Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

КРИТИЧНЕ СТАНОВИЩЕ Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Відповідно до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» (надалі – Постанова КМУ № 280) мною, як особою з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасником бойових дій та внутрішньо переміщеною особою, яка захищала незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації, 17.02.2025 року подано до Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації заява про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (вх. від 20.02.2025 № 101-/38/П-14), проте, враховуючи протокольне рішення Комісії з розгляду заяв щодо виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України Дарницької РДА №1 від 06.03.2025, Дарницькою РДА винесено Розпорядження № 184 від 12.03.2025 про відмову мені у призначені грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, через те, що я:
1. не брав безпосередньої участі в антитерористичній операції до 01.06.2018р., а безпосередню брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України з 10.03.2022р.;
2. на обліку, як внутрішньо переміщена особа після 24.02.2022р., я як внутрішньо переміщена особа обліковано в базі даних ВПО з 01.10.2022р.;
3. як заявник не перебуває на квартирному обліку станом на 01.06.2024р., а відповідно до інформації, яка міститься в автоматизованій системі «Квартоблік», перебуваю на обліку з 06.08.2024р..
Зазначене стало можливим в зв`язку з тим, що Кабінетом Міністрів України було внесено ряд змін до Постанови КМУ № 280, а саме: : Постановою КМУ № 142 від 23.02.2022; Постановою КМУ № 263 від 24.03.2023; Постановою КМУ № 614 від 30.05.2024, чим звужено соціальний захист ветеранів війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації залишився без житла вже до 24.02.2022 року та після 24.02.2022 року, вважаю відбулося порушення приписів статей 8, 21, 22, 24 та 46 Конституції України, яке полягає у невиконанні державою свого обов`язку - забезпечувати соціальний захист громадян у випадках, передбачених чинним законодавством України.
У рішенні Конституційного Суду України від 22 травня 2018 року № 5-р/2018 зазначено, що звуження змісту та обсягу існуючих конституційних прав і свобод людини є їх обмеженням.
Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України відокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 06 липня 1999 року № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).
У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов`язана з ризиком для життя і здоров`я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення (Рішення № 5-рп/2002).
Прошу надати мені наступну інформацію по виконанні Постанови КМУ № 280:
1) Чим відрізняється статус осіб ветеранів війни, а саме: осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації які залишилися без житла до 24.02.2022 року та після 24.02.2022 року???
2) Чому при внесені зазначених вищі змін до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018
«Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» Рішення Конституційного Суду України ігноруються Кабінетом міністрів України, Міністерством у справах ветеранів України та відповідними районними державними адміністраціями на місцях, та чому при розгляді адміністративних справи №320/31254/23 та № 320/47680/23 це продовжується???
3) Як вирішується питання на державному рівні в урівнянні прав усіх ветеранів війни (які мають статус до 24.02.2022р. та 24.02.2022р.), а саме: осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації які залишилися без житла у призначені грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення відповідно до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»???

З повагою,
Олег ПЕРЕГУДА

?V44V; 725@=5=L 3@><04O= B0 4>ABC?C 4> ?C1;VG=>W V=D>@<0FVW, Міністерство у справах ветеранів України

Добрий день!
Ваш запит зареєстрований за № ЗПІ-02/182 від 05.05.2025, очікуйте відповідь на зазначену адресу.

З повагою
Відділ звернень громадян
та доступу до публічної інформації
Управління документообігу та звернень громадян
Міністерства у справах ветеранів України
(063) 035-40-92

----- Вихідне повідомлення -----
Від: "Олег" <[FOI #145286 email]>
Кому: "FOI requests at Міністерство у справах ветеранів України" <[Міністерство у справах ветеранів України request email]>
Надіслано: Понеділок, 5 Травень 2025 р 12:12:15
Тема: Інформаційний запит - КРИТИЧНЕ СТАНОВИЩЕ Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Відповідно до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» (надалі – Постанова КМУ № 280) мною, як особою з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасником бойових дій та внутрішньо переміщеною особою, яка захищала незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації, 17.02.2025 року подано до Управління соціальної та ветеранської політики Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації заява про призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (вх. від 20.02.2025 № 101-/38/П-14), проте, враховуючи протокольне рішення Комісії з розгляду заяв щодо виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України Дарницької РДА №1 від 06.03.2025, Дарницькою РДА винесено Розпорядження № 184 від 12.03.2025 про відмову мені у призначені грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення, через те, що я:
1. не брав безпосередньої участі в антитерористичній операції до 01.06.2018р., а безпосередню брав участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України з 10.03.2022р.;
2. на обліку, як внутрішньо переміщена особа після 24.02.2022р., я як внутрішньо переміщена особа обліковано в базі даних ВПО з 01.10.2022р.;
3. як заявник не перебуває на квартирному обліку станом на 01.06.2024р., а відповідно до інформації, яка міститься в автоматизованій системі «Квартоблік», перебуваю на обліку з 06.08.2024р..
Зазначене стало можливим в зв`язку з тим, що Кабінетом Міністрів України було внесено ряд змін до Постанови КМУ № 280, а саме: : Постановою КМУ № 142 від 23.02.2022; Постановою КМУ № 263 від 24.03.2023; Постановою КМУ № 614 від 30.05.2024, чим звужено соціальний захист ветеранів війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації залишився без житла вже до 24.02.2022 року та після 24.02.2022 року, вважаю відбулося порушення приписів статей 8, 21, 22, 24 та 46 Конституції України, яке полягає у невиконанні державою свого обов`язку - забезпечувати соціальний захист громадян у випадках, передбачених чинним законодавством України.
У рішенні Конституційного Суду України від 22 травня 2018 року № 5-р/2018 зазначено, що звуження змісту та обсягу існуючих конституційних прав і свобод людини є їх обмеженням.
Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України відокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 06 липня 1999 року № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).
У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов`язана з ризиком для життя і здоров`я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення (Рішення № 5-рп/2002).
Прошу надати мені наступну інформацію по виконанні Постанови КМУ № 280:
1) Чим відрізняється статус осіб ветеранів війни, а саме: осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації які залишилися без житла до 24.02.2022 року та після 24.02.2022 року???
2) Чому при внесені зазначених вищі змін до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018
«Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» Рішення Конституційного Суду України ігноруються Кабінетом міністрів України, Міністерством у справах ветеранів України та відповідними районними державними адміністраціями на місцях, та чому при розгляді адміністративних справи №320/31254/23 та № 320/47680/23 це продовжується???
3) Як вирішується питання на державному рівні в урівнянні прав усіх ветеранів війни (які мають статус до 24.02.2022р. та 24.02.2022р.), а саме: осіб з інвалідністю внаслідок війни (ІІІ група), учасників бойових дій та внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та внаслідок збройної агресії російської федерації які залишилися без житла у призначені грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення відповідно до Постанови КМУ № 280 від 18.04.2018 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»???

З повагою,
Олег ПЕРЕГУДА

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на цей запит.
[FOI #145286 email]

Is [Міністерство у справах ветеранів України request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Міністерство у справах ветеранів України? If so, please contact us using this form:
https://dostup.org.ua/change_request/new...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------

?V44V; 725@=5=L 3@><04O= B0 4>ABC?C 4> ?C1;VG=>W V=D>@<0FVW, Міністерство у справах ветеранів України

1 Attachment

З повагою
Відділ звернень громадян
та доступу до публічної інформації
Управління документообігу та звернень громадян
Міністерства у справах ветеранів України

(044) 281-08-32
(063) 035-40-92