Порушення у публічних закупівлях Укрзалізниці майже на 800 мільйонів грн.
-
Від: Борис
До: Державна аудиторська служба України -
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Закупівлі: 1) Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти), UA-2020-10-23-009657-a | SmartTender - Закупівля №7832297, 2) Закупівля: Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти), UA-2020-10-23-005092-c | SmartTender – закупівля №7832579, 3) Закупівля: Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти), UA-2020-10-23-009412-a | SmartTender– закупівля №7832613, 4) Закупівля: Дизельне паливо (09130000-9 – Нафта і дистиляти), UA-2020-10-23-009546-a | SmartTender – закупівля №7832557.
За результатами проведених тендерів було оголошено переможця, яким стало Товариство з обмеженою відповідальністю «Торум», яке в подальшому було дискваліфіковано, про що було складено Протокол №62\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ«Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протокол №64\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протокол №65\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протокол №63\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р.
У вказаних протоколах єдиною причиною дискваліфікації вказано: оприлюднення
переможцем цінової пропозиції з помилками, які не були усунені в строк, визначений вимогами тендерної документації. Відтак, Замовник (Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця») розцінили такі дії ТОВ «Торум» як відмову від підписання договору.
В подальшому, після дискваліфікації ТОВ «Торум», переможцем було оголошено
Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Енерго Трейд».
Виявлені порушення:
1) Частиною тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету
Філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від «13» січня 2021 р., є додатки, зокрема, Додаток
№3. Внизу Додатку №3 передбачені наслідки ненадання переможцем процедури
закупівлі цінової пропозиції, яка не містить помилок, у строк, визначений
вимогами тендерної документації. Так, Замовник розцінює такі дії переможця
торгів як відмову від підписання договору відповідно до частини 3 статті 32 Закону
України «Про публічні закупівлі».
Згідно ч. 3 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» про відміну тендеру з
підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко
зазначено в тендерній документації.
Загалом стаття 32 Закону України «Про публічні закупівлі» присвячена відміні
тендеру чи визнанню тендеру таким, що не відбувся.
З огляду на це, після того як переможець торгів (ТОВ «Торум») не підписав договір
із Замовником, Замовник, керуючись положеннями своєї ж тендерної документації
(Додаток №3) та положеннями ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», мав
відмінити тендер. Натомість же, Замовник чомусь оголосив переможцем ТОВ
«Альянс Енерго Трейд», чим допустив грубе порушення.
2) Як було зазначено на початку, в Протоколі №62\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протоколі №64\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протоколі №65\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від
02.03.2021 р., Протоколі №63\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ
«Укрзалізниця» від 02.03.2021 р. єдиною причиною дискваліфікації ТОВ «Торум»
було вказано: оприлюднення переможцем цінової пропозиції з помилками, які не
були усунені в строк, визначений вимогами тендерної документації.
Натомість, як вбачається із майданчику «PROZORRO» це було не єдиним
порушенням. Так, ТОВ «Торум» НЕ подав документи, які вимагаються законом та
тендерною документацією, а саме копію ліцензії на оптову торгівлю пальним,
Статут, копію паспорту директора тощо.
Згідно п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє
тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель
у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або
документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини
другої статті 41 цього Закону.
Аналогічне положення міститься в п.5.3. тендерної документації.
Однак, тендерний комітет філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» чомусь закрив очі на ці
значні порушення в Протоколі №62\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ»
АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протоколі №64\21 засідання тендерного
комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р., Протоколі №65\21
засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» від 02.03.2021 р.,
Протоколі №63\21 засідання тендерного комітету філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця»
від 02.03.2021 р. та не зазначив про це ані слова, що є прямим порушення чинного
законодавства.
Згідно ч. 5 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» громадський контроль
забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону, зокрема шляхом здійснення аналізу і моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, а також шляхом інформування через електронну систему закупівель або письмово органи, що уповноважені здійснювати контроль, про виявлені ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Залучення громадськості до здійснення контролю у сфері закупівель здійснюється
відповідно до законів України "Про громадські об’єднання", "Про звернення
громадян", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про відкритість
використання публічних коштів".
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» громадські об’єднання
мають право ініціювати початок моніторингу процедури закупівлі в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональних територіальних органах.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Вважаю, що громадська організація «Ліга антитрасту» є авторитетною незалежною
організацією, готовою допомогти розібратись з виявленими порушеннями, а також
запобігти виникненню порушень законодавства України.
Враховуючи вищевикладене, а саме неможливість усунення Замовником порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель (п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі),
просимо Вас звернутись до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, з метою здійснення моніторингу процедур закупівлі дизельного палива АТ «Укрзалізниця», за результатами якого має бути відмінено тендери, перелічені на початку цього звернення.
З повагою,
Борис