Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Отримання медичної допомоги без заключення декларації про вибір лікаря та без надання згоди на обробку персональних даних в електронних медичних базах даних.

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Женчина Наталья, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Женчина Наталья

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Хочу зазначити, що стаття 49 КУ кожному гарантує право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров’я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально - економічних, медико - санітарних і оздоровчо - профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних та комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм та дбає про розвиток фізичної культури.
Європейська Хартія Прав Пацієнтів України статтею 2 “...гарантує право на доступність медичної допомоги, яка надається кожному, без будь-якої дискримінації за матеріальним станом, місцем проживання, хворобою чи часом звертання по допомогу.
Згідно ЗУ про «Основи законодавства України про охорону здоров'я» - кожна людина має природне невід'ємне і непорушне право на охорону здоров'я. Суспільство і держава відповідальні перед сучасним і майбутніми поколіннями за рівень здоров'я і збереження генофонду народу України, забезпечують пріоритетність охорони здоров'я в діяльності держави, поліпшення умов праці, навчання, побуту і відпочинку населення, розв'язання екологічних проблем, вдосконалення медичної допомоги і запровадження здорового способу життя.
Медична допомога надається відповідно до медичних показань професійно підготовленими медичними працівниками, які перебувають у трудових відносинах із закладами охорони здоров`я, що забезпечують надання медичної допомоги згідно з одержаною відповідно до закону ліцензією, та фізичними особами - підприємцями, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку і можуть перебувати з цими закладами у цивільно-правових відносинах. (ч. 1 ст. 33 Основ).
Згідно положень профільного Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров'я» безоплатна медична допомога має надаватися через мережу державних та комунальних закладів охорони здоров’я, що в себе включає:
• екстрену медичну допомогу; первинну медичну допомогу; спеціалізовану медичну допомогу; паліативну допомогу; реабілітаційну допомогу (ст.8);
• профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєнням і патологічними станами, а також із вагітністю та пологами (ст.3).

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2002 від 29.05.2002 Справа №1-13/2002 визначено, що "У ДЕРЖАВНИХ І КОМУНАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я МЕДИЧНА ДОПОМОГА НАДАЄТЬСЯ БЕЗОПЛАТНО" треба розуміти так, що у державних та комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та безпопереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги. А також повну забезпеченість відшкодування витрат надання безоплатної медичної допомоги за рахунок бюджетних коштів, страхових фондів або інших джерел, визначених законодавством.
Тобто в державних та комунальних закладах охорони здоров’я повинна надаватися НЕ ЛИШЕ ЕКСТРЕНА МЕДИЧНА ДОПОМОГА, а й усі види медичної допомоги всім хто звернувся, без винятку, незалежно від укладення Декларації, як це і було до введення в дію Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”.
Стаття 32 КУ говорить, що ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини тим самим гарантує право на таємницю про стан свого здоров'я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при медичному обстеженні, статтею 28 ОЗ гарантуються права на повагу до гідності та на добровільну участь в наукових та медичних еспериментах, статтями 3 та 27 КУ гарантоване право на захист життя, честі та гідності, недоторканості та безпеки людини.
Адже в п. 15 Роз’яснень Уповноваженного Верховної Ради України з прав людини до Типового порядку обробки персональних даних від 08.01.2014 року зазначено, що не можна обумовлювати реалізацію законодавчо встановлених прав наданням людиною згоди на обробку її персональних даних.

Надайте повну та вичерпну відповідь на наступні запитання у хронологічній послідосності:

1. Декларація про вибір лікаря є обовязком чи правом? Якщо це обовязок - яким Законом України він обумовлений.

2. Декларація про вибір лікаря, для отримання медичної ПОСЛУГИ , працює виключно з Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення" через договір з НСЗУ?

3. Який Закон України забороняє державним та комунальним закладам охорони здоров'я надавати гарантовану безоплатну медичну допомогу згідно статті 49 КУ та зобов'язує до надання медичної послуги яка передбачена Законом України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”.

4. Якими джерелами здійснюється фінансування гарантованої безоплатної медичної допомоги згідно статті 49 Конституції України ?

5. Яким Законом України було скасовано застосування традиційних паперових носіїв обліку надання медичної допомоги?

6. Яким Законом України покладено на заклади охорони здоров'я обов'язок застосування виключно автоматизованої обробки конфіденційних відомостей про людину, зокрема, інформації про звернення до ЗОЗ та про стан її здоров’я, діагноз, методи лікування та іншої конфіденційної інформації, що становить лікарську таємницю, в електронних медичних базах/реєстрах;

7. Яким Законом України визначений порядок надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, передбаченної 49 ст. КУ, на платній основі у державних і комунальних закладах охорони здоров'я та надайте перелік таких послуг.

8. Чи має право державний/комунальний заклад охорони здоров'я відмовити у наданні гарантованої статтею 49 Конституції України безоплатної медичної допомоги, а саме:
- екстрена медична допомога;
- первинна медична допомога;
- спеціалізована медична допомога;
- паліативна допомога;
- реабілітаційна допомога;
- консультація та профілактика;
- діагностика та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєнням і патологічними станами, а також із вагітністю та пологами у разі відсутності декларації про вибір лікаря та у разі заборони обробки персональних даних в електронних медичних базах/реєстрах, обумовлюючи можливістю надання лише медичної послуги за програмою державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення та наданням згоди на обробку персональних даних в тому числі в електронних медичних базах/реєстрах.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідь повинна бути надана не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідь надайте у встановлений законом термін, в хронологічній послідовності на мою електронну адресу.

З повагою,

Женчина Наталья

sed@nszu.gov.ua, Національна служба здоров'я України

2 Attachments

() , :
32405/2-10-25 : 28.07.2025

:
. ` .

.
, / ( p7s), (https://czo.gov.ua/verify)

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]