Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Щодо ефективності управління та контролю за арештованими активами, переданими в управління АРМА

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) — є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Частиною першою статті 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» закріплено, що АРМА здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Згідно з частиною першою статті 21 згаданого Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється АРМА шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

В управління АРМА на підставі ухвали Шевченківського районного суду міста Києва у кримінальному провадженні № 42022000000000463 від 14.04.2022 було передано активи, а саме:

- ухвалою від 11.11.2022 у справі № 761/24404/22 - корпоративні права «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED» у вигляді 100% частки статутного капіталу ПРАТ «МОРШИНСЬКИЙ ЗАВОД МІНЕРАЛЬНИХ ВОД «ОСКАР» [код згідно з ЄДРПОУ 22415322];
- ухвалою від 11.11.2022 у справі №761/24405/22 - корпоративні права кіпрської компанії «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПРАТ «ІНДУСТРІАЛЬНІ ТА ДИСТРИБУЦІЙНІ СИСТЕМИ» [код згідно з ЄДРПОУ 24364528] у справі;
- ухвалою від 09.11.2022 у справі № 761/24402/22 - корпоративні права «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПРАТ «МИРГОРОДСЬКИЙ ЗАВОД МІНЕРАЛЬНИХ ВОД» [код ЄДРПОУ 00382651].

04.04.2025 року на офіційному сайті АРМА було розміщено оголошення №2025-4-24 про проведення попередніх ринкових консультацій шляхом отримання проектів програм управління або комерційних пропозицій та/або інших документів, в межах конкурсного відбору управителів активами, переданими в управління АРМА на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва від 11.11.2022 року у справі № 761/24404/22 та ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва від 11.11.2022 року.

Питання прозорості діяльності Національного агентства та результатів його роботи — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію чи передано прокурором та прийнято АРМА в управління арештовані активи - корпоративні права «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED» у вигляді 100% частки статутного капіталу ПРАТ «МОРШИНСЬКИЙ ЗАВОД МІНЕРАЛЬНИХ ВОД «ОСКАР» [код згідно з ЄДРПОУ 22415322], акцій простих бездокументарних іменних ПРАТ «ІНДУСТРІАЛЬНІ ТА ДИСТРИБУЦІЙНІ СИСТЕМИ» [код згідно з ЄДРПОУ 24364528], акцій простих бездокументарних іменних ПРАТ «МИРГОРОДСЬКИЙ ЗАВОД МІНЕРАЛЬНИХ ВОД» [код ЄДРПОУ 00382651] (далі – Активи), а також надати скан-копії документів, що підтверджують передачу-прийняття Активів в управління (звернення прокурора, акти приймання-передачі тощо).

(2) Надати інформацію чи обліковано Активи в Єдиному державному реєстрі активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, а також надати скан-копії відповідних документів.

(3) Надати інформацію чи було проведено АРМА конкурси по відбору суб’єкта оціночної діяльності з оцінки Активів та конкурс з обрання управителя Активами та повідомити хто брав в них участь, кого оголошено переможцем та за якими критеріями, чи проводилась оцінка активів перед їх передачею в управління, яким чином та хто здійснював оцінку активів, а також надати скан-копії тендерної документації, в тому числі критерії, протоколи тендерного комітету, всі пропозиції учасників, звіти про укладені договори про закупівлю послуг з оцінки Активів та послуг з управління Активами, з дати прийняття АРМА Активів в управління по теперішній час.

(4) Надати інформацію про укладені договори з суб’єктами оціночної діяльності про надання послуг з оцінки Активів, а також скан-копії таких договорів та висновки про вартість Активів.

(5) Надати скан-копії дозволів та рішень Антимонопольного комітету України на концентрацію та/або попередніх висновків щодо концентрації внаслідок набуття управителем майна контролю над переданими в управління Активами.

(6) Надати інформацію та скан-копії документів (довідок за результатами контролю) про здійснення АРМА контролю за ефективністю управління Активами за весь період управління таким майном управителями та щодо всіх управителів цього майна.

(7) Надати інформацію та скан-копії документів, які стали підставою для припинення договірних відносин з управителями Активів з дати прийняття АРМА Активів в управління по теперішній час, також повідомити про причини припинення договірних відносин з управителями Активами.

(8) Надати інформацію хто є управителем Активів на даний час в розрізі кожного Активу, а також надати скан-копії відповідних договорів управління.

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

1 Attachment

--
З повагою

Національне агентство України з питань виявлення,
розшуку та управління активами,
одержаними від корупційних та інших злочинів

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

2 Attachments

--
З повагою

Національне агентство України з питань виявлення,
розшуку та управління активами,
одержаними від корупційних та інших злочинів