Щодо надання відомостей про ухвалення відповідного закону – ВРУ

Сергій Мусієнко

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
вул. Михайла Грушевського, 5,
м. Київ, Київська область, 01008

З А П И Т Вих. №: ЗПІ/01/24 від 26 серпня 2024 року
про надання публічної інформації за Законом України
«Про доступ до публічної інформації»

Пунктом 22 частини першої статті 92. Конституції України (Документ 254к/96-ВР) закріплено, що виключно законами України визначаються, зокрема: засади цивільно-правової відповідальності; діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність за них.
В своєму Рішенні № 7-рп/2001 від 30.05.2001 щодо офіційного тлумачення положення пункту 22 частини першої статті 92. Конституції України Конституційний Суд України зазначив та ухвалив наступне: «Наголошуючи на важливості гарантій захисту прав і свобод
людини і громадянина, Конституція України встановила, що склад
правопорушення як підстава притягнення особи до юридичної
відповідальності та заходи державно-примусового впливу за його
вчинення визначаються виключно законом, а не будь-яким іншим
нормативно-правовим актом, що юридична відповідальність особи має
індивідуальний характер, що ніхто не може відповідати за діяння,
які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення,
та бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного
виду за одне й те саме правопорушення (статті 58, 61, пункти 1, 22
частини першої статті 92 Конституції України).
Системний аналіз викладених конституційних положень дає
підстави дійти висновку, що за своїм змістом пункт 22 частини
першої статті 92 Конституції України спрямований не на
встановлення переліку видів юридичної відповідальності. Ним
визначено, що виключно законами України мають врегульовуватись
засади цивільно-правової відповідальності (загальні підстави,
умови, форми відповідальності тощо), підстави кримінальної,
адміністративної та дисциплінарної відповідальності - діяння, які
є злочинами, адміністративними або дисциплінарними
правопорушеннями (основні ознаки правопорушень, що утворюють їх
склад), та відповідальність за них. У такий спосіб Конституція
України заборонила врегульовувати зазначені питання підзаконними
нормативно-правовими актами та встановила, що лише Верховна Рада
України у відповідному законі має право визначати, яке
правопорушення визнається, зокрема, адміністративним
правопорушенням чи злочином, та міру відповідальності за нього.
Положення пункту 22 частини першої статті 92 Конституції
України треба розуміти так, що ним безпосередньо не встановлюються
види юридичної відповідальності. За цим положенням виключно
законами України визначаються засади цивільно-правової
відповідальності, а також діяння, що є злочинами,
адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями як підстави кримінальної, адміністративної, дисциплінарної відповідальності, та відповідальність за такі діяння. Зазначені питання не можуть бути предметом регулювання підзаконними нормативно-правовими актами».
Частиною четвертою статті 382. Кримінального кодексу України (невиконання рішення суду) встановлено, що умисне невиконання службовою особою рішення Європейського суду з прав людини, рішення Конституційного Суду України та умисне недодержання нею висновку Конституційного Суду України - карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Керуючись положеннями статті 34. і 40. Конституції України та нормами Законів України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про інформацію», у визначений законом строк (п’ять днів),

П Р О Ш У:
1. Надати достовірну інформацію стосовно прийняття (або не прийняття) Верховною Радою України Закону України «Про засади цивільно-правової відповідальності», який відповідає змісту чинної Конституції України;
2. Надати достовірну інформацію стосовно прийняття (або не прийняття) Верховною Радою України Закону України «Про діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність за них», який відповідає змісту чинної Конституції України;
3. Надати достовірну інформацію стосовно того, чи вносився відповідний проект закону «Про засади цивільно-правової відповідальності» до Верховної Ради України;
4. Надати достовірну інформацію стосовно того, чи вносився відповідний проект закону «Про діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями, та відповідальність за них» до Верховної Ради України;
5. Відповідь надати у повному обсязі, у хронологічній послідовності відповідно до вищевикладених пунктів прохальної частини запиту, та надіслати в електронному вигляді на електронні адреси: сайту та мою, яку я вказав в формі реєстрації сайту.
У випадку, якщо з якихось причин не можливо надати відповідь – письмово вказати причину, або перенаправити (переадресувати) запит за належністю, відповідно до вимог Закону «Про доступ до публічної інформації», до розпорядника відповідної інформації.

З повагою,

Сергій Мусієнко

ЗАПИТ ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ, Верховна Рада України

1 Attachment

Mail Delivery System, Верховна Рада України

The following message to <[email address]> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.4.7 - Delivery expired (message too old) [Default] 452-"4.2.2 The recipient's inbox is out of storage space. Please direct the\n4.2.2 recipient to\n4.2.2 https://support.google.com/mail/?p=OverQ... ffacd0b85a97d-3749ee52c6esi406075f8f.82 - gsmtp"