Регулювання доступу до інформації з обмеженим доступом
Доброго дня!
У відповідності до положень статті 19-1 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» на Уповноваженого покладається функція національного превентивного механізму, у межах якого, зокрема, здійснюється регулярні відвідування місць несвободи, у тому числі слідчих ізоляторів та установ виконання покарань, без попереднього повідомлення про час і мету відвідування та без обмеження їх кількості. При цьому, до таких відвідувань можуть залучатися на договірних засадах представники громадських організацій, експерти, учені та фахівці, у тому числі іноземних.
Із оприлюднених звітів за результатами таких відвідувань вбачається, що представники національного превентивного механізму знайомляться із медичною документацією осіб, які перебувають у місцях несвободи, зокрема слідчих ізоляторах та установах виконання покарань.
У відповідності до частини 2 статті 11 Закону України «Про інформацію» не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про стан здоров’я.
Положеннями пункту 5 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» передбачено, що саме Уповноважений, а не будь-які інші треті особи, має право на ознайомлення з документами, у тому числі тими, що містять інформацію з обмеженим доступом, та отримує їх копії в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, органах прокуратури, включаючи справи, які знаходяться в судах. При цьому, доступ до інформації з обмеженим доступом здійснюється в порядку, встановленому законом.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Яким законом визначено порядок доступу до інформації з обмеженим доступом для Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини? Чи існує якийсь окремих (спеціальний) порядок для Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини для доступу та ознайомлення із інформацією з обмеженим доступом, зокрема, інформацією про стан здоров’я особи, ніж той, що згаданий в другому реченні пункту 5 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини»?
2. Чи розповсюджуються права на доступ до інформації з обмеженим доступом, передбачені пунктом 5 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» виключно на Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, або також на співробітників/представників його Секретаріату та всіх інших суб’єктів, яких залучають у межах реалізації національного превентивного механізму?
3. На підставі якого нормативно-правого документа пункт 4.1.3 Положення про представників Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, затвердженого наказом Уповноваженого Верховної Ради України від 20.10.2022 № 84.15/22, не містить застереження, як в абзаці другому пункту 5 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», що доступ до інформації з обмеженим доступом здійснюється в порядку, встановленому законом?
4. Чи проходило перевірку та державну реєстрацію, передбачену для реєстрації нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731, Положення про представників Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, затвердженого наказом Уповноваженого Верховної Ради України від 20.10.2022 № 84.15/22, і якщо проходило то чим це підтверджується? У випадку, якщо не проходило, то у зв’язку із чим?
5. Яким чином, під час відвідувань місць несвободи та ознайомленні із медичною документацією забезпечується дотримання гарантій щодо таємниці про стан здоров’я особи, передбачені статтею 286 Цивільного кодексу України? Чи отримує Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, представники/працівники його Секретаріату, а також інші особи, залучені до виконання функцій національного превентивного механізму, згоду від особи, яка утримується у місці несвободи, зокрема слідчому ізоляторі чи установі виконання покарань, на ознайомлення із медичною інформацією (документацією) щодо такої особи, і якщо так, то яким чином і у якому порядку це здійснюється?
6. Чи фіксують у медичній документації особи, яка утримується у місці несвободи, зокрема у слідчому ізоляторі чи в установі виконання покарань, та із якою ознайомився Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, представники/працівники його Секретаріату, а також інші особи, залучені до виконання функцій національного превентивного механізму, факт ознайомлення із такою документацією, а також на підставі чого, та у якому порядку після ознайомлення із такою документацією із боку осіб, які із нею ознайомились, забезпечується дотримання обов’язків щодо її нерозголошення?
7. У яких випадках, без згоди особи, якої це стосується Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, представниками/працівниками його Секретаріату, а також іншими особи, залученими до виконання функцій національного превентивного механізму, здійснюється доступ до інформації про стан здоров’я особи, яка утримується в місці несвободи, зокрема, слідчому ізоляторі чи установі виконання покарань?
8. Скільки разі протягом 2024 року та по дату цього запиту у квітні 2025 року, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, представниками/працівниками його Секретаріату, а також іншими особи, залученими до виконання функцій національного превентивного механізму було отримано без згоди, а також скільки разів було отримано за згодою доступ до інформації про стан здоров’я осіб, які утримуються у слідчих ізоляторах та установах виконання покарань?
З повагою,
Віктор Городовенко
Цей лист сформовано автоматично та не потребує відповіді. Для перегляду
вмісту файлу необхідно перевірити його кваліфікований електронний підпис
за допомогою відповідних державних онлайн-сервісів.



