Підгородне, вул. Українська кап. ремонт, проект.
До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
єлектронну копію проекту щодо капітального ремонту дорожнього покриття по вул. Українська в м. Підгородне Дніпропетровської області.
З повагою,
Олександр Сікора
Коментує Христина Буртник, Центр демократії та верховенства права
Закон України «Про доступ до публічної інформації» дійсно передбачає для розпорядників інформації можливість вимагати відшкодування коштів, але тільки у випадку виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок.
Проте, якщо запитувач просить надати йому документ у електронному вигляді – розпорядник повинен надати його безкоштовно.
Аналогічної позиції дотримується і Вищий адміністративний суд України, який у Постанові «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» від 29.09.2016р. зазначив, що особа має право вибирати на власний розсуд форму копій документів, які вона запитує, а саме паперову чи електронну. У разі якщо переведення в електронну форму (сканування) не є технічно неможливим та не покладає на розпорядника надмірний тягар, враховуючи ресурсні можливості, вимога щодо надання копії документів у сканованій формі повинна бути задоволена.
Тобто, відмова розпорядника у даному випадку є незаконною. Також хотілось би звернути увагу на те, що у своїй відповіді, вимагаючи відшкодування коштів, розпорядник не зазначив ні реквізитів, за якими їх потрібно сплатити, ні саму суму. Таким чином, фактично запитувач просто не має змоги виконати вимогу щодо відшкодування (детальніше про вимогу відшкодування).
І останнє. Відповідно до п. 10.2 Постанови ВАСУ пропозиція, викладена розпорядником інформації у відповіді на запит, щодо ознайомлення із запитаною інформацією не шляхом надсилання її поштою (як того просить запитувач інформації), а шляхом ознайомлення з нею за місцезнаходженням розпорядника інформації ускладнює доступ до інформації, а тому є порушенням гарантії максимального спрощенням процедури отримання інформації (пункт 3 частин першої статті 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації»). Це ще раз свідчить, що запитувач має право самостійно вибирати, яким чином він бажає ознайомитись з інформацією, а розпорядник повинен надати її у такому вигляді. Якщо це, звичайно ж, технічно можливо.
Тож у даному випадку запитувачу слід вирішити: ознайомитись із запитуваною інформацією у приміщенні місцевої ради, як це пропонує розпорядник, або оскаржувати незаконну відмову надати документи в електронному вигляді.