Підстави невиконання з боку ТЦК та СП положень Закону №3200-ІХ від 29.06.2023р. щодо ЄСІТС
-
Від: Олександр
До: Міністерство оборони України -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» від 29.06.2023 року №3200-ІХ було внесено зміни ЦПК України, ГПК України та КАС України, відповідно до яких органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі) (надалі –ЄСІТС), що забезпечує обмін документами, в обов’язковому порядку.
Враховуючи зазначене, ТЦК та СП в строк до 18 жовтня 2023 року були зобов’язані зареєструвати вказані електронні кабінети в ЄСІТС, проте станом на 03.07.2025 року в Київській області (з м.Києвом включно) на практиці складається наступна ситуація:
Київський обласний ТЦК та СП - має
Київський міський ТЦК та СП - має
Дарницький в м.Києві РТЦК та СП - має
Дніпровський в м.Києві РТЦК та СП - має
Печерський в м.Києві РТЦК та СП - має
Святошинський в м.Києві РТЦК та СП - має
Солом'янський в м.Києві РТЦК та СП - має
Бориспільський РТЦК та СП - має
Броварський РТЦК та СП - має
Бучанський РТЦК та СП - має
Вишгородський РТЦК та СП - має
Обухівський РТЦК та СП - має
Фастівський РТЦК та СП - має
Водночас, наступні РТЦК та СП положення Закону №3200-ІХ проігнорували і кабінет в ЄСІТС не зареєстрували:
Голосіївський в м.Києві РТЦ та СП - не має
Деснянський в м.Києві РТЦ та СП - не має
Подільський в м.Києві РТЦ та СП - не має
Шевченківський в м.Києві РТЦ та СП - не має
Білоцерківський РТЦК та СП - не має
Прошу надати інформацію, на яких підставах зазначені ТЦК та СП не виконали вимоги законодавства та коли їх виконають?
З повагою,
Олександр
Добрий день!
Надсилаємо Вам відповідь на звернення.
З повагою
Київський міський територіальний центр комплектування та соціальної
підтримки
Шановний пане полковнику!
Я, звісно, враховую збройну агресію рф проти України на протязі останніх майже 4 років, а також обсяг проблематики, з якою доводиться стикатись органам військового управління, зокрема територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, в контексті виконання покладених на них завдань...
Водночас, навіть за таких складних обставин, існують фундаментальні права людини та основні закони існування, порушення яких неприпустимо.
Наприклад, безпідставне обмеження доступу громадян до Порядку ведення ЄДРПВР тих самих громадян. Десь за принципом: "не знаєш як має бути - нема чого і оскаржувати", але зараз не про це - зараз про ЄСІТС.
Витяг з Закону України №3200-ІХ від 29.06.2023 року:
6. Адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов’язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Отже, з наведеного вбачається, що зокрема органи державної влади та інші державні органи зобов'язані зареєструвати кабінети у ЄСІТС.
Також погоджуюсь, що ТЦК та СП не мають статусу юридичної особи, а є лише відокремленим підрозділом, тобто ТЦК та СП не є органами державної влади в розумінні цього Закону, проте ТЦК та СП повністю відповідають визначенню "інші державні органи".
Також, відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 КАС України, надається визначення, що "суб'єкт владних повноважень" - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи).
Враховуючи зазначене, Ваш висновок про те, що ТЦК та СП не зобов'язані реєструватись в електронному кабінеті ЄСІТС, є помилковим та не ґрунтується нормах законодавства.
Таким чином, ТЦК та СП, як інші державні органи в розумінні Закону та як суб'єкт влданих повноважень (без статусу юридичної особи) зобов'язані зареєструватись в електронному кабінеті ЄСІТС.
Зважаючи на положення п.4 ч.2 ст.23 та п.5 ч.1 ст.24 Закону України №2939-VI від 13.01.2011 року, надану Вами відповідь не можна вважати відповіддю у розуміння Закону України №2939-VI, тому питання цього запити залишається відкритим.
Дякую за приділений час, з повагою, Олександр
Доброго дня!
Шановний пане полковнику!
Я, звісно, враховую збройну агресію рф проти України на протязі останніх майже 4 років, а також обсяг проблематики, з якою доводиться стикатись органам військового управління, зокрема територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, в контексті виконання покладених на них завдань...
Водночас, навіть за таких складних обставин, існують фундаментальні права людини та основні закони існування, порушення яких неприпустимо.
Наприклад, безпідставне обмеження доступу громадян до Порядку ведення ЄДРПВР тих самих громадян. Десь за принципом: "не знаєш як має бути - нема чого і оскаржувати", але зараз не про це - зараз про ЄСІТС.
Витяг з Закону України №3200-ІХ від 29.06.2023 року:
6. Адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов’язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Отже, з наведеного вбачається, що зокрема органи державної влади та інші державні органи зобов'язані зареєструвати кабінети у ЄСІТС.
Також погоджуюсь, що ТЦК та СП не мають статусу юридичної особи, а є лише відокремленим підрозділом, тобто ТЦК та СП не є органами державної влади в розумінні цього Закону, проте ТЦК та СП повністю відповідають визначенню "інші державні органи".
Також, відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 КАС України, надається визначення, що "суб'єкт владних повноважень" - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи).
Враховуючи зазначене, Ваш висновок про те, що ТЦК та СП не зобов'язані реєструватись в електронному кабінеті ЄСІТС, є помилковим та не ґрунтується нормах законодавства.
Таким чином, ТЦК та СП, як інші державні органи в розумінні Закону та як суб'єкт влданих повноважень (без статусу юридичної особи) зобов'язані зареєструватись в електронному кабінеті ЄСІТС.
Зважаючи на положення п.4 ч.2 ст.23 та п.5 ч.1 ст.24 Закону України №2939-VI від 13.01.2011 року, надану Вами відповідь не можна вважати відповіддю у розуміння Закону України №2939-VI, тому питання цього запити залишається відкритим.
Дякую за приділений час, з повагою, Олександр



