Щодо моніторингу ефективності та дотримання вимог законодавства України у сфері реалізації санкцій
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Національний банк України — є центральним банком України та особливим центральним органом державного управління.
Забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), обмеження можливостей для обходу санкцій та належне дотримання вимог законодавства України у сфері реалізації санкцій — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
Відповідно до Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій (персональні санкції) приймається Радою національної безпеки і оборони України та вводиться в дію Указом Президента України. Рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим для виконання. Згідно з пунктом 2 статті З Закону застосування санкцій ґрунтується на принципах законності, прозорості, об’єктивності, відповідності меті та ефективності.
Згідно до статті 63 Закону України «Про правотворчу діяльність» – дія нормативно-правового акту в просторі визначається відповідно до компетенції суб'єкта правотворчої діяльності і може поширюватися на всю територію України, відповідну адміністративно-територіальну одиницю (одиниці) або на певну її (їх) частину.
Стаття 57 Конституції України визначає, що кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію чи може іноземна компанія, щодо якої Рада національної безпеки і оборони України ухвалила рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України, виплачувати суми на іноземний рахунок громадянина України або іноземної компанії під контролем громадянина України за наявними борговими зобов'язаннями.
(2) Надати інформацію чи може іноземна компанія під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, щодо яких Радою національної безпеки і оборони України ухвалено рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України, виплачувати суми на іноземний рахунок громадянина України або іноземної компанії під контролем громадянина України за наявними борговими зобов'язаннями.
(3) Надати інформацію чи повинні громадяни України відмовлятись від проведення фінансових операцій, установлення ділових відносин та утримуватись від судового стягнення коштів з іноземних компаній під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, щодо яких Радою національної безпеки і оборони України ухвалено рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
Ваш запит зареєстрований в НБУ № ЗП/900/174 від 29.01.2024
З повагою
Департамент забезпечення діяльності
Національного банку України
Facebook Twitter Flickr Youtube Instagram Telegram LinkedIn
-----Original Message-----
From: Володимир БОГАТИР <[FOI #122970 email]>
Sent: Sunday, January 28, 2024 11:34 AM
To: Пошта НБУ <[НБУ request email]>
Subject: Інформаційний запит - Щодо моніторингу ефективності та дотримання вимог законодавства України у сфері реалізації санкцій
УВАГА! Зовнішній лист.
Доброго дня!
Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.
Національний банк України — є центральним банком України та особливим центральним органом державного управління.
Забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), обмеження можливостей для обходу санкцій та належне дотримання вимог законодавства України у сфері реалізації санкцій — є предметом широкої суспільної дискусії та численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
Відповідно до Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій (персональні санкції) приймається Радою національної безпеки і оборони України та вводиться в дію Указом Президента України. Рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим для виконання. Згідно з пунктом 2 статті З Закону застосування санкцій ґрунтується на принципах законності, прозорості, об’єктивності, відповідності меті та ефективності.
Згідно до статті 63 Закону України «Про правотворчу діяльність» – дія нормативно-правового акту в просторі визначається відповідно до компетенції суб'єкта правотворчої діяльності і може поширюватися на всю територію України, відповідну адміністративно-територіальну одиницю (одиниці) або на певну її (їх) частину.
Стаття 57 Конституції України визначає, що кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.
✯ ✯ ✯
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
✯ ✯ ✯
На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію чи може іноземна компанія, щодо якої Рада національної безпеки і оборони України ухвалила рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України, виплачувати суми на іноземний рахунок громадянина України або іноземної компанії під контролем громадянина України за наявними борговими зобов'язаннями.
(2) Надати інформацію чи може іноземна компанія під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, щодо яких Радою національної безпеки і оборони України ухвалено рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України, виплачувати суми на іноземний рахунок громадянина України або іноземної компанії під контролем громадянина України за наявними борговими зобов'язаннями.
(3) Надати інформацію чи повинні громадяни України відмовлятись від проведення фінансових операцій, установлення ділових відносин та утримуватись від судового стягнення коштів з іноземних компаній під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи - нерезидента, щодо яких Радою національної безпеки і оборони України ухвалено рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), яке уведено в дію Указом Президента України.
З повагою,
Володимир БОГАТИР
-------------------------------------------------------------------
Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на цей запит.
[FOI #122970 email]
Is [НБУ request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Національний банк України? If so, please contact us using this form:
https://dostup.pravda.com.ua/change_requ...
Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди
-------------------------------------------------------------------
, / .
³
:
1) , :
*.pdf / ;
*.p7s , / ;
2) http://canbu.bank.gov.ua/verify *.p7s *.pdf
[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]