Кошти на відпустку посадових осіб
Відповідно до статті 57 Закону України «Про державну службу» щорічні основні відпустки державних службовців державним службовцям надається щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законом не передбачено більш тривалої відпустки, з виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати.
Грошова допомога за статтею 57 є гарантованою виплатою, що виплачується один раз на рік при наданні щорічної відпустки за відповідний робочий рік. Тож коли у держоргані формують фонд оплати праці на відповідний бюджетний рік, для кожного працівника передбачають одну допомогу для оздоровлення.
Керуючись вказаним законом, просимо надати інформацію про:
1. При формуванні фонду оплати праці на 2021 рік у МОЗ, чи було передбачено для кожного працівника виплату грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати під час надання щорічної основної відпустки.
Яку кількість з цих працівників становлять фахівці з питань реформ?
Чи закладені кошти на виплату грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати під час надання щорічної основної відпустки для фахівців з питань реформ у 2021 році? Чи були ці кошти використані за іншим призначенням?
2. Яка кількість працівників станом на початок 2021 року працювала у МОЗ? Яка кількість з цих працівників отримали грошову допомогу у 2021 році у розмірі середньомісячної заробітної плати під час надання щорічної основної відпустки, або було прийнято Державним секретарем Солодкою І.В. рішення про її виплату, станом на дату подання цього запиту.
Яку кількість з цих працівників становлять фахівці з питань реформ?
3. Хто із посадових осіб МОЗ категорії посади «Б» та «В» отримали грошову допомогу у 2021 р. у розмірі середньомісячної заробітної плати під час надання щорічної основної відпустки, або було прийнято рішення про її виплату, станом на дату подання цього запиту.
Просимо надати перелік прізвищ з зазначенням посади та суми отриманої виплати. Яку кількість з цих працівників становлять фахівці з питань реформ?
Запитувана інформація не є інформацією з обмеженим доступом. Згідно з роз’ясненнями Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини інформація про заробітну плату та інші виплати працівнику державного органу або органу місцевого самоврядування є інформацією про фізичну особу. Конституційний суд України рішенням від 20 січня 2012 року установив, що перебування особи на посаді, пов’язаній зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, передбачає не тільки гарантії захисту прав цієї особи, а й додаткові правові обтяження. Публічний характер як самих органів-суб’єктів владних повноважень, так і їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримку її авторитету у суспільстві. Інформація про заробітну плату, премії, матеріальну допомогу, будь-які інші виплати з державного чи місцевого бюджету працівнику державного органу або органу місцевого самоврядування не є конфіденційною, не може бути обмежена в доступі і підлягає наданню на запит.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" прошу надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту, на електронну адресу:
Звертаємо увагу, що цей запит не стосується надання великого обсягу інформації або не потребує пошуку інформації серед значної кількості даних. У разі прийняття рішення про продовження строку розпорядником інформації обов’язковим є обґрунтування такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
У випадках, передбачених статтею 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», особа, права на доступ до публічної інформації якої порушено, має право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
Відповідно до статті 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушення Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації, -тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порушені права будуть захищатись у судовому порядку.
Саша Іванівна Кучеренко