Обгрунтування очікуваної слобожанського 8
Доброго дня!
Команда Громконтролю проаналізувало багато документів, також ми збираємо інформацію для відновлення України ( в тому числі для донорів, щоб вони активно приймали участь в процесах відновлення)
Якщо розглянути обласний бюджет та відбудову то треба врахувати декілька чинників:
1) В 2023 році планові податкові надходженні заплановані в розмірі 6815 млн.грн., це на 1569 млн.грн менше ніж в попередньому році( надходження в 2022році були 8384 млн .грнта 8257 млн.грн в 2021 ) Тобто хоча ситуацій може змінитися, але наразі зменшення на 1,569 млрд.грн. це фактично 20% бюджету.
2) загальний розмір трансфертів в 2023 з державного бюджету України в обласний бюджет Дніпропетровської області наразі запланований 1956 млн.грн. Це на 2,5-5 млрд.грн меньше ніж в минулі роки, так в 2022 субвенції складали 4,66 млрд.грн та 7 млрд.грн в 2021 році.
3) Також слід враховувати, що ситуація з державним бюджетом України дуже складна. Всі кошти які збирає держава за рахунок податків йдуть на фінансування військових потреб, а інші 50% державного бюджету наповнюються за рахунок міжнародних донорів. Наразі на 2023 в державному бюджеті не передбачені кошти по програмі відновлення України на Дніпропетровську область( Код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2761600, код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету 0180). Також голова бюджетного комітету Верховної ради України при особистому спілкуванні підтвердила інформацію, що наразі дефіцит державного бюджету складає більше 10 млрд$(370 млрд.грн), і наразі з донорами йдуть дуже важкі перемовини.
Наразі в бюджеті області в додатку 6 можна побачити що загалом розмір капітальних вкладень складає 906 млн.грн. Але в бюджеті дивним чином э 11 закупівель які планується профінансувати на 1-4% від загальної вартості. З урахуванням того, що загальна вартість цих 11 закупівель складе 3,84 млрд.грн, тобто якщо всі інші проекти не фінансувати то реалізація цих проектів займе 4 роки( у урахуванням що на цей рік закладень 0,9 млрд.грн), а в реальності реалізація займе всі 10 років.
Тож є декілька варіантів реалізації такие коштовних проектів
1) це передача об'єктів від обласної ради в Агентство відновленні та реалізація їх за рахунок міжнародних донорів
2) Це відновлення цих об'єктів за рахунок коштів банків ЕІБ, ЕБРР, інших донорів. Але в такому разі донори/банки захочуть проводить закупівлі по відновленю по своїм процедурам.
Отже ми можемо бачити, що кількість надходжень в обласний бюджет за рахунок податків значно зменшилось(минусь 1,57 млрд.грн), прямі субвенції з державного бюджету також значно зменшились і наразі кошти на відновленні не передбачені, а міжнародні донори планують проводити закупівлі по відновленню за своїми процедурами.
З урахуванням, що відбудова України суспільно важлива інформація, що тут передбачені дуже великі кошти( сотні мільйонів), та що це вплине на сприйнятті міжнародними донорами ситуації з відбудовою - вся інформація по таким закупівлям є суспільно важливою та має бути надана в повному обсязі.
В бюджеті області в додатку 6 зазначено у строці 180 що на 2021-224 роки планується виділити 193 млн.грн
"Реконструкція адміністративної будівлі під центр надання адміністративних послуг у форматі ""Прозорий офіс"" за адресою: м. Дніпро,
просп. Слобожанський, 8 (у т.ч. ПКД)". А по фіналу 2023 буде профінансовано біля 62%.
Хоча була закупівля UA-2021-06-01-011326-b на 63 млн.грн чомусь договір був розірваний та не було вжито санкцій до ТОВ "ТЕЛЛОР-ГРУП" та після цього була проведена закупівля UA-2023-04-03-007778-a на 80 млн.грн де виграла та сама компанія
Ця реконструкція в бюджеті зазначено в розділі Реалізація проектів в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, тобто велика вірогідність що тут будуть міжнародні кошти.
На минулий запит ви надіслали відписку, таке враження що ви та той хто готував відповідь(Кушвід) не знаю законодавство та не обізнаний в постановах Кабінету Міністрів України.
Ще в 2021 році уряд прийняв постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710». Відповідно до цих документів має бути обгрунтування очікуваної вартості по будь якій закупівлі яку оголошує замовник. І тут чітко це зазначено
Тому недорчено посилатися на Наказ від 18.02.2020 № 275 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1) надати копії документів відповідно до яких розраховувались очікувані вартість закупівель, в тому числі але не виключно на проектні роботи на проект Реконструкція адміністративної будівлі під центр надання адміністративних послуг у форматі ""Прозорий офіс"" за адресою: м. Дніпро,
просп. Слобожанський, 8 та документи, що змінилися в новому проекті та чому на стільки зросла вартість. Період з 2019 по 2023 стосується усіх закупівель які робились по адресі м.Дніпро просп. Слобожанський, 8 , як розробка ПКД(проектно кошторичної документації), корегування ПКД, Авторський нагляд, сама реконструкція (2 тендери) та інші.
З повагою
Селін Денис Вікторович
ГО Платформа Громадський контроль