Кількість відділень у Черкаській області
-
Від: Роман Кирей
До: Ощадбанк -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Яка кількість відділень "Ощадбанку" діє в населених пунктах Черкаської області станом на грудень 2020 року?
2. Як змінилася кількість відділень в області за два останні роки (2020-ий та 2019-ий)? Чи планується зменшення кількості відділень у зв’язку з адмінреформою (зменшенням кількості районних центрів)?
3. Яка чисельність працівників підрозділів банку в області і як вона змінилася за два роки?
4. Чи є в Черкаській області населені пункти, де немає ні відділень, ні банкоматів? Скільки таких населених пунктів?
5. Яку кількість скарг та звернень від громадян отримали підрозділи банку в Черкаській області протягом 2020 року? Яких саме проблем стосувалася найбільша кількість звернень громадян?
6. Чи зверталися до вас жителі села Мошни Черкаського району у зв’язку з закриттям відділення?
7. На основі яких даних ухвалюється рішення про закриття чи відкриття відділення та встановлення банкомата чи терміналу?
З повагою,
Роман Кирей (власний кореспондент газети "Урядовий кур’єр" у Черкаській області)
Добрий день, пане Романе
Надаємо відповідь на Ваш запит
Коментар прес-служби Ощадбанку
Яка кількість відділень "Ощадбанку" діє в населених пунктах Черкаської області станом на грудень 2020 року?
Мережа відділень Ощадбанку у Черкаській області нараховує 44 установи.
Як змінилася кількість відділень в області за два останні роки (2020-ий та 2019-ий)? Чи планується зменшення кількості відділень у зв’язку з адмінреформою (зменшенням кількості районних центрів)?
У рамках оптимізації мережі установ протягом 2020 року було закрито 26 відділень Ощадбанку, протягом 2019 – 20 відділень. Рішення про закриття відділення банк розглядає з точки зору ефективності його роботи та попиту на банківські послуги.
Чи є в Черкаській області населені пункти, де немає ні відділень, ні банкоматів? Скільки таких населених пунктів?
В Ощадбанку немає такої статистики.
На основі яких даних ухвалюється рішення про закриття чи відкриття відділення та встановлення банкомата чи терміналу?
Понад 6 років Ощадбанк проводить оптимізацію мережі. Якщо класичний комерційний банк одразу відкривав відділення з точки зору економічно вигідної геолокації, то з Ощадом усе було навпаки. Його відділення були спроектовані ще в радянські часи – це була просто тотальна присутність ощадкас. Ніхто тоді не замислювався над окупністю такої мережі. Тож у ринкових умовах вона стала неефективною.
Крім того, самі відділення, навіть прибуткові, були надто відсталими за технологіями і сервісами порівняно з іншими банками. 80% операцій проходило через каси. Банку потрібно було вирішувати одразу дві проблеми. Перша – створення сучасних економічно ефективних відділень з новою бізнес-моделлю. Друга – переведення якнайбільшої кількості послуг в онлайн, щоб розвантажити відділення від черг.
Критерієм доцільності присутності установи Ощадбанку в певному населеному пункті є як мінімум забезпечення її беззбиткової діяльності. Закриттю будь-якого відділення передує багатомісячний період підготовчої роботи, який включає переговори з органами місцевого самоврядування, представниками громади та бізнесу з метою спільного пошуку джерел наповнення банківського відділення прибутком, щоб банк мав шанс залишитись, працювати та інвестувати в розвиток цієї установи. І лише якщо протягом визначеного періоду позитивні тенденції в діяльності банківського відділення відсутні, приймається рішення про його закриття.
Яку кількість скарг та звернень від громадян отримали підрозділи банку в Черкаській області протягом 2020 року? Яких саме проблем стосувалася найбільша кількість звернень громадян?
Більшість скарг, які надійшли до Черкаського облуправління Ощадбанку, стосувались SMS-банкінгу, роботи банкоматів та монетизації субсидій.
Чи зверталися до вас жителі села Мошни Черкаського району у зв’язку з закриттям відділення?
Мешканці села не звертались до банку. Навпаки, щоб запобігти закриттю відділення, представники банку повідомляли органи місцевої влади про неефективну роботу установи та просили про допомогу в залученні додаткової клієнтури.
Нами неодноразово направлялись листи-звернення до сільського голови, які залишились без відповіді. Проводились зустрічі з місцевою владою, керівниками місцевих підприємств та мешканцями села. На жаль, ці зустрічі не дали бажаного результату, тож банк був змушений закрити відділення через недостатню кількість клієнтів.
Додатково повідомляємо, що в селі Мошни працює банкомат Ощадбанку за адресою: пров. Поштовий, 24.
З повагою прес-служба