Щодо інформації про дисциплінарні скарги щодо суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС
-
Від: Володимир БОГАТИР
До: Вища рада правосуддя -
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Вища рада правосуддя є колегіальним, незалежним конституційним органом державної влади та суддівського врядування, який діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством, формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, додержання норм Конституції і законів України, а також професійної етики в діяльності суддів і прокурорів.
До повноважень Вищої ради правосуддя, зокрема відноситься узагальнення практики здійснення дисциплінарних проваджень стосовно суддів та ухвалення рішення про притягнення або відмову у притягненні судді до дисциплінарної відповідальності.
Вищий антикорупційний суд (ВАКС), як постійно діючий вищий спеціалізований суд у системі судоустрою України до складу якого входить Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду розпочав свою роботу 5 вересня 2019 року.
Питання належного та своєчасного розгляду дисциплінарних скарг щодо суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації, що викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію про дисциплінарні скарги щодо суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року по теперішній час, за результатами розгляду яких Вищою радою правосуддя прийнято рішення про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім’я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника, вид дисциплінарного стягнення, дати та номеру рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності судді.
(2) Надати інформацію про дисциплінарні скарги щодо суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року за результатами розгляду яких Вищою радою правосуддя прийнято рішення про відмову у притягненні судді до дисциплінарної відповідальності із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім’я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника, дати рішення та номеру рішення про відмову у притягненні судді до дисциплінарної відповідальності.
(3) Надати інформацію щодо залишених без розгляду та повернутих скаржникам дисциплінарних скарг на дії суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року, із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім’я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника, дати рішення та номеру рішення про залишення без розгляду та повернення скарги скаржнику.
(4) Надати інформацію щодо дисциплінарних скарг на дії суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року, по яких було відмовлено у відкритті дисциплінарної справи із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім’я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника, дати рішення та номеру рішення про відмову у відкритті дисциплінарної справи.
(5) Надати інформацію щодо нерозглянутих дисциплінарних скарг на дії суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім’я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника.
З повагою,
Володимир БОГАТИР



