Копія протоколу засідання Комітету при Громадській раді: повторно
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, повторно прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
копію Протоколу засідання "Комітету з питань громадського контролю за формуванням і реалізацією державної політики у сферах соціального захисту осіб з інвалідністю, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших осіб (сімей), які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть їх самостійно подолати" при Громадській раді при Міністерстві соціальної політики України від 28 серпня 2017 року.
Річ у тім, що у відповідь на перший аналогічний запит листом від 08.09.2017р. №41/0/136-17 директор Департаменту аналітичного та організаційного забезпечення діяльності керівництва Міністерства Бичков Сергій Іванович відправив мене до:
- Голови Громадської ради Ліпіріді Олексія Дмитровича;
- секретаря Громадської ради Плаксіна Миколи Миколайовича;
- офіційного веб-сайту Міністерства, в рубриці «Громадська рада» якого ці документи обов’язково будуть розміщені відповідно до п.16 Типового положення про Громадську раду, затвердженого постановою Кабміну №996 (Типове положення).
При цьому пан Сергій звернув мою увагу на ч.2 ст.22 Закону України «Про громадські об’єднання» (Закон про ГО), згідно з якою втручання органів державної влади (Мінсоцполітики) в діяльність громадських організацій, в тому числі Громадської ради, не допускається, крім випадків, передбачених законом.
Однак така відповідь є незаконною тому, що:
а) відповідно до ч.1 ст. 1 Закону про ГО громадським об'єднанням є добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. У той самий час п.1 Типового положення визначає Громадську раду як тимчасовий консультативно-дорадчий орган, утворений для сприяння участі громадськості у формуванні та
реалізації державної політики. У п.1 Положення про Громадську раду при Міністерстві соціальної політики України уточнено, що Громадська рада діє також для врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики у сферах зайнятості населення та трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту населення, надання соціальних послуг, з питань сім’ї та дітей, захисту депортованих за національною ознакою осіб, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, попередження насильства в сім’ї, а також здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства та налагодження ефективної взаємодії з громадськістю.
Тобто Громадська рада не є громадським об’єднанням. Це підтверджують норми ст.9 Закону про ГО про те, що об’єднання діє на підставі статуту, затвердженого установчими зборами. Згідно ж з п.2 Типового положення Положення про громадську раду розробляється громадською радою та затверджується органом виконавчої влади, при якому її утворено;
б) згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел вважається неправомірною відмовою в наданні інформації;
в) нормою ч.3 цієї ж статті встановлено, що розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником. Тобто Сергій Іванович Бичков, знаючи, хто є розпорядником запитаної мною інформації, зобов’язаний був направити мої запити до Голови Громадської ради, а не скеровувати мене до нього.
Крім того, Громадська рада входить до структури Міністерства, а її документи публікуються на його офіційному веб-сайті. Тому Міністерство все таки є розпорядником запитаної інформації та зобов'язано її надати запитувачеві.
Виходячи з наведеного, у разі повторної відмови в наданні запитуваної інформації, я змушена буду оскаржити дії осадових осіб Міністерства на підставі ст.ст.17 і 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
З повагою,
Мороцька Наталія Миколаївна