Надати інформацію щодо відхилення петиції
Доброго дня!
22 лютого 2025 року за допомогою офіційного сайту Президента України була подана електронна петиція Груздовим Миколою Ігоровичем наступного змісту:
«ЩОДО НЕДОПУЩЕННЯ ВІДЧУЖЕННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ НА КОРИСТЬ ІНОЗЕМНИХ ДЕРЖАВ ТА ПІДПИСАННЯ ВІДПОВІДНИХ УГОД
Шановний пане Президенте України!
Відповідно до статті 5 Конституції України, носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Український народ, як єдиний власник природних ресурсів України відповідно до статті 13 Конституції України, вимагає недопущення відчуження природних ресурсів на користь іноземних держав та їх суб’єктів, зокрема шляхом укладення міжнародних угод, що можуть суперечити національним інтересам України.
ЮРИДИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕТИЦІЇ
1. Конституційний статус природних ресурсів України
Згідно зі статтею 13 Конституції України:
Земля, надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси є об'єктами права власності Українського народу.
Від імені народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.
Таким чином, будь-яке відчуження або передача права власності на природні ресурси іноземним суб'єктам без відповідної законної процедури та волевиявлення народу є неконституційним.
2. Недопустимість укладення міжнародних угод, що загрожують економічному суверенітету
Згідно зі статтею 17 Конституції України, захист суверенітету та територіальної цілісності України є найважливішою функцією держави.
Економічна безпека є складовою національної безпеки України.
Будь-які угоди, які передбачають передачу у власність або довгострокове користування стратегічних природних ресурсів України іноземним державам або компаніям, створюють загрозу економічному суверенітету держави.
Відповідно до статті 9 Конституції України,чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Укладення міжнародних договорів, які суперечать Конституції України, можливе лише після внесення відповідних змін до Конституції України.
3. Законодавчі обмеження щодо розпорядження природними ресурсами
Кодекс України про надра (стаття 4): надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради.
З метою безпосередньої реалізації права власності Українського народу на надра та для забезпечення економічних і соціальних інтересів громадян щодо прозорого використання та справедливого розподілу доходу від користування надрами громадяни України мають право на отримання відповідно до закону частини доходу державного бюджету від рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.
4. Відповідальність посадових осіб за незаконні дії
Згідно зі статтею 60 Конституції України:
Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.
Таким чином, будь-які посадові особи, які ініціюють або підписують міжнародні угоди, що передбачають відчуження природних ресурсів України без належних правових підстав, можуть бути притягнуті до відповідальності відповідно до Кримінального кодексу України.
На підставі вищевикладеного, та керуючись ст.ст. 1,5,8,13,9, 19,40,60,69,п.1 ст. 106 Конституції України,
ВИМАГАЄМО:
1. Негайно оприлюднити усі проєкти міжнародних угод та переговорні матеріали зі Сполученими Штатами Америки, що стосуються передачі у власність або користування природних ресурсів України іноземним державам або корпораціям, включаючи США та зареєстрованих на її території приватних компаній.
2. Гарантувати законодавчий захист від відчуження стратегічних природних ресурсів України, зокрема через ініціювання ухвалення відповідних змін до Кодексу України про надра та інших законодавчих актів.
3. Заборонити укладання міжнародних угод щодо продажу або концесії природних ресурсів без референдуму, відповідно до статті 5 Конституції України.
4. Забезпечити відповідальність посадових осіб, які ініціюють або підписують угоди, що можуть завдати шкоди економічній безпеці України.
Ця петиція є офіційним зверненням громадян України відповідно до статті 23-1 Закону України "Про звернення громадян" та має бути розглянута у встановлений законом строк.
Слава Україні!
З повагою,
Громадяни України згідно з підписами».
25 лютого 2025 року на електронну адресу автора петиції([email address])надійшла відповідь від Адміністрації сервісу електронних петицій Офіційного інтернет-представництва Президента України, згідно якої вбачається:
«Шановний авторе (ініціаторе) електронної петиції!
Повідомляємо, що ініційована Вами електронна петиція Президентові України не відповідає встановленим вимогам, відтак її оприлюднення не здійснюється.
Водночас дякуємо за Вашу активну громадянську позицію та виявлений інтерес до демократичного інституту електронних петицій»
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію:
Правові підстави, із зазначенням: підпункту, пункту частини статті та назви нормативно-правового акту на підставі якого вищезазначена електронна петиція була відхилена та яким "установленим вимогам" вона не відповідала.
Відповідь надати невідкладно.
З повагою,
Груздов Микола Ігорович
Email: [email address]
Тел: +380996707383
Дата: 26.02.2025 р.
Підпис: 𝒽𝓇𝓊𝓏𝒹𝑜𝓋
Доброго дня!
Вітаю, прошу надати відповідь щодо розгляду цього запиту невідкладно!
З повагою,
Груздов Микола Ігорович



