Преміювання міського голови
Доброго дня!
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Згідно з ч. 1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Згідно ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень.
Відповідно до пункту 2 постанови КМ України від 09.03.2006 року №268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» надано право керівникам органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, у межах затвердженого фонду оплати праці здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи, а також до державних і професійних свят та ювілейних дат у 2006 році в межах коштів, передбачених на преміювання у кошторисі відповідного органу, та економії коштів на оплату праці, а починаючи з 1 січня 2007 р. - у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.
Пунктом 1 постанови КМ України від 09.03.2006 року №268 встановлено, що умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених для державних службовців відповідних категорій і схем посадових окладів згідно з додатками 48-54 і 57.
В силу приписів Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» керівником міської ради та її виконавчого комітету є міський голова, тому з огляду на пункти 1, 2 постанови КМ України від 09.03.2006 року №26, йому надано право у межах затвердженого фонду оплати праці здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи, а також до державних і професійних свят та ювілейних дат у межах фонду преміювання.
Зважаючи на викладене міський голова у межах затвердженого міською радою фонду оплати праці приймає розпорядження про преміювання посадових осіб органів місцевого самоврядування, в тому числі може приймати розпорядження про преміювання самого себе.
Законом України «Про запобігання корупції» передбачено, що до повноважень Національного агентства належить надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищенаведене та в рамках Закону України «Про запобігання корупції», та Закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу Вас надати наступну інформацію:
1. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у міського голови при прийняттю їм розпоряджень про преміювання самого себе, якщо обсяг таких премій до цього було визначено міською радою при затвердженні місцевого бюджету на відповідний рік.
2. Яким чином міському голови приймати розпорядження про преміювання самого себе щоб уникнути конфлікту інтересів (реального або потенційного).
3. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у міського голови при прийняттю їм розпоряджень про преміювання посадових осіб місцевого самоврядування (яких міський голова приймав на роботу та які знаходяться у нього в залежності), якщо обсяг таких премій було визначено міською радою при затвердженні місцевого бюджету на відповідний рік.
З повагою,
Євген Книш