Перелік майданчиків для платного паркування та їх оператори
До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря
-
Від: Віктор Ткаченко
До: Полтавська міська рада -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації:
- прошу надати перелік майданчиків для платного паркування транспортних засобів у м. Полтава, їх площу та кількість паркомісць;
- прошу надати перелік операторів, які стали переможцями конкурсу та визначені Полтавською міською радою на здійснення обладнання та утримання майданчика для платного паркування;
- прошу надати інформацію про обсяг надходжень до міського бюджету за місця для паркування по роках протягом 2010-2019 років;
- прошу надати інформацію про обсяг надходжень до міського бюджету за місця для паркування у розрізі майданчиків та операторів, що їх утримують у 2019 році.
З повагою,
Віктор Ткаченко
Коментує Тетяна Олексіюк, експертка з доступу до інформації
Щодо відмови Полтавської міської ради надати інформацію у відповідь на запит слід зазначити наступне.
Запитувач запитав ряд інформації, пов’язаної із використанням майданчиків для платного паркування транспортних засобів у місті Полтава.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 р. № 1342 Про затвердження Правил паркування транспортних засобів спеціально обладнані майданчики для паркування - майданчики для паркування, розміщені поза межами проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та обладнані відповідно до вимог цих Правил і Правил дорожнього руху. Розміщення майданчиків для паркування за окремими адресами здійснюється у встановленому порядку органами місцевого самоврядування за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції. Послуги з утримання майданчиків для платного паркування надаються оператором - суб'єктом господарювання, який здійснює обладнання і утримання майданчика для паркування з метою використання таких майданчиків за призначенням.
Таким чином, розміщення спеціально обладнаних майданчиків для паркування не можливе без відома міської ради. На сайті Полтавської міської ради в розділі http://www.rada-poltava.gov.ua/documents/ (пошукове слово – паркування, розділ архіву – Рішення ради) можна знайти рішення двадцять шостої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 18 вересня 2012 року про затвердження Положення «Про паркування транспортних засобів у м. Полтава». Положенням про паркування транспортних засобів у м. Полтава визначається єдиний порядок організації та функціонування зон паркування транспортних засобів на території м. Полтави. У пункті 3.4 цього Положення зазначено, що перелік спеціальних майданчиків або місць, визначених для забезпечення паркування транспортних засобів, у якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджує міська рада. У мережі можемо знайти новини про винесення на розгляд міської ради питання про надання згоди на розміщення майданчиків для тимчасового зберігання транспортних засобів https://kolo.news/category/vlada/8710.
Крім того, у своїй відповіді Полтавська міська рада проігнорувала надання інформації на 3 та 4 питання запиту щодо обсягу надходжень до міського бюджету за платні місця для паркування. Така відповідь протирічить вимогам Закону України «Про доступ до публічної інформації», тому таку відмову можна оскаржити до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Разом з цим раджу запитувачеві розділити свій запит на декілька окремих запитів і задавати питання більш конкретно. Наприклад, четверте питання запиту може бути розцінене як таке, відповідь на яке потребуватиме аналітичної обробки інформації і тому у розпорядника може бути законна підстава для відмови. Будь ласка задавайте питання у запитах максимально конкретно. В Постанові Пленуму Вищого адміністративного суду №10 від 29 вересня 2016 року (п.1) зазначено, що «якщо запит стосується інформації, яка міститься в кількох документах і може бути зібрана і надана без значних інтелектуальних зусиль (наприклад, без проведення додаткового змістовного аналізу), то така інформація відповідає критеріям "відображеності та задокументованості" і є публічною». Натомість, розпорядник матиме законну підставу для відмови, якщо збір інформації потребуватиме додаткового аналізу.