Щодо аудиту бюджетних програм Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Державна аудиторська служба України — є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є забезпечення формування і реалізація державної політики у сфері державного фінансового контролю, здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів, надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг.
16.05.2024 року на сайті Держаудитслужби було розміщено інформацію щодо проведення аудиту бюджетних програм Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) за період з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2023 року.
Питання діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів — є предметом широкої суспільної дискусії та стало темою численних публікацій в засобах масової інформації, має високий суспільний інтерес та викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію які саме заходи державного фінансового контролю діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) проводились Державною аудиторською службою України у 2024 році, за чиєю ініціативою, чи були вони включені до Плану проведення контрольних заходів державного фінансового контролю, чи завершені вони на даний час, а якщо не завершені, то коли заплановано їх завершення.
(2) Надати інформацію які заходи державного фінансового контролю діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) проводились Державною аудиторською службою України в період з 2016 року по теперішній час та надати сканкопії відповідних документів, які було складено за результатами таких заходів.
(3) Надати інформацію про встановлені аудитом у 2024 році активи, які були передані в управління АРМА і стосовно яких не ухвалено відповідних рішень про їх подальшу передачу (в управління або для реалізації).
(3) Надати інформацію про активи, про встановлені аудитом у 2024 році, які були отримані управителями від АРМА, якими вони не можуть належно розпоряджатися через незавершений повністю процес передачі, аварійний стан деяких будівель тощо.
(4) Надати інформацію про факти, про встановлені аудитом у 2024 році, самовільного використання сторонніми особами майна, переданого їм в управління, та невжиття з боку АРМА заходів для його повернення, коли це майно було втрачено, а також накопичився розмір кредиторської заборгованості за розрахунками з надавачами комунальних послуг.
(5) Надати інформацію чи зверталась Держаудитслужба до правоохоронних органів за результатами заходів державного фінансового контролю АРМА в період з 2016 року по теперішній час та які результати таких звернень.
З повагою,
Володимир БОГАТИР