Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Роз'яснення Наказу №1093 від 02.08.2024 р.

Іван Пасічник

Доброго дня.
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої і проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
1. роз’яснити чи Рекомендації, визначені Наказом МОНУ від 02.08.2024 р. №1093 (далі – Наказ) є законодавчим актом або несуть нормативний характер? Чи забов’язують рекомендації до негайного впровадження змін?
2. офіційно надати відповідь, чи обов’язкове затвердження навчальним закладом Свідоцтва досягнень?
3. розтлумачити застосування суб'єктивних формулювань "Має значні успіхи" або "Потребує уваги і допомоги"? Чи може це призвести до необ'єктивності у визначенні рівня досягнень учня? Чи це ПОРУШУЄ принципи справедливості та рівності, що передбачені, зокрема, Конвенцією ООН про права дитини і Законодавством України про освіту, яке наголошує на прозорості та об'єктивності оцінювання. Вчителі вважають, що такий підхід може стати основою для суб'єктивних оцінок, що у свою чергу створює підстави для корупції та ангажованості в освітньому процесі.
4. надати інформацію, чи відповідають зміни, встановлені чинним Наказом, міжнародним стандартам щодо якості та доступності освіти, передбаченим ст. 26 Декларацією прав людини та Конвенцією про права дитини ООН? Чи вбачає МОНУ пряму суперечність основним принципам демократії та справедливості, які визначають національне законодавство у галузі освіти?
5. аргументувати, чому "Свідоцтво досягнень" є ПОЗАРОБОЧИМ навантаженням для вчителів і, як наслідок, ПОРУШЕННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ, зокрема Кодексу законів про працю України (ст. 92), де зазначено, що робочий час має бути чітко регламентованим. БО ФІЗИЧНО ВИСТАВИТИ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЖОДЕН ВЧИТЕЛЬ В УКРАЇНІ В РОБОЧИЙ ЧАС НЕ ВСТИГНЕ!!! Якщо це призводить до перевантаження, це суперечить нормам праці.
Відповідь надайте у визначений ст. 20 Законом України «Про звернення громадян» строк ПО КОЖНОМУ ПУНКТУ ОКРЕМО. В разі затримки відповіді прохаю повідомити причину затримки, оскільки відповідно до п.4 ст.20 вищезгаданого Закону про продовження строку розгляду розпорядник інформації повинен повідомляти запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

З повагою,
Іван Пасічник

Запити на iнформацiю МОН України, Міністерство освіти і науки України

На Ваш лист від 30.12.2024 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

[1]cid:image001.jpg@01D89A9F.C8613140

пн, 30 груд. 2024 р. о 12:12 Іван Пасічник
<[2][FOI #139546 email]> пише:

Доброго дня.
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої і
проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10
грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних
свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно
шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і
незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією
Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе),
ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає
право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за
вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні
державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється
будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана,
та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та
органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти
лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України
передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції
України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і
гідність інших людей.
Згідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти
індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися
до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та
посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути
звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України
«Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість
вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту
інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних
інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за
запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого
закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із
запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його
особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції
України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію»,
статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до
публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до
розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
1. роз’яснити чи Рекомендації, визначені Наказом МОНУ від 02.08.2024 р.
№1093 (далі – Наказ) є законодавчим актом або несуть нормативний
характер? Чи забов’язують рекомендації до негайного впровадження змін?
2. офіційно надати відповідь, чи обов’язкове затвердження навчальним
закладом Свідоцтва досягнень? 
3. розтлумачити застосування суб'єктивних формулювань "Має значні
успіхи" або "Потребує уваги і допомоги"? Чи може це призвести до
необ'єктивності у визначенні рівня досягнень учня? Чи це ПОРУШУЄ
принципи справедливості та рівності, що передбачені, зокрема, Конвенцією
ООН про права дитини і Законодавством України про освіту, яке наголошує
на прозорості та об'єктивності оцінювання. Вчителі вважають, що такий
підхід може стати основою для суб'єктивних оцінок, що у свою чергу
створює підстави для корупції та ангажованості в освітньому процесі.
4. надати інформацію, чи відповідають зміни, встановлені чинним Наказом,
міжнародним стандартам щодо якості та доступності освіти, передбаченим
ст. 26 Декларацією прав людини та Конвенцією про права дитини ООН? Чи
вбачає МОНУ пряму суперечність основним принципам демократії та
справедливості, які визначають національне законодавство у галузі
освіти?
5. аргументувати, чому "Свідоцтво досягнень" є ПОЗАРОБОЧИМ навантаженням
для вчителів і, як наслідок, ПОРУШЕННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ, зокрема
Кодексу законів про працю України (ст. 92), де зазначено, що робочий час
має бути чітко регламентованим. БО ФІЗИЧНО ВИСТАВИТИ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
ЖОДЕН ВЧИТЕЛЬ В УКРАЇНІ В РОБОЧИЙ ЧАС НЕ ВСТИГНЕ!!! Якщо це призводить
до перевантаження, це суперечить нормам праці.
Відповідь надайте у визначений ст. 20 Законом України «Про звернення
громадян» строк ПО КОЖНОМУ ПУНКТУ ОКРЕМО. В разі затримки відповіді
прохаю повідомити причину затримки, оскільки відповідно до п.4 ст.20
вищезгаданого Закону про продовження строку розгляду розпорядник
інформації повинен повідомляти запитувача в письмовій формі не пізніше
п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

З повагою,
Іван Пасічник

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на
цей запит.
[3][FOI #139546 email]

Is [4][Міністерство освіти і науки України request email] the wrong address for Freedom of
Information requests to Міністерство освіти і науки України? If so,
please contact us using this form:
[5]https://dostup.org.ua/change_request/new...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть
опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------

References

Visible links
2. mailto:[email address]
3. mailto:[email address]
4. mailto:[Міністерство освіти і науки України request email]
5. https://dostup.org.ua/change_request/new...