Розяснення до Типових штатних нормативів
-
Від: Ганна
До: Міністерство освіти і науки України -
Доброго дня!
Відповідно до чинного наказу «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти» від 12.06.2025 року, у спеціальних групах для дітей з інтелектуальними, мовленнєвими, соціоадаптаційними та функціональними сенсорними порушеннями передбачено введення посади учителя-логопеда або вчителя-дефектолога залежно від категорії порушень.
Водночас на практиці, в одній спеціальній групі можуть виховуватися діти, які мають комплексні освітні потреби, зокрема поєднання:
- мовленнєвих порушень, що потребують системної логопедичної допомоги;
- інтелектуальних або соціоадаптаційних порушень, що потребують корекційно-розвиткової роботи вчителя-дефектолога.
Питання: чи допускається чинним законодавством та новими Типовими штатними нормативами планування та введення у штат спеціальної групи двох окремих посад — учителя-логопеда та вчителя-дефектолога — у разі наявності в групі дітей з різними, але поєднаними напрямами особливих освітніх потреб?
Також прошу роз’яснити, чи не обмежує норма про одну ставку на групу можливість забезпечення повноцінної корекційно-розвиткової допомоги дітям з комплексними порушеннями розвитку та як у такому випадку правильно застосовувати штатні нормативи.
З повагою,
Ганна
Не ЗПІ!
Вітаємо. Ваш лист надіслано на електронну адресу, визначену в МОН для
запитів на публічну інформацію. Але він по суті не є запитом (інформацією
створеною або отриманою в процесі діяльності МОН), оскільки потребує
роз'яснень.
Просимо оформити лист відповідно до ст. 5, 8 Закону України «Про звернення
громадян» (має бути Ваш підпис та поштова адреса) і надіслати на
електронну пошту [1][email address], визначену в МОН для отримання звернень.
[2]cid:image001.jpg@01D89A9F.C8613140
пн, 22 груд. 2025 р. о 11:44 Ганна
<[3][FOI #154786 email]> пише:
Доброго дня!
Відповідно до чинного наказу «Про затвердження Типових штатних
нормативів закладів дошкільної освіти» від 12.06.2025 року, у
спеціальних групах для дітей з інтелектуальними, мовленнєвими,
соціоадаптаційними та функціональними сенсорними порушеннями передбачено
введення посади учителя-логопеда або вчителя-дефектолога залежно від
категорії порушень.
Водночас на практиці, в одній спеціальній групі можуть виховуватися
діти, які мають комплексні освітні потреби, зокрема поєднання:
- мовленнєвих порушень, що потребують системної логопедичної
допомоги;
- інтелектуальних або соціоадаптаційних порушень, що потребують
корекційно-розвиткової роботи вчителя-дефектолога.
Питання: чи допускається чинним законодавством та новими Типовими
штатними нормативами планування та введення у штат спеціальної групи
двох окремих посад — учителя-логопеда та вчителя-дефектолога — у разі
наявності в групі дітей з різними, але поєднаними напрямами особливих
освітніх потреб?
Також прошу роз’яснити, чи не обмежує норма про одну ставку на
групу можливість забезпечення повноцінної корекційно-розвиткової
допомоги дітям з комплексними порушеннями розвитку та як у такому
випадку правильно застосовувати штатні нормативи.
З повагою,
Ганна
-------------------------------------------------------------------
Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на
цей запит.
[4][FOI #154786 email]
Is [5][Міністерство освіти і науки України request email] the wrong address for Freedom of
Information requests to Міністерство освіти і науки України? If so,
please contact us using this form:
[6]https://dostup.org.ua/change_request/new...
Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть
опубліковані на сайті Доступу до Правди
-------------------------------------------------------------------
References
Visible links
1. mailto:[email address]
3. mailto:[email address]
4. mailto:[email address]
5. mailto:[Міністерство освіти і науки України request email]
6. https://dostup.org.ua/change_request/new...



