Щодо діяльності та функціонування Новороздільської та Новояворівської ТЕЦ
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
На територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
На виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України №68/2022 від 24 лютого 2022 року утворено Львівську обласну військову адміністрацію.
У зв'язку з утворенням Львівської обласної військової адміністрації Львівська обласна державна адміністрація та голови цієї адміністрації набули статусу відповідної військової адміністрації та начальника цієї військової адміністрації.
Відповідно до Постанови НКРЕКП від 20.03.2017 №308 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сфері теплопостачання», при провадженні господарської діяльності з виробництва, постачання та транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами ліцензіат повинен дотримуватись таких організаційних вимог як надання до органу ліцензування документів, інформацію та звітність, що містять достовірні дані, необхідних для виконання органом ліцензування своїх повноважень, в обсягах та у строки, встановлені органом ліцензування.
Збір та узагальнення інформації від житлово-комунальних підприємств щодо показників їх діяльності здійснюється здійснювалось відповідно до положень Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 16.12.019 №312 «Про здійснення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги та інших показників у сфері житлово-комунального господарства» (зі змінами від 04.10.2022 № 180 «Про внесення змін до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 16 грудня 2019 року № 312»).
Згідно з пунктом 4 Наказу № 262 з 01.04.2024 «Про забезпечення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги та інших показників у сфері житлово-комунального господарства» визнано такими, що втратили чинність, накази Міністерства розвитку громад та територій України від 16.12.2019 № 312 «Про здійснення моніторингу стану розрахунків за житлово-комунальні послуги та інших показників у сфері житлово-комунального господарства» та від 04.10.2022 № 180 «Про внесення змін до наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 16 грудня 2019 року № 312».
Інформацію щодо Наказу № 262 було доведено до відома обласних, Київської міської військових адміністрацій листом Мінінфраструктури від 04.04.2024 № 4486/25/14-24.
За відповідними ухвалами суду, у 2018, 2020 році майно (активи) ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині) були передані в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (надалі – АРМА) для здійснення заходів з управління ними на підставах, у порядку та на умовах, визначених ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Своєю чергою АРМА уклало договори управління майном (активами), що належать ТзОВ «Енергія – Новий Розділ» та ТзОВ НВП «Енергія – Новояворівськ» (Новороздільська та Новояворівська ТЕЦ на Львівщині) з такими управителями як ПП «Гарант Енерго М», ТОВ «Альтернатива-Т-ХХІ», ТОВ «Нафтогаз Тепло».
Результати діяльності управителів зазначених активів, що мали здебільшого негативні наслідки для населення міст Новояворівськ та Новий Розділ, стали предметом розгляду на засіданнях обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Львівської обласної державної адміністрації.
Стабільна робота підприємств житлово-комунального господарства, належне виконання ними своїх функцій, стале забезпечення належних умов тепло-, електро, -водопостачання — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації, в тому числі з питань виконання функціональних обов’язків місцевими державними адміністраціями у сфері забезпечення населення якісними житлово-комунальними послугами, здійснення повноважень та прийняття рішень щодо захисту населення, запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідацію їх наслідків на Львівщині, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію та скан-копії документів про витрати виробництва та фінансові показники діяльності суб’єктів господарювання від реалізації теплової енергії, надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води ТЕЦ Новояворівська та ТЕЦ Новороздільська та про стан розрахунків суб’єктів господарювання у сфері теплопостачання за природний газ та обсяги інших фінансових зобов’язань за 2018-2023 роки, отримані від ПП «Гарант Енерго М», ТОВ «Альтернатива-Т-ХХІ», ТОВ «Нафтогаз Тепло».
(2) Надати інформацію та скан-копії документів про існування або відсутність ризику збою та/або переривання функціонування ТЕЦ Новояворівська та ТЕЦ Новороздільська, що може призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або збоїв у тепло-, енерго-, електро-, водопостачанні або водовідведенні або постачанні природного газу в опалювальний період 2022 - 2023 року.
З повагою,
Володимир БОГАТИР