Надання інформації у формі відкритих даних.
До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря
Доброго дня!
Відповідно частини другої пункту першого статті 10-1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та Постанови Кабінету Міністрів України №835 від 21 жовтня 2015 р. (зі змінами) прошу оприлюднити актуальну версію Державного реєстру нерухомих пам’яток України у форматі відкритих даних в структурованому, машиночитаному вигляді на Державному порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/).
З повагою,
Денис Губашов
Доброго дня!
12 січня 2020 року через уніфіковану платформу для надсилання електронних запитів розпорядникам інформації сайту "Доступ до правди" я, Губашов Денис Олегович, направив запит до Міністерства культури України щодо оприлюднення актуальної версії Державного реєстру нерухомих пам'яток України у форматі відкритих даних в структурованому, машиночитаному вигляді на Державному порталі відкритих даних (https://data.gov.ua/).
Відповідно до пункту 1 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації": "1. Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту." В даному випадку відповідь мала бути не пізніше 17 січня (включно). До сьогодні, 22 січня 2020 року, відповіді від Міністерства культури України не отримав.
Саме тому повторно прошу надати відповідь на мій запит. У разі ненадання або надання неповної інформації на даний запит буду оскаржувати бездіяльність Міністерства культури України як розпорядника вищенаведених даних відповідно до статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" до керівника розпорядника, вищого органу, суду або Омбудсмена.
З повагою,
Денис Губашов
Коментує Тетяна Олексіюк, експертка з доступу до інформації
Я би радила запитувачеві оскаржувати відповідь розпорядника, проте з урахуванням деяких зауважень.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації (в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом)
2) надання інформації за запитами на інформацію.
Разом з цим стаття 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначає запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Отже, якщо слідувати логіці закону у відповідь на запит розпорядник повинен надати інформацію безпосередньо запитувачеві. І хоча форма надання відповіді обирається запитувачем (виготовлення копій документів, сканованих копій або ознайомлення з документами в приміщенні розпорядника), все ж оприлюднення інформації на сайті, на мою думку, не слід вважати формою надання інформації у відповідь на запит.
Таким чином, на мою думку цей запит є по своїй суті зверненням, адже у відповідь на цей запит розпорядник публічної інформації має вжити заходів - оприлюднити набір даних на порталі відкритих даних. Проте розпорядник прийняв його до розгляду і надав відповідь і вона не відповідає вимогам, які Закон України "Про звернення громадян" висуває до органів та посадових осіб, котрі розглядають звернення. Так, стаття 19 Закону України "Про звернення громадян" зазначає, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень. Таким чином відписка "міністерство працює над розміщенням реєстру" не є належною відповіддю на це звернення. Міністерство принаймні повинно було поінформувати скаржника про те, які заходи будуть вжиті, коли відбудуться події, спрямовані на відновлення порушеного права та осіб, відповідальних за виконання цих дій. Навіть якщо такий запит вважати все ж запитом на доступ до інформації (як власне вчинило Міністерство) - така відмова все одно є протиправною, адже є відповіддю не по суті запиту.
Тому таку відповідь Міністерства можна оскаржувати до Уповноваженого, проте не як порушення права на доступ до інформації, а як порушення права на звернення. Щодо наданні інформації у форматі відкритих даних у відповідь на запит раджу подивитися судову практику http://reyestr.court.gov.ua/Review/85772918