Організація освітнього процесу

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Вікторія Блощаневич, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Вікторія Блощаневич

Доброго дня!
Прошу надати інформацію з питання реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів з інтелектуальними порушеннями, які здобувають освіту у закладі загальної середньої освіти за формою педагогічного патронажу.
У статті 55 Закону України “Про освіту” зазначено батьки дитини мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми освіти відповідного рівня.
За заявою батьків, учні мають право переходити з інституційної на індивідуальну форму здобуття освіти. Заклад освіти організовує відповідне навчання за індивідуальною формою здобуття освіти, зокрема педагогічний патронаж, для осіб з особливими освітніми потребами, які, відповідно до висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, за станом здоров’я не можуть здобувати освіту за денною формою. У своїй діяльності заклад загальної середньої освіти курується Положенням про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8 (зі змінами), (далі - Положення).
Відповідно до пункту 7 розділу І Положення керівник закладу освіти, в якому організовано індивідуальну форму здобуття освіти, забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розроблення індивідуальних навчальних планів та індивідуальних програм розвитку (для осіб з особливими освітніми потребами).
Відповідно до статті 14 Закону України “Про повну загальну середню освіту” забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учня формується шляхом визначення власних освітніх цілей, також вибору суб'єктів освітньої діяльності та запровадження ними: форми здобуття загальної середньої освіти; навчальних планів та програм; навчальних предметів (інтегрованих курсів), інших освітніх компонентів, у тому числі відбіркових, і рівнів їх складності; форми організації освітнього процесу; методів способів засобів навчання; темпів засвоєння освітньої програми або послідовність вивчення окремих навчальних предметів.
Заклад освіти має створити оптимальні умови для навчання, виховання і розвитку учнів з особливими освітніми потребами, зокрема з помірними інтелектуальними порушеннями та складними порушеннями у розвитку, які зараховані до закладу і здобувають освіту за формою педагогічного патронажу, враховуючи рекомендації надані інклюзивно-ресурсним центром. Проте, Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти та навчальні програми для закладів загальної середньої освіти надто складні для опанування дітьми, які мають означенні порушення. Навчальні предмети, що зазначені у типових освітніх програмах спеціальних закладів загальної середньої освіти, зокрема у додатку 18 і 19.1 наказу МОН від 12.06.2018 №627, мають відповідно затверджені навчальні програми, що враховують специфіку роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями, та ґрунтується на особистісно зорієнтованому, компетентнісному діяльнісному підходах до навчання.
В межах компетенції, просимо поінформувати, чи має повноваження заклад загальної середньої освіти при розробці індивідуальної освітньої траєкторії учнів, що реалізується через індивідуальну програму розвитку та індивідуальний навчальний план використовувати як базисні Типові освітні програми для спеціальних закладів загальної освіти для учнів порушенням інтелектуального розвитку, затверджені Міністерством освіти і науки України, зокрема типові навчальні плани та програми навчальних предметів, що зазначені у них і мають відповідний гриф профільного міністерства.

З повагою,

Вікторія Блощаневич

informzapyt, Міністерство освіти і науки України

На Ваш лист від 10.08.2022 року повідомляємо таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» (далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею володіти.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик

-----Original Message-----
From: Вікторія Блощаневич <[FOI #103328 email]>
Sent: Wednesday, August 10, 2022 1:27 PM
To: FOI requests at Міністерство освіти і науки України <[Міністерство освіти і науки України request email]>
Subject: Інформаційний запит - Організація освітнього процесу

Доброго дня!
Прошу надати інформацію з питання реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів з інтелектуальними порушеннями, які здобувають освіту у закладі загальної середньої освіти за формою педагогічного патронажу.
У статті 55 Закону України “Про освіту” зазначено батьки дитини мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми освіти відповідного рівня.
За заявою батьків, учні мають право переходити з інституційної на індивідуальну форму здобуття освіти. Заклад освіти організовує відповідне навчання за індивідуальною формою здобуття освіти, зокрема педагогічний патронаж, для осіб з особливими освітніми потребами, які, відповідно до висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, за станом здоров’я не можуть здобувати освіту за денною формою. У своїй діяльності заклад загальної середньої освіти курується Положенням про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8 (зі змінами), (далі - Положення).
Відповідно до пункту 7 розділу І Положення керівник закладу освіти, в якому організовано індивідуальну форму здобуття освіти, забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розроблення індивідуальних навчальних планів та індивідуальних програм розвитку (для осіб з особливими освітніми потребами).
Відповідно до статті 14 Закону України “Про повну загальну середню освіту” забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учня формується шляхом визначення власних освітніх цілей, також вибору суб'єктів освітньої діяльності та запровадження ними: форми здобуття загальної середньої освіти; навчальних планів та програм; навчальних предметів (інтегрованих курсів), інших освітніх компонентів, у тому числі відбіркових, і рівнів їх складності; форми організації освітнього процесу; методів способів засобів навчання; темпів засвоєння освітньої програми або послідовність вивчення окремих навчальних предметів.
Заклад освіти має створити оптимальні умови для навчання, виховання і розвитку учнів з особливими освітніми потребами, зокрема з помірними інтелектуальними порушеннями та складними порушеннями у розвитку, які зараховані до закладу і здобувають освіту за формою педагогічного патронажу, враховуючи рекомендації надані інклюзивно-ресурсним центром. Проте, Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти та навчальні програми для закладів загальної середньої освіти надто складні для опанування дітьми, які мають означенні порушення. Навчальні предмети, що зазначені у типових освітніх програмах спеціальних закладів загальної середньої освіти, зокрема у додатку 18 і 19.1 наказу МОН від 12.06.2018 №627, мають відповідно затверджені навчальні програми, що враховують специфіку роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями, та ґрунтується на особистісно зорієнтованому, компетентнісному діяльнісному підходах до навчання.
В межах компетенції, просимо поінформувати, чи має повноваження заклад загальної середньої освіти при розробці індивідуальної освітньої траєкторії учнів, що реалізується через індивідуальну програму розвитку та індивідуальний навчальний план використовувати як базисні Типові освітні програми для спеціальних закладів загальної освіти для учнів порушенням інтелектуального розвитку, затверджені Міністерством освіти і науки України, зокрема типові навчальні плани та програми навчальних предметів, що зазначені у них і мають відповідний гриф профільного міністерства.

З повагою,

Вікторія Блощаневич

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на цей запит.
[FOI #103328 email]

Is [Міністерство освіти і науки України request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Міністерство освіти і науки України? If so, please contact us using this form:
https://dostup.pravda.com.ua/change_requ...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------

сховати цитоване