Щодо коштів на виробництво соціальної рекламної інформації про шкоду тютюнопаління та вживання алкоголю
-
Від: Миткалик Сергій
До: Рахункова палата України -
Доброго дня!
Відповідно до ч. 8 ст. 22 Закону України "Про рекламу" рекламодавці алкогольних напоїв та тютюнових виробів зобов'язані у порядку, передбаченому законами України, спрямовувати на виробництво та розповсюдження соціальної реклами щодо шкоди тютюнопаління та зловживання алкоголем не менше 5 відсотків коштів, витрачених ними на розповсюдження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв у межах України.
Згідно з п. 42 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України відрахування від суми коштів, витрачених на рекламу тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв у межах України, належать до доходів загального фонду Державного бюджету України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 року N 997 затверджено Порядок відрахування на виробництво соціальної рекламної інформації про шкоду тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв (далі - Порядок).
Так, п. 2 зазначеного Порядку передбачено, що рекламодавці тютюнових виробів та/або алкогольних напоїв зобов'язані спрямовувати на виробництво соціальної рекламної інформації про шкоду тютюнопаління та вживання алкоголю не менш як 5 відсотків коштів, витрачених на розповсюдження в межах України реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв. Зазначені відрахування перераховуються до спеціального фонду державного бюджету.
Отже, в чинному законодавстві існує колізія: в Бюджетному кодексі Україні відрахувань на соціальну рекламу належить до доходів загального фонду держбюджету, а у Порядку до доходів спеціального фонду держбюджету.
Разом з тим, за інформацією Мінфіну протягом 2017-2019 рр за вказаним порядком відрахування до державного бюджету надійшло понад 1,5 млн гривень.
Водночас, за інформацією Держпродспоживслужби через зміни
у законодавстві в Держпродспоживслужби з 2017 році відсутні повноваження спрямовувати вказані кошти на соціальну рекламу.
Таким чином, наведені обставини свідчать, що відрахування з господарюючих субєктів на виробництво соціальної рекламної інформації про шкоду тютюнопаління та вживання алкоголю здійснюється до державного бюджету, але соціальна реклама не виробляється.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1) Надати інформацію, чи було об'єктом дослідження вказаних у запиті фактів в рамках фінансового аудиту чи аудиту ефективності. Якщо так, прошу, надати копію відповідного звіту (висновку).
2) Надати інформацію про аудити, в яких вказане питання досліджувалось (аналізувалось).
З повагою,
Миткалик Сергій