Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Оцінка стану здоров'я військовозобов'яних та військовослужбовців

Доброго дня!
При оцінці стану здоров'я військовозобов'язаних та військовослужбовців, за поточною редакцією Розкладу хвороб, затвердженого наказом МОУ від 14.08.2008 року № 402, ВЛК та інші комісії не враховують загальний стан людини, сукупність її хвороб та здатність до виконання службових обов'язків.
Оцінка надається виключно по кожній системі органів окремо, без врахування станів та впливів інших органів та систем.
Тобто при наявності у людини переліку хвороб по різним системам органів, без критичного стану хоча б в одній з них, така особа буде визнана повністю придатною до військової служби, незважаючи на реальну нездатність людини до виконання обов'язків.
Наприклад, при наявності в особи захворювань: артрози (коксартрози) суглобів тазу та ніг (больові синдроми, проблеми з виконанням фізичних навантажень), гострота зору після лазерної корекції - 0,2 на обох очах (але в окулярах, тобто при подвійній корекції - 1), тривожно-депресивний стан (порушення сну, порушення концентрації уваги, порушення координації, нездатність до сприйняття інформації,...), хвороб нервової системи (хронічні стани: люмбоішаглія, дископатія, остеохондроз, тощо), хвороби кишково-шлункового тракту (хронічні стани та стадії загострення: ГЕРХ, гастрит, коліт, дуедено-гастральний рефлюкс), система дихання: хронічний риніт та зміщена носова перегородка (неможливість дихання через ніс, що призводить до проблем з ротовою порожниною, диханням, пульсом, тощо) - така особа буде визнана ВЛК повністю придатною до військової служби.

Окрім того, оцінка по кожній системі є неадекватною, непридатними визнаються лише особи, які знаходяться при смерті. Усі інші особи, автоматично визнаються придатними. Навіть інваліди, особи без кінцівок, з психічними захворюваннями тощо.
Також, при оцінці стану здоров'я комісії беруть до уваги виключно виписки після госпіталізації (не враховують консультаційні висновки лікарів після прийомів) та не більше ніж за останній/поточний рік. Що унеможливлює доведення фактів тривалих порушень в органах, наявності хвороб, їх розвитку.
Також, ВЛК та інші комісії не приймають до уваги медичних довідок, якщо в діагнозі не вказано тривалість хвороби та ступінь критичності, хоча ці дані лікарі не можуть вносити до діагнозів. Тривалість хвороби визначається за попередніми довідками, які ВЛК не приймає до уваги.

Усе це зумовлює визнання придатними осіб, які фактично не здатні до виконання обов'язків військової служби, що призводить до:
- загибелі таких осіб внаслідок нездатності до оцінки ситуації або неможливості швидкого та адекватного реагування на ситуацію;
- загибелі/втрати інших осіб з підрозділу, які можуть постраждати або від дій такої особи (неправильне орієнтування, ненавмисне викриття позицій тощо) або від необхідності надання допомоги такій особі;
- втрату позицій, техніки тощо;
- неадекватного витрачання коштів на призов, навчання, озброєння та виплати (у томі числі за загиблого) особам, або членам їх сімей, які фактично не здатні до несення військової служби;
- знищення економіки, розвитку підприємництва, зменшення податків у зв'язку з вилученням та знищенням таких осіб з економіки без жодної користі для оборони країни;
- збільшення корупційної складової у підконтрольних МОУ установах та закладах, у військових частинах.

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Чи буде МОУ змінювати підходи до мобілізації та оцінки стану здоров'я військовозобов'язаних та військовослужбовців? якщо так, то коли?
2. Чи будуть вноситись зміни до Розкладу хвороб, затвердженого наказом МОУ від 14.08.2008 року № 402, щодо врахування сукупності хвороб та впливу захворювань на інші системи та пов'язаність хвороб різних систем?
3. Чи будуть зобов'язувати ВЛК та інші комісії враховувати усі медичні довідки та діагнози, незважаючи на дату їх виникнення/видачі та встановлення системності/тривалості хвороб, а також здійснення адекватної оцінки стану здоров'я військовозобов'язаних та військовослужбовців?
4. Чи включає в себе поняття "корекція" у п.31 Розкладу хвороб, лазерну корекцію зору? Чи можна визначати гостроту зору з корекцією звичайними сферичними лінзами у випадку після лазерної корекції зору зі зменшенням дптр більше ніж 2 дптр (наприклад з "- 7,5 дптр" до "- 0,1дптр" при стані гостроти зору 0,2 на обох очах)?

З повагою,

Андрій

1 Attachment

, ̦ Ԧ ڦ ̦ϧ æ 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Доброго дня!
Поставлені питання не стосуються конкретної особи, а є загальними.
Вони стосуються:
- чи збирається МОУ вносити зміни до оцінки стану здоров'я війчьковозобов'язаних;
- чому МОУ здійснює діяльність на шкоду державі, щодо витрати коштів на осіб, які не можуть нести військову службу, або гинуть, у зв'язку з нездатністю нести військову службу, та щодо цілеспрямоваї діяльності на збільшення кількості поранених, вбитих військовослужбовців;
- як має трактуватись наказ МОУ.

Яким чином, МОУ повинно аналізувати свої ж нормативні акти, і до чого тут звернення громадян, якщо ця інформація має бути публічною і загальнодоступною?
Також не зрозуміло відношення до аналізу законодавства питання щодо діяльності МОУ.
Тому прошу надати відповідь на запит у належні строки та в повному обсязі.

З повагою,

Андрій

1 Attachment

, ̦ Ԧ ڦ ̦ϧ æ 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Доброго дня!

Повторно наголошую, що надана відповідь не відповідає вимогам законодавства України і є формальною "відпискою" для уникнення відповідальності.
При особистому зверненні буде така ж формальна відмова надання відомостей, оскільки інформація може не стосуватись конкретної особи або з інших причин.

Щодо Вашого коментаря що питання не є публічною інформацією:
"З аналізу визначення публічної інформації, яке надається в частині першій статті 1 Закону № 2939, вбачається, що однією з ознак публічної інформації є те, що така інформація має бути заздалегідь відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях. Публічною інформацією є готовий продукт інформації, який отриманий або створений в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством."
Поставлені питання безпосередньо відповідають наведеним ознакам і є публічною інформацією. Питання оцінки стану здоров'я військовозобов'язаних регулюється Розкладом хвороб, затвердженого наказом Наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 року № 402 (зі змінами).
У листі № 510/12/79 вихЗПІ від 28.05.2024 року Командування медичних сил ЗС України повідомило, що прийняття постанов ВЛК за сукупністю захворювань Положенням (Розкладом хвороб) не передбачено.
Оскільки питання оцінки стану здоров'я військовозобов'язаних регулюється саме Міністерством оборони України, а за діючим положенням призову підлягають особи, які фактично не в змозі нести військову службу, що призводить до чесельного наповнення складу ЗСУ, без фактичного підсилення оборони держави, до збільшення числа поранених, загиблих, дезертирів та СЗЧ, та неоґгрунтованого використання коштів державного бюджету, який знаходиться у дефіциті, то безпосередньо поставлені питання стосуються діючого Розкладу хвороб, який є "Публічною інформацією є готовий продукт інформації, який отриманий або створений в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством."

Тож усі поставлені питання є публічною інформацією.

Усі поставлені питання мають загальний суспільний інтерес, а незаконна діяльність МОУ та підконтрольних йому структур направлена на шкоду інтересам держави та суспільства, підпиву обороноздатності держави, при цьому здійснюєть за кошти державного бюджету, тобто усіх громадян.
Тобто стосується усіх громадян України.

Також звертаю увагу на те, що навіть оцінка одного питання як такого, що не відповідає ЗУ "Про доступ до публічної інформації" не звільняє від обов'язку відповідати на решту питань.

Сподіваюсь на надання відповідей саме на поставлені питання, а не формальні відписки.

З повагою,

Андрій