Повідомлення про корупцію

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Олесь Сергій Миколайович, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Олесь Сергій Миколайович

Доброго дня!

Доброго дня!
Закон України "Про запобігання корупції" передбачає особливий порядок здійснення перевірки за повідомленням викривача

1. Викривач самостійно визначає, які канали використовувати для повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону, а саме: внутрішні, регулярні або зовнішні канали.

2. Повідомлення має містити фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону, які можуть бути перевірені.

3. Повідомлення про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону через регулярні або внутрішні канали повідомлення такої інформації підлягає попередній перевірці у строк не більш як десяти робочих днів.

За результатами попередньої перевірки службова особа, відповідальна за її проведення, приймає одне з таких рішень:

призначити проведення внутрішньої (службової) перевірки або розслідування інформації у разі підтвердження фактів, викладених у повідомленні, або необхідності подальшого з’ясування їх достовірності;

передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

закрити провадження у разі непідтвердження фактів, викладених у повідомленні.

Викривачу надається детальна письмова інформація про результати попередньої перевірки за його повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону у триденний строк з дня завершення відповідної перевірки.

У разі якщо отримана інформація про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону не належить до компетенції органу або юридичної особи, до якого (якої) вона надійшла, викривач повідомляється про це у триденний строк без проведення попередньої перевірки із роз’ясненням щодо компетенції органів або юридичних осіб, уповноважених на проведення перевірки або розслідування відповідної інформації.

У разі якщо отримана інформація стосується дій або бездіяльності керівника відповідного органу або юридичної особи, до якого (якої) надійшла інформація, така інформація без проведення попередньої перевірки у триденний строк надсилається до Національного агентства, що визначає порядок подальшого розгляду такої інформації.

Внутрішня (службова) перевірка або розслідування за повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону проводиться у строк не більше 30 днів з дня завершення попередньої перевірки. Якщо у зазначений строк перевірити повідомлену інформацію неможливо, керівник відповідного органу або юридичної особи чи його заступник подовжують строк перевірки або розслідування інформації до 45 днів, про що повідомляється викривач.

Проведення внутрішньої (службової) перевірки або розслідування не може бути доручене особі, якої або близьких осіб якої стосується повідомлена інформація.

За результатами внутрішньої (службової) перевірки службова особа, відповідальна за її проведення, приймає одне з таких рішень:

передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення;

у межах компетенції про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, інформацію стосовно яких повідомлено, про усунення виявлених порушень, причин та умов вчинення правопорушення, спричинених ними наслідків, а також про здійснення заходів щодо відновлення прав і законних інтересів осіб та відшкодування збитків, шкоди, завданої фізичним та юридичним особам внаслідок допущених порушень.

Матеріали попередньої та внутрішньої (службової) перевірок або розслідувань повідомленої інформації про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону зберігаються відповідним органом або юридичною особою протягом трьох років з дня отримання такої інформації.

Інформація про кримінальне правопорушення, одержана органами досудового розслідування, розглядається в порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом України.

Інформація про адміністративне правопорушення, одержана органами, уповноважені особи яких мають право складати протоколи про відповідні адміністративні правопорушення, розглядається в порядку, визначеному законом.

Розгляд анонімних повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону здійснюється в порядку, передбаченому Законом України "Про запобігання корупції".

4. Для повідомлення інформації з обмеженим доступом (крім інформації, яка містить державну таємницю, порядок повідомлення якої визначений законом) викривач може використовувати зовнішні канали повідомлення інформації у разі якщо:

1) повідомлення інформації через внутрішні та регулярні канали не дало ефективних результатів у встановлений для її перевірки або розслідування строк (відмовлено у проведенні перевірки або розслідування повідомленої інформації; виявлені порушення не привели до притягнення чи початку процедури притягнення винних осіб до відповідальності, відновлення порушених прав і свобод осіб, відшкодування завданої шкоди; не вжито заходів щодо припинення діянь або бездіяльності, інформацію про які повідомлено; не вжито заходів щодо запобігання шкоді чи загрозам, інформацію про які повідомлено тощо);

2) внутрішні канали не будуть ефективними, оскільки інформація про шкоду або загрозу суспільним інтересам, що розкривається, належить до інформації, яка згідно із Законом України "Про інформацію" вважається предметом суспільного інтересу, і право громадськості знати таку інформацію переважає над потенційною шкодою від її поширення;

3) викривача, його близьких осіб звільнено з роботи (посади), піддано дисциплінарному стягненню, вчинено щодо них інші негативні заходи впливу чи заходи дискримінації у зв’язку з повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону;

4) відсутні внутрішні або регулярні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону, через які може бути повідомлена відповідна інформація;

5) є реальна загроза знищення документів або доказів, що стосуються поширюваної інформації.

Як викривач корупції, інформую про факти корупції та злочини, які вчиняє заступник керівника Державної аудиторської служби Солянік Юлія Валерівна.

Займаючи особливо відповідальне службове становище, зловживаючи владою та службовим становищем, діючи умисно, з метою незаконних матеріальних благ, здійснює злочинні діяння в частині невідображення під час ревізій та аудитів фактів розкрадання коштів бюджету в особливо великих розмірах.

За підтримки керівництва правоохоронних органів та знаходячись у злочинній змові з підрядними та субпідрядними організаціями з метою отримання незаконних матеріальних благ Солянік Ю.В. виведено впродовж останніх років сотні мільйонів гривень шляхом умисного внесення недостовірних даних до матеріалів перевірок та отримано неправомірну вигоду в обсязі понад 700 тисяч євро.

Вказані факти підтерджуються останніми подіями.

За процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора викрито та повідомлено про підозру заступнику директора одного з департаментів Державної аудиторської служби України за фактом одержання неправомірної вигоди (ч. 3 ст. 368 КК України).

За даними слідства, протягом 2021 року службовець вимагав від представника підприємства 5 тис доларів США неправомірної вигоди. За ці кошти він обіцяв сприяти у складенні висновку щодо порушення законодавства про публічні закупівлі, допущені замовником, що дозволило б підприємству повторно взяти участь у тендері, який воно програло.

Після одержання всієї суми коштів його затримано правоохоронцями в порядку ст. 208 КПК України.

Інформую про причетність Солянік Ю.В. до вчинення кримінального правопорушення.

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

зареєструвати моє звернення як викривача корупції про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень відповідно до вимог статті 53-2 закону про запобігання корупції

внести дані до реєстру досудових розслідувань і повідомити реквізити;

призначити проведення внутрішньої (службової) перевірки або розслідування інформації у разі підтвердження фактів, викладених у повідомленні, або необхідності подальшого з’ясування їх достовірності;

передати матеріали до органу досудового розслідування у разі встановлення ознак кримінального правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

надати інформацію про стан та результати розгляду, перевірки та/або розслідування у зв’язку із здійсненим повідомленням про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону відповідно до вимог статті 53-6 закону про запобігання корупції не пізніше п’яти днів після отримання заяви, а також за кінцевими результатами розгляду, перевірки та/або розслідування.

З повагою,

З повагою,

Олесь Сергій Миколайович

Сервіс автоматизованої обробки та контролю вхідної кореспонденції, Національна поліція України

-- відповідь пишіть над цим рядком --

Доброго дня, Олесь Миколайович!

Створен запит #859309 до Сервіс вхідної електронної кореспонденції НПУ .

Ви можете [1]подивитися прогрес цієї заявки онлайн .

--------------------------------------------------------------------------

Цей лист згенеровано автоматично системою.
Не відповідайте на нього.

References

Visible links
1. https://ticket.np.gov.ua/view.php?auth=o...

Сервіс автоматизованої обробки та контролю вхідної кореспонденції, Національна поліція України

-- відповідь пишіть над цим рядком --

Доброго дня, Олесь Миколайович

На ваше звернення #859309 надана відповідь:

Інформуємо, що Ваше звернення оформлене без дотримання вимог
статті 5 Закону України Про звернення громадян» (далі – Закон), у зв’язку
з чим пропонуємо Вам оформити звернення відповідно до вимог вказаної
статті Закону, та надіслати його до Національної поліції України на
електронну поштову адресу: [1][email address] або поштову адресу:
вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601, чи викласти його за допомогою засобів
телефонного зв’язку через телефонну гарячу лінію» Національної поліції
України (0-800-50-0202).

Відповідно до статті 5 Закону звернення може бути усним чи письмовим. Усне
звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою
засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні
гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до
відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу,
повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове
звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет,
засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Відповідно, електронне звернення є різновидом письмового.

Згідно з указаним положенням Закону, у зверненні має бути зазначено
прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть
питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із
зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено
електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь,
або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного
цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Як вбачається з вимог статті 5 Закону, електронне звернення має
відповідати всім вимогам письмового звернення.

Таким чином, електронне звернення має містити підпис заявника у будь-якій
формі (у вигляді фотокопії, сканованої копії), крім електронного цифрового
підпису.

При цьому статтею 8 Закону передбачено, що письмове звернення без
зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке
з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не
підлягає.

Відповідно до статті 16 Закону скарга на дії чи рішення органу державної
влади, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або
посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду
відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу
або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до
суду.

Водночас зазначаємо, що статтею 12 Закону передбачено, що дія цього Закону
не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений
кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим
законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції,
законами України Про судоустрій і статус суддів» та Про доступ до судових
рішень», Кодексом адміністративного судочинства України, законами України
Про засади запобігання і протидії корупції», Про виконавче провадження».

У разі наявної інформації про вчинення кримінального чи адміністративного
правопорушення чи настання іншої події, яка потребує негайного реагування
поліції Ви можете також звернутися на телефонну спецлінію поліції 102»,
функціонування якої забезпечено цілодобово або безпосередньо звернутися до
найближчого територіального органу поліції (у тому числі його структурних
(відокремлених) підрозділів).

Згідно із статтею 306 Кримінального процесуального кодексу України скарги
на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора, у тому числі, які
полягають у невнесенні відомостей про кримінальні правопорушення до
Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи
повідомлення про кримінальні правопорушення, розглядаються слідчим суддею
місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими
статтями 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень його глави 26.

[2]Перейти для ознайомлення з відповіддю.

--------------------------------------------------------------------------

Цей лист згенеровано автоматично системою.
Не відповідайте на нього.

References

Visible links
1. mailto:[email address]
2. https://ticket.np.gov.ua/view.php?auth=o...