Надбавка за престижність вчителям початкових класів
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Працюю вчителем початкових класів Увислівської гімназії Хоростківської міської ради. В середу, 1 лютого 2023 року, на шкільній нараді вчителів було оголошено рішення керівництва освітою про зменшення надбавки за престижність праці педагогічним працівникам з 20 % на 5% з лютого у зв’язку з нестачею коштів в Хоростківській ТГ. 5 % оплати праці - це обов'язковий показник для вчителів середньої і старшої школи, але не для педагогів початкової ланки освіти, де встановлено державою не менше 20 %.
Начальниця відділу освіти пояснює так: немає повної державної субвенції на 2023 р., тому не можуть виплатити по Закону. Керівник закладу каже, що наш заклад, в якому навчається більше 70 дітей і викладає близько 15 педагогів, "сам себе не оплачує", тому не можемо оскаржувати те, що є недоплата праці кадрів. Як сертифікований вчитель початкових класів, не погоджуюся з новими умовами, оскільки розумію, що це не є правомірно.
Керівник закладу чи відділ освіти не повинні порушувати норми КЗпП України Закону «Про оплату праці».
Ст. 2 Закону України « Про оплату праці» встановлює, що різного роду надбавки є частиною заробітної плати.
Зокрема відповідно до пункту 1 Постанови Кабміну від 23 березня 2011 р. №373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів» встановлюється надбавка у розмірі не менше 20 % керівника шкіл, у яких навчання хоча б в одному з початкових класів здійснюється за Державним стандартом початкової освіти в рамках реалізації Концепції «НУШ» заступникам, посади яких віднесені до посад педагогічних працівників, вчителям таких класів.
Крім того, в ст.22 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що роботодавець не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством.
Як вчитель початкових класів, вважаю, що перегляд та зменшення надбавок є протиправним і прямим порушенням норм законодавства. Заробітна плата має бути виплачена у повному обсязі.
Прошу роз'яснення щодо цього питання. Ваша відповідь стане в нагоді щодо захисту моїх прав.
Відповідь на це звернення прошу надіслати на мою електронну адресу у встановлений законодавством термін.
З повагою,
Наталія Романів
На Ваш лист від 12.02.2023 року повідомляємо таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.
Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».
Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.
Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик
[1]Лого