Про оцінку регуляторного впливу проєкту Постанови
-
Від: Дацко Олеся
До: Кабінет Міністрів України -
Доброго дня!
Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» , проєкт Постанови Кабінету Міністрів України» Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", оприлюдненій на сторінці Міністерства освіта і науки України для громадського обговорення 8 серпня 2023 року є проєктом регуляторного акту, порядок розроблення і прийняття якого має відповідати вимогам зазначеного закону.
Крім цього, зазначений проєкт регуляторного акта має на меті гармонізацію спеціальностей відповідно до Міжнародної стандартній класифікації освіти (ISCED-F 2013) , а відтак підпадає під дію ст.5. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» , відповідно до якої уповноваженим органом на встановлення регламентів щодо процедури оцінки відповідності є Кабінет Міністрів України.
Як вбачається, пропонований проєкт Постанови КМУ має ознаки документа, який формує підстави для визнання (взаємовизання) освіти, здобутої у інших державах в Україні і навпаки. Тобто пропонований перелік галузей і спеціальностей буде підставою для процедури визнання відповідності здобутої освіти за визначеною галуззю та/чи спеціальністю. І прийняття такого регламентуючого документу є винятковим повноваженням КМУ, при розробці і прийняття якого обов’язковою вимогою є оцінка регуляторного впливу.
Порядок розробки такої оцінки передбачений Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308.
З огляду на викладене, при винесенні на розгляд громадськості проєкту нормативного регуляторного акту разом з проєктом Постанови мало бути представлено оцінку регуляторного впливу, таким чином довести до громадськості очікувані результати прийняття нормативного акта, щоб громадськість могла оцінити обґрунтованість винесеної на обговорення пропозиції.
Втім на сайті Міністерства освіти і науки України наведено фрагменти пакету проєкту Постанови Кабінету Міністрів України» Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", оприлюдненій на сторінці Міністерства освіта і науки України для громадського обговорення 8 серпня 2023 року, зокрема:
Інформацію щодо громадського обговорення зазначеного проєкту Постанови викладено на сайті МОН за посиланням
У зазначеному оголошенні наявні лінки, які ніби-то презентують проєкт Постанови, зокрема:
1. Проєкт Постанови (текстова частина) – 2 аркуші (копія додається)
2. Пропонований перелік: - електронна таблиця 7 аркушів
3. Попередні редакції – Перелік постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність – 1 арк.
4. Проєкт таблиці відповідності - 10 аркушів.
Як вбачається, оприлюднена на сайті Міністерства освіти і науки інфомрація лоя громадського обговорення проєкту зазначеної Постанови не містить жодних соціально-економічних обґрунтувань, оцінки регуляторного впливу, рішення про ініціювання розробки нормативного акта зі зазначення даних щодо реалізації затвердженого плану, яким така розробка повинна була бути ініційована.
Також очевидно, що цілісного пакету проєкту Постанови не представлено, і що собою являє сам проєкт Постанови – теж не зрозуміло.
Як і не зрозуміло, на якій правовій підставі обговорення проєкту Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", проводить державний орган (Міністерство освіти і науки України), який не є уповноваженим на видачу такого нормативного акта. Повноважним органом є винятково Кабінет Міністрів України.
З огляду на наведене, на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
- Оцінку регуляторного впливу пропонованого нормативного регуляторного акта - Постанови Кабінету Міністрів України» Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", оприлюдненій на сторінці Міністерства освіта і науки України для громадського обговорення 8 серпня 2023 року або вказати, що такої оцінки здійснено не було.
- Якщо така оцінка регуляторного впливу наявна – прошу надати інформацію, зокрема адресу (гіпертекстове посилання) опублікованого на офіційному веб-сайті органу виконавчої влади тексту оцінки регуляторного впливу Постанови Кабінету Міністрів України» Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти", або вказати, що такої інформації не було оприлюднено.
З повагою,
Дацко Олеся
П.С. надаю витяги з відповідного законодавства, яке регулює описану проблему, щоб ви не шукали:
Відповідно до вимог ст. 5-6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» ,
Стаття 5. Забезпечення здійснення державної регуляторної політики
Забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає:
встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу та до здійснення відстежень результативності регуляторних актів;
підготовку аналізу регуляторного впливу;
планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов’язаних з регуляторною діяльністю;
відстеження результативності регуляторних актів;
перегляд регуляторних актів;
систематизацію регуляторних актів;
недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти;
викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта;
оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності.
Стаття 6. Права громадян, суб’єктів господарювання, їх об’єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики
Громадяни, суб’єкти господарювання, їх об’єднання та наукові установи, а також консультативно-дорадчі органи, що створені при органах державної влади та органах місцевого самоврядування і представляють інтереси громадян та суб’єктів господарювання, мають право:
подавати до регуляторних органів пропозиції про необхідність підготовки проектів регуляторних актів, а також про необхідність їх перегляду;
у випадках, передбачених законодавством, брати участь у розробці проектів регуляторних актів;
подавати зауваження та пропозиції щодо оприлюднених проектів регуляторних актів, брати участь у відкритих обговореннях питань, пов’язаних з регуляторною діяльністю;
бути залученими регуляторними органами до підготовки аналізів регуляторного впливу, експертних висновків щодо регуляторного впливу та виконання заходів з відстеження результативності регуляторних актів;
самостійно готувати аналіз регуляторного впливу проектів регуляторних актів, розроблених регуляторними органами, відстежувати результативність регуляторних актів, подавати за наслідками цієї діяльності зауваження та пропозиції регуляторним органам або органам, які відповідно до цього Закону на підставі аналізу звітів про відстеження результативності регуляторних актів приймають рішення про необхідність їх перегляду;
одержувати від регуляторних органів у відповідь на звернення, подані у встановленому законом порядку, інформацію щодо їх регуляторної діяльності.
ст.5. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» уповноваженим органом на встановлення регламентів щодо процедури оцінки відповідності є Кабінет Міністрів України :
«Стаття 5. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері технічного регулювання
1. Кабінет Міністрів України:
забезпечує здійснення державної політики у сфері технічного регулювання;
спрямовує і координує роботу центральних органів виконавчої влади, взаємодіє із Службою безпеки України, на яких покладаються функції технічного регулювання у визначених сферах діяльності (далі - відповідні державні органи);
визначає сфери діяльності, в яких відповідні державні органи здійснюють функції технічного регулювання;
у межах своєї компетенції затверджує технічні регламенти, якщо їх не затверджено законами чи актами відповідних державних органів або міністерств, визначених частиною третьою статті 8 цього Закону;
затверджує процедури оцінки відповідності, застосування яких передбачене технічними регламентами;
укладає міжнародні договори України про взаємне визнання результатів оцінки відповідності;
здійснює інші повноваження у сфері технічного регулювання, визначені законами України.»
³ .
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]
66/0/37-23 : 29.08.2023
:
, ", ̳ 08.08.2023
ϳ:
' e-mail: [email address]
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]