Про підстави внесення буквених позначень галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти
-
Від: Дацко Олеся
До: Кабінет Міністрів України -
Доброго дня!
8 серпня 2023 року Міністерство освіти і науки України було оприлюднене повідомлення про проведення громадського обговорення, в межах якого було запропоновано внести буквенні позначення галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти, у той час, коли МСКО чітко визначає вимогу винятково цифрового позначення галузей.
Постановою КМУ від 30 серпня 2024 р. № 1021 "Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти" затверджене буквенне позначення галузей знань в Україні, хоча таке позначення прямо суперечить МСКО.
З оприлюднених КМУ, МОН документів не зрозуміло ні правових підстав, ні соціально-економічного обґрунтування, ні критеріїв гармонізації такими буквенними позначеннями переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти з МСКО.
Втім такі зміни мали бути ініційовані у визначеному законодавством порядку:
мав бути суб'єкт звернення - який звернувся до відповідного суб'єкта владних повноважень з ініціативою та обґрунтуваннями таких змін.
Втім з оприлюднених даних особа, яка звернулася з пропозиціє буквенний позначень галузей та обґрунтуваннями щодо доцільності таких змін - невідомі.
Однак народ України має знати, хто саме ініціював зміни, які прямо суперечать МСКО ( де чітко зазначено:
00 Generic programmes and qualifications Generic programmes and qualifications are those providing fundamental and personal skills education which cover a broad range of subjects and do not emphasise or specialise in a particular broad or narrow field.
This broad field should not be used as a residual category. Programmes and qualifications with a specific subject emphasis should be classified in broad fields 01 to 10. In particular, education at the tertiary level should only by way of exception be classified here.)
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Документи, які засвідчують факт звернення відповідного суб'єкта щодо ініціювання змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти з обґрунтуваннями та потребою запровадження буквенних позначень галузей та спеціальностей, а також розгляд та схвалення таких пропозиції з відповідними обґрунтуваннями, зокрема:
- реєстраційний номер такого звернення чи звернень (за наявності) зі зазначенням номера реєстрації вхідної документації та суб'єкта (суб'єктів), в реєстрі вхідної документації якого (яких) зафіксовані звернення щодо потреби запровадження буквених позначень у переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти. Або вказати, що ніхто не звертався з ініціюванням таких змін - у випадку відсутності таких звернень.
- протокол (протоколи) засідання, обговорення відповідним суб'єктом владних повноважень, в якому зазначено ініціатора внесення таких змін та підстави запровадження буквенного позначення галузей та спеціальностей, розгляд пропозиції по суті та прийняте рішення зі зазначенням переліку осіб, які здійснювали такий розгляд та яке рішення вони прийняли. Або вказати, що офіційних обговорень та рішень суб'єктів владних повноважень доцільності запровадження буквених позначень у переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти не відбувалося - у випадку відсутності таких обговорень, протоколів та рішень;
- обґрунтування , подані відповідними суб'єктами щодо доцільності запровадження буквенних позначень у переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти з оцінкою соціально-економічних наслідків прийняття як підставу внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти та запровадження буквених позначень, а також обґрунтуванням фінансових витрат , які будуть здійснені за результатами зміни зазначеного переліку. Або надати інформацію, що таких обґрунтувань не було подано.
З повагою,
Дацко Олеся