Оплата праці педагогічних працівників за індивідуальною формою навчання дитини з ООП
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію :
1. Чи передбачається підвищення посадового окладу або доплата педагогам за години роботи зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж). Які?
2. У пункті 28 Наказу МОН від 15.04.1993 №102 Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти зазначено, що посадові оклади (ставки заробітної плати) підвищуються педагогічним працівникам у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І- ІІ рівнів акредитації (класах, групах) для дітей та підлітків, які потребують особливих умов виховання або тривалого лікування (в тому числі при індивідуальному навчанні таких дітей) на 20%. Чи означає зазначена в дужках інформація про індивідуальне навчання, що підвищення посадового окладу на 20% може застосовуватися для педагогів звичайних шкіл, які працюють з дітьми з ООП за педагогічним патронажем?
І, якщо так, то чи може бути відмовлено в нарахуванні 20% так як ця сума не була закладена в бюджет за браком коштів?
3. У пункті 29 Наказу МОН від 15.04.1993 №102 Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти зазначено:
"педагогічним працівникам та помічникам вихователів загальноосвітніх, вищих І-ІІ рівня акредитації, професійно-технічних навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та, або розумового розвитку, посадові оклади (ставки заробітної плати) підвищуються на 25 %". На які типи закладів розповсюджується таке підвищення? Чи правомірним є підвищення посадових окладів на 25% педагогічним працівникам звичайних шкіл, які навчають дітей за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж), зокрема з використанням Типової програми для спецшкіл для дітей з інтелектуальними порушеннями?
З повагою,
Кусік Тетяна Петрівна
На Ваш лист від 25.05.2022 року повідомляємо таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.
Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».
Просимо Вас надіслати лист на електронну пошту [1][email address], оформивши
його відповідно до статей 5, 8 ЗУ «Про звернення громадян» (графічний
підпис обов’язковий).
Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик