[ПОВТОРНО] Щодо рішень Ради оборони Одеської області та Ради оборони Одеси
Доброго дня!
У відповідь на мій попередній інформаційний запит від 11.12.2018 директор Департаменту оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами Одеської міської ради Г.І.Зубов у листі № 04-33/30 від 17.12.2018 повідомив, що рішення Ради оборони Одеської області та Ради оборони міста Одеси частково містять державну таємницю. А також пообіцяв, що інформація, яка не містить державну таємницю, буде оприлюднена після завершення воєнного стану.
З огляду на те, що воєнний стан завершено, а також на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", прошу Вас надати мені відповідь на питання:
1). Чи ухвалювала Ради оборони Одеси та Ради оборони Одеської області рішення, які стосуються тимчасових обмежень (на час воєнного стану) свободи пересування, свободи мирних зібрань, свободи вираження поглядів, права власності, трудових прав, свободи асоціацій, прав на проведення відео-, кіно-, фотознімання, та інших прав і свобод людини та громадянина?
Якщо зазначені ради оборони такі рішення ухвалювали, тоді ПОВТОРНО прошу:
2). надати мені копії усіх таких рішень Ради оборони Одеси та Ради оборони Одеської області;
2). якщо ж запитувані мною рішення частково відноситься до інформації з обмеженим доступом - прошу надати мені ті витяги з них, які містять норми, що тимчасово обмежували свободу пересування, свободу мирних зібрань, свободу вираження поглядів, право власності, трудові права, свободу асоціацій, право на проведення відео-, кіно-, фотознімання, та інші права і свободи людини та громадянина.
Відповідь прошу Вас надіслати в електронній формі (скан-копії документів) на електронну поштову скриньку сайту "Доступ до правди".
Прошу Вас надати відповідь на цей запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту, як це визначено у ч. 1 ст. 20 Закону "Про доступ до публічної інформації".
Доводимо до Вашого відома, що я та мої колеги розуміємо важливість збереження державних таємниць. Проте просимо Вас надвлі не приховувати інформацію, яка явно належить до категорії публічної. Під час воєнного стану люди мали свідомо дотримуватися тимчасових обмежень прав і свобод в Одеській області. Наголошуємо, що у ч. 2 ст. 64. Конституції України, зазначено, що в умовах воєнного стану не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені, зокрема, ст. 57 Конституції. У цій статті йдеться про те, що кожному гарантується право знати свої права і обов'язки. А нормативно-правові акти, які визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом. Причому ті нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, але не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними. Нагадую, що єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України (ст. 75 Конституції), що означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони (Рішення Конституційного Суду № 17-рп/2002). І в ст. 38-1 Закону "Про органи місцевого самоврядування в Україні" український парламент визначив, що міські ради мають повноваження у сфері надання безоплатної первинної правової допомоги - виду державної гарантії, що полягає, зокрема, в інформуванні особи про її права і свободи, та порядок їх реалізації (ч. 1 ст. 7 Закону "Про безоплатну правову допомогу"). В той час як Закон "Про правовий режим воєнного стану" не містить жодних спеціальних правил приховування інформації про тимчасові (на час воєнного стану) обмеження прав і свобод людини і громадянина. А органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, нагадую, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 2 ст. 19 Конституції).
З надією на співпрацю!
Лебедь Михайло Олександрович,
член правління ГО "Правозахисна ініціатива"
26.12.2018