліфікувати, як такі, що не відповідають принципам ст. 2 КАС України, зокрема, принципам добросовісності (п. 5 ч.2 ) і розсудливості (п. 6 ч.2). Вказане також підтверджується і правовою позицією, відповідно до якої Верховний Суд у постанові від 6.03.2019 року в справі №813/3059/16, посилається на вказані принципи, які містяться в ст. 2 КАС України. Подібні вимоги щодо дій розпорядника містяться і в Пленуму ВАСУ №10, у якій у пункті 3.4 зазначено, що розпорядник інформації повинен розглянути запит з урахуванням принципів добросовісності і розсудливості.
Тобто йдеться про те, що розпорядник інформації повинен сумлінно, відповідально поставитись до виконання своїх обов`язків (принцип добросовісності), керуючись законами логіки, здоровим глуздом та загальними нормами моралі (принцип розсудливості).
Отже, розпорядник інформації повинен керуватися принципом добросовісності і розсудливості та не застосовувати формалістичний підхід до вирішення питання, а максимально сприяти (на вимогу) запитувачу, наскільки це практично можливо, у доступі до публічної інформації, гарантованої ст. 10-1 Закону №2939-VI.