Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Критерії НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Гордій Лисенко, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Гордій Лисенко

Доброго дня!

Відповідно до статті 34 Конституції України, кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб.

У відповідності з частиною 1 статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" № 2939-VI від 13 січня 2011 року (у редакції від 8 серпня 2025 року) (надалі – "ЗУ "Про доступ до публічної інформації"), публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Така публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності з п. 2 ч. 1 ст. 4 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 частини 1 статті 5 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з ч. 2 ст. 19 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч. 1 та ч. 4 ст. 20 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п. 9 Постанови Кабінету міністрів України № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час" від 27 січня 2023 року (у редакції від 9 вересня 2025 року), критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період можуть бути визначені підприємства, установи та організації, що виконують державні контракти (договори) для забезпечення потреб інших військових формувань, укладені з державними замовниками у сфері оборони, визначеними в абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 "Питання оборонних закупівель" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916; 2022 р., № 91, ст. 5666), в інтересах яких вони здійснюють виробництво цих товарів, виконують роботи, надають послуги.
Абзацом 4 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 363 "Питання оборонних закупівель" від 3 березня 2021 року (у редакції від 11 вересня 2025 року) визначено перелік державних замовників у сфері оборони, до яких належать, зокрема, Міністерство внутрішніх справ України (надалі – "МВС") та Національна гвардія України (надалі – "НГУ").

Отже, для цілей державних закупівель товарів, робіт та послуг – МВС та НГУ визначені як окремі суб'єкти-державні замовники у сфері оборони.

Відповідно до Наказу МВС № 28 від 20 січня 2025 року "Про затвердження Критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період" (надалі – "Наказ № 28"), визначено перелік критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС, такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки. Для цілей визначення підприємства таким, яке має важливе значення для галузі національної економіки, воно має відповідати хоча б одному з критеріїв, наведених у Наказі № 28, зокрема – якщо воно забезпечує задоволення потреб органів досудового розслідування, судів, юридичних та фізичних осіб у незалежній, кваліфікованій та об’єктивній експертизі (пп. 1 п. 2 Наказу № 28).

Разом з цим, аналогічні або тотожні за значенням наказ, та/або інструкція, та/або порядок щодо критеріїв НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період, відсутні в публічному доступі.
З огляду на вищевказане, відповідно до ст. 34 Конституції України, ст. ст. 4, 5, 6, 13, 19, 20 просимо надати інформацію та документи щодо такого:

1. Якими критеріями керується НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період: критеріями відповідно до Наказу № 28 чи критеріями відповідно до наказу, та/або інструкції, та/або порядку НГУ, що відсутні в публічному доступі?

2. Якщо для цілей визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період НГУ керується критеріями, відмінними від критеріїв, передбачених Наказом № 28, прохання надати чинний (на дату цього запиту на отримання публічної інформації) перелік критеріїв, яким керується НГУ для цілей визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період, з посиланням на відповідне чинне законодавство.

З повагою,

Гордій Лисенко

Служба роботи з публічною інформацією Public-info, Національна Гвардія України

1 Attachment

----- Вихідне повідомлення -----
Від: "Гордій Лисенко" <[FOI #153167 email]>
Кому: "Служба" <[Національна Гвардія України request email]>
Надіслано: Понеділок, 3 Листопад 2025 р 9:57:03
Тема: Інформаційний запит - Критерії НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період

Доброго дня!

Відповідно до статті 34 Конституції України, кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб.

У відповідності з частиною 1 статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" № 2939-VI від 13 січня 2011 року (у редакції від 8 серпня 2025 року) (надалі – "ЗУ "Про доступ до публічної інформації"), публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Така публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності з п. 2 ч. 1 ст. 4 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", доступ до публічної інформації відповідно до цього Закону здійснюється на принципах вільного отримання, поширення та будь-якого іншого використання інформації, що була надана або оприлюднена відповідно до цього Закону, крім обмежень, встановлених законом.

Відповідно до п. 2 частини 1 статті 5 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з ч. 2 ст. 19 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч. 1 та ч. 4 ст. 20 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до п. 9 Постанови Кабінету міністрів України № 76 "Деякі питання реалізації положень Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час" від 27 січня 2023 року (у редакції від 9 вересня 2025 року), критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період можуть бути визначені підприємства, установи та організації, що виконують державні контракти (договори) для забезпечення потреб інших військових формувань, укладені з державними замовниками у сфері оборони, визначеними в абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2021 р. № 363 "Питання оборонних закупівель" (Офіційний вісник України, 2021 р., № 33, ст. 1916; 2022 р., № 91, ст. 5666), в інтересах яких вони здійснюють виробництво цих товарів, виконують роботи, надають послуги.
Абзацом 4 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України № 363 "Питання оборонних закупівель" від 3 березня 2021 року (у редакції від 11 вересня 2025 року) визначено перелік державних замовників у сфері оборони, до яких належать, зокрема, Міністерство внутрішніх справ України (надалі – "МВС") та Національна гвардія України (надалі – "НГУ").

Отже, для цілей державних закупівель товарів, робіт та послуг – МВС та НГУ визначені як окремі суб'єкти-державні замовники у сфері оборони.

Відповідно до Наказу МВС № 28 від 20 січня 2025 року "Про затвердження Критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період" (надалі – "Наказ № 28"), визначено перелік критеріїв, за якими здійснюється визначення підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС, такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки. Для цілей визначення підприємства таким, яке має важливе значення для галузі національної економіки, воно має відповідати хоча б одному з критеріїв, наведених у Наказі № 28, зокрема – якщо воно забезпечує задоволення потреб органів досудового розслідування, судів, юридичних та фізичних осіб у незалежній, кваліфікованій та об’єктивній експертизі (пп. 1 п. 2 Наказу № 28).

Разом з цим, аналогічні або тотожні за значенням наказ, та/або інструкція, та/або порядок щодо критеріїв НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період, відсутні в публічному доступі.
З огляду на вищевказане, відповідно до ст. 34 Конституції України, ст. ст. 4, 5, 6, 13, 19, 20 просимо надати інформацію та документи щодо такого:

1. Якими критеріями керується НГУ для визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період: критеріями відповідно до Наказу № 28 чи критеріями відповідно до наказу, та/або інструкції, та/або порядку НГУ, що відсутні в публічному доступі?

2. Якщо для цілей визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період НГУ керується критеріями, відмінними від критеріїв, передбачених Наказом № 28, прохання надати чинний (на дату цього запиту на отримання публічної інформації) перелік критеріїв, яким керується НГУ для цілей визначення підприємств, установ, організацій такими, які мають важливе значення для галузі національної економіки в особливий період, з посиланням на відповідне чинне законодавство.

З повагою,

Гордій Лисенко

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на цей запит.
[FOI #153167 email]

Is [Національна Гвардія України request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Національна Гвардія України? If so, please contact us using this form:
https://dostup.org.ua/change_request/new...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------