Гаранту конституційних прав громадян на захист здоров'я від помилок Уряду
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Мій запит до Вас, пане Президенте, як гаранта захисту прав українців на здоров'я!
Ви спілкуєтеся з урядовцями і депутатами, тож Вас питання власного здоров'я і здоров'я вашої родини теж повинно турбувати.
Мені запропоновано "зіграти у чиновничий футбол", який придумали ще за керівництва компартії.
Я вже побував і в Кабміні і в МОЗ України, які відкидають свою можливу вину, яка може привести до невиправданого дозараження людей коронавірусом від громадян, які пройшли обсервацію і вважаються "чистими", бо відсутні дані про наукове обгрунтування прийнятого Урядом терміну обсервації у 14 днів, і власну можливу вину перекладають на Бюро ВООЗ в Україні, яка не є резидентом виконавчої влади в Україні (куди мене "футболять").
На мій запит від 20.04.2020 р. до Міністерства охорони здоров’я України про можливу помилку Уряду при встановленні 14-денного періоду обов’язкової обсервації для осіб, які можуть бути носіями коронавірусу (CОVID-19), я отримав відповідь, лист від 27.04.2020р. №05.1-11/17/1245/ЗПІ-20/1267 від заступника Міністра - головного державного санітарного лікаря України Віктора Кириловича Ляшка де наголошується наступне, пряма мова: “Міністерство охорони здоров’я не є розпорядником запитуваної інформації”. Одночасно пан В.К.Ляшко рекомендує мені наступне, пряма мова: “Для отримання запитуваної інформації пропонуємо звернутися до Бюро ВООЗ в Україні”. Таким чином Головний державний санітарний лікар України пан Ляшко В.К. визнає відсутність у нього інформації і компетенції про наявність або відсутність науково підтверджених результатів досліджень в Україні та досліджень, на які спирається Всесвітня Організація Охорони Здоров’я, яка рекомендує урядам країн визначити 14-денний період обов’язкової обсервації для осіб, які можуть бути носіями коронавірусу (CОVID-19) як для всіх громадян світу, так і для громадян України
.
Головний державний санітарний лікар України пан Ляшко В.К. визнає, що не надавав власних рекомендацій Прем’єр-міністру України пану Шмигалю Денису Анатолійовичу щодо доцільності встановлення 14-денного періоду обов’язкової обсервації для осіб, які можуть бути носіями коронавірусу (CОVID-19), тим паче не рекомендував встановити більший термін обсервації, який, наприклад, визначений для інших гострих респіраторних вірусних хвороб, з врахуванням набутого італійськими інфекціоністами досвіду у березні 2020 року, де, по факту, інкубаційний період для цього захворювання в окремих випадках тримав до 28 днів(!).
Відповідно до доступної мені публічної інформації, саме Міністерство охорони здоров’я є розпорядником запитуваної інформації, яка одноосібно несе відповідальність за достовірність строків проходження обов’язкової обсервації для осіб, які прибувають в Україну і які можуть бути носіями коронавірусу (CОVID-19).
Відповідальність за встановлений урядом України, без належно проведених досліджень в лабораторіях і без наукового обгрунтування вченими медиками із МОЗУ, за рекомендації дотримуватися 14-денного строку проходження обов’язкової обсервації для українців, ні для Бюро ВООЗ в Україні, тим паче ні для Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я законодавством України не передбачена. Може цей термін і є єдино вірний, але хто з науковців може під цим підписатися?
Вважаю відмову МОЗУ надати мені запитувану інформацію неприйнятною, бо саме Міністерство охорони здоров’я є розпорядником запитуваної мною інформації, а відповідно до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” та згідно з п.1 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 року №950, Кабінет Міністрів України є колегіальним органом, який здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, приймає рішення після обговорення питань на його засіданнях та в межах компетенції видає постанови і розпорядження, обов’язкові до виконання.
На засіданні Уряду 03.02.2020 р. прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України №93-р, де в абзаці 2 пункту 2 розпорядження визначено наступне, а саме, дослівно: “Про заходи щодо запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV” - Уряд ввів тимчасові обмеження та особливі умови для в'їзду на територію України осіб і подальшої їх ізоляції шляхом обсервації протягом 14 днів.
Наголошую на тому, що Кабінет Міністрів України не міг видати таке розпорядження без консультацій з колегіальним компетентним органом, яким є Міністерство охорони здоров’я України. Можу припустити, що Міністр - головний державний санітарний лікар України Віктор Кирилович Ляшко не брав участі у засіданні Уряду 3 лютого 2020 року, а замість себе направив іншого спеціаліста, який не інформував головного державного санітарного лікаря України про суть і зміст порад і рекомендацій, які він надав або озвучив Прем’єр-міністру України Шмигалю Д.А. спираючись на які Уряд України ввів тимчасові обмеження та особливі умови для в'їзду на територію України осіб і подальшої їх ізоляції шляхом обсервації протягом 14 днів.
До цього слід додати, що такі можливі рекомендації не мали наукового медичного обгрунтування, при цьому не були прораховані можливі ризики для безпеки і здоров’я інших людей, які могли постраждати від помилки Уряду у визначені строків проходження обсервації, які, наприклад, визначені у 21 день для менш смертоносних (з меньшою кількістю летальних випадків) гострих респіраторних вірусних хвороб. В даному випадку такі невиправдані ризики несуть загрозу масового невиправданого дозараження населення і ще в більших масштабах поширення епідемії, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV.
Відповідно до викладеного,-
Прошу надати інформацію,
чому Міністерство охорони здоров’я сприяло внесенню до абзацу 2 пункту 2 розпорядження КМУ від 3 лютого 2020 р. N 93-р “Про заходи щодо запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV” неперевіреної консультативної інформації, яка вплинула на рішення Уряду встановити для заходів з обсервації саме 14 днів і хто понесе відповідальність за можливе зараження людей особами, які вже пройшли 14-денний термін обсервації і, згідно розпорядження Уряду № N 93-р вважаються чистими від наявності у них коронавірусу 2019-nCoV.
З повагою,
Слєсаренко Василь Вікторович