Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Право на доступ до інформації

Добрий день! Прошу направити це звернення до Комітету з питань свободи слова.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 13, частиною третьою статті 21 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" правом надання роз’яснень щодо застосування положень законів України наділені комітети Верховної Ради України з питань, віднесених до предметів їх відання.
Враховуючи предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання, затверджені Постановою Верховної Ради України від 29 серпня 2019 року № 19-IX "Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України дев’ятого скликання", права громадян на інформацію віднесено до відання Комітету з питань свободи слова.
З огляду на зазначене прошу надати роз’яснення щодо положення пункту 1 частини першої статті 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації":
"Кожна особа має право знати у період збирання інформації, але до початку її використання, які відомості про неї та з якою метою збираються, як, ким і з якою метою вони використовуються, передаються чи поширюються, крім випадків, встановлених законом".
Зокрема, виникають такі питання:
1) яким чином реалізується право особи на доступ до інформації відповідно до пункту 1 частини першої статті 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації"?
2) чи повинен розпорядник інформації надавати запитувачу інформацію як, ким і з якою метою використовуються, передаються чи поширюються його персональні дані (конфіденційні) якщо вони містяться у відповідній базі даних, правові засади функціонування та захисту якої визначені спеціальним законом?
Наприклад, такі відомості були передані відповідно до закону державним органом іншому суб'єкту владних повноважень. Чи покладається на розпорядника інформації обов'язок сповістити особу про таке поширення даних на його запит у порядку статті 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації"?
3) з огляду на частину п’яту статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", якою встановлено вимоги щодо вмісту запиту на інформацію, чи може бути достатньо відомостей про особу, зокрема, імені (найменування) запитувача, поштової адреси або адреси електронної пошти, а також номеру засобу зв'язку, якщо такий є, для ідентифікації з метою перевірки у відповідній базі даних?
4) чи пов’язано регулювання доступу до персональних даних, передбачене статтею 16 Закону України "Про захист персональних даних", із правом особи на доступ до інформації відповідно до пункту 1 частини першої статті 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації"?

З повагою
Дмитро Дмитров

ЗАПИТ ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, Верховна Рада України

Відповідно до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 08.02.2021 р. № 19:
1. Приймання службової кореспонденції, що надходить до Верховної Ради України, у тому числі до її органів та Апарату, народних депутатів України здійснюється структурним підрозділом з документального забезпечення засобами поштового зв'язку та/або через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (далі – СЕВ ОВВ).
2. Звернення у паперовій формі подаються до Верховної Ради України:
1) засобами поштового зв’язку;
2) безпосередньо на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України;
3) через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства;
4) через скриньку "Для звернень громадян", розміщену у приймальні Верховної Ради України за адресою вул. Банкова, 6-8.
Звернення в електронній формі (далі – електронне звернення), надіслане на адресу Верховної Ради України, приймається централізовано структурним підрозділом з питань звернень громадян шляхом заповнення громадянином електронної форми на веб-порталі "Електронний кабінет громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України (режим доступу: https://itd.rada.gov.ua/idsrv/).
Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Електронне звернення без кваліфікованого електронного підпису надсилається у вигляді сканованого або фотографованого письмового звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
3. Запит на інформацію подається на вибір запитувача в усній або письмовій формі (засобами поштового зв’язку, факсом, телефоном, електронною поштою (централізовано на єдину електронну адресу запитів на інформацію Апарату [Верховна Рада України request email]), шляхом заповнення електронної форми запиту на інформацію в "Електронному кабінеті громадянина" офіційного веб-сайту Верховної Ради України, через СЕВ ОВВ).

Апарат Верховної Ради України

показати цитоване