Щодо надання інформації

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Мария, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У зв’язку з введенням в дію Закону України «Про оренду державного і комунального майна» від 03.10.2019 р. № 157-IX (далі - Закон про оренду) просимо роз’яснити такі нюанси порядку передачі майна.
1. Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 6 Закону про оренду балансоутримувач може прийняти рішення про намір передачі майна в оренду за власною ініціативою. Після прийняття балансоутримувачем рішення про намір передачі майна в оренду він вносить інформацію про потенційний об'єкт оренди до ЕТС та включає об'єкт до одного з Переліків або звертається до орендодавця із клопотанням про включення потенційного об'єкта оренди до одного з Переліків (абз. 1 ч. 4 ст. 6 Закону про оренду). Балансоутримувачу вигідніше завжди включати майно у Перелік І типу – так доходи від оренду будуть більшими.
Просимо роз’яснити, як правильно приймати рішення про вибір Переліку, до якого потрібно включити майно. Чи можна балансоутримувачу, коли він ініціатор оренди, завжди пропонувати включення майна у Перелік І типу з огляду на прагнення отримати більшу вигоду?

2. Балансоутримувач потенційного об'єкта оренди обов'язково здійснює переоцінку такого об'єкта у випадках, визначених ч. 2 ст. 8 Закону про оренду. Після переоцінки потенційного об'єкта оренди балансоутримувачі зобов'язані збільшити балансову вартість відповідного майна згідно з результатами оцінки відповідно до правил бухгалтерського обліку (ч. 3 ст. 8 Закону про оренду).
Відповідно до абз. 7 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-III проведення оцінки майна (визначення вартості майна у результаті практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності) є обов'язковою при переоцінці основних фондів для цілей бухгалтерського обліку.
Просимо роз’яснити, чи вважається переоцінка, про яку іде мова у ч. 2 ст. 8 Закону про оренду, переоцінкою основних фондів для цілей бухобліку? Чи обов’язково для цього залучати суб'єкта оціночної діяльності? Чи обов’язково при переоцінці об’єкта оренди послуговуватися правилами бухобліку, які вимагають при переоцінці одного об’єкта заразом переоцінювати і всі інші об’єкти групи (абз. 1 п. 3 розд. ІІІ Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом МФУ від 12.10.2010 р. № 1202)?
Якщо залучення суб’єкта оціночної діяльності для цілей ч. 2 ст. 8 Закону про оренду вимагається, то чи має право балансоутримувач вимагати компенсації від орендаря витрат на проведення такої переоцінки?

3. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 15 Закону про оренду можуть бути 2 групи осіб, які мають право отримання майна в оренду без проведення аукціону. При цьому особи, визначені ч. 2 ст. 15 Закону про оренду, можуть отримувати так тільки майно, яке не міститься в Переліку першого типу.
За визначенням, наведеним у ст. 1 Закону про оренду, без аукціону можна передавати майно в оренду тільки другого типу. Передавати майно в оренду, яке не знаходить в жодному переліку неможна. Тобто майно, яке не міститься в Переліку першого типу, це тільки майно, яке включене у Перелік першого типу.
Просимо роз’яснити, як розуміти це уточнення? Чи є розбіжності між майном, яке можна передавати в оренду особам, визначеним ч. 1 ст. 15 Закону про оренду,і особам, визначеним ч. 2 ст. 15 Закону про оренду?

4. Установи і організації, передбачені ч. 1 ст. 15 Закону про оренду, мають право звернутися із заявою про оренду об'єкта, включеного до Переліку першого типу, і орендодавець (уповноважена особа) може прийняти рішення не проводити аукціон і «перевести» об’єкт до Переліку другого типу (ч. 4 ст. 15 Закону про оренду). Установи і організації, передбачені ч. 2 ст. 15 Закону про оренду, мають право звернутися із заявою про оренду об'єкта, включеного до Переліку першого типу, і взяти участь в аукціоні на загальних підставах (ч. 5 ст. 15 Закону про оренду).
У ч. 2 ст. 15 Закону про оренду наведено зокрема музеї, установи у сфері культури і мистецтв, заклади освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності, реабілітаційні установи для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю для розміщення таких реабілітаційних установ, установи та заклади соціального обслуговування, що надають соціальні послуги. Ці установи і заклади фінансуються за рахунок бюджету. Тобто вони можуть себе асоціювати і з особами, діяльність яких фінансується за рахунок державного або місцевих бюджетів. Відповідно, користуватися привілеями, наведеними у ч. 4 ст. 15 Закону про оренду. Просимо роз’яснити, чи правомірними будуть такі дії?

5. Проведення аукціону до моменту запровадження ЕТС технічно неможливо. Відповідно, унеможливлюється і вибір переможця, і визначення орендної плати. Просимо роз’яснити, чи можна і якщо «так», то яким чином до 01.10.2020 р. укласти новий договір оренди з особами, які мають право орендувати державне або комунальне майно тільки за аукціоном?
Передача в оренду майна без проведення аукціону також мала б проводитися з використанням ЕТС. Та навіть якщо технічно можливо обрати орендаря в такому випадку за вимогами Закону про оренду, то все одно постає питання, як визначити орендну плату. Адже методики визначення орендної плати на сьогоднішній день немає. Просимо роз’яснити, чи можна і якщо «так», то яким чином наразі укладати нові договори оренди з особами, які мають право орендувати державне або комунальне майно без аукціону?

З повагою,

Марія

Voevodina N.L., SPFU, Фонд державного майна України

3 Attachments

Сергій залишив коментар ()

Доброго дня! Рішення по оренді не прийнято. Проект про передачу в оренду опубліковано 28.01.2020. Було 2 заявника на оренду. На конкурс була 1 заява. Другий заявник передумав. Договір оренди по старому закону, чи по новому?