Щодо наявності ознак корупції в діях посадових осіб СВ Кремінського ВП ГУНП під час проведення розслідувань
Начальнику Головного управління
Національної поліції в Луганській області
полковнику поліції Колеснику Сергію Павловичу.
Відповідно даних, розміщених в Єдиному державному реєстрі судових рішень, публічних реєстрах та в мережі Інтернет, що були отримані під час моніторингу судових та інших рішень, які стосуються підприємств, установ, організацій та посадових осіб Кремінського району Луганської області, діяльність яких відноситься до публічної і є предметом суспільного інтересу, була отримана наступна інформація :
1.В період з серпня 2015 року по березень 2016 року посадові особи КУ «Кремінський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, засновником якої згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є Кремінська районна державна адміністрація ,та керівник РГО «КЦРР «Наша громада», здійснювали підробку документів, які стосуються договірних відносин по оренді нежитлової будівлі. За даним фактом було відкрите кримінальне провадження, зареєстроване у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12017130460000223 від 14.03.2017 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 358 КК України.
За наявною інформацією досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12017130460000223 здійснюють посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області.
За даними реєстру судових рішень, останніми та єдиними слідчими діями, що були здійснені в цьому провадженні ,були:
- ухвала слідчого судді Кремінського районного суду Луганської області від 08.08.2017 р. . по справі № 414/1531/17 про задоволення клопотання слідчого СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області Самойленко О.О. та зобов’язання громадської організації «Наша громада», яка розташована за адресою Луганська область, м. Кремінна, площа Красна, 20, надати тимчасовий доступ до оригіналів документів, а саме Договору оренди № 4 індивідуально визначеного майна від 16 листопада 2015 року; Акту приймання-передавання нерухомого майна, що перебуває на балансі Районної громадської організації "Кремінський центр регіонального розвитку "Наша громада" та забезпечити можливість вилучення вказаної інформації слідчим СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області Самойленко О.О.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень , в період з березня 2017 р. по серпень 2017 р., а також в період з 08.08.2017р. по серпень 2019 р. (більше ніж 2,5 роки) інформація про слідчі дії по кримінальному провадженню № № 12017130460000223 від 14.03.2017 року, відсутня, тому не зрозуміло, на якій стадії знаходиться досудове розслідування, чи притягнуті винні особи до відповідальності, або винесені законні та обгрунтовані постанови про закриття кримінального провадження в зв’язку з відсутністю складу злочину.
2. В період з 2006 року по 2017 рік посадові особи РГО «КЦРР Наша громада» здійснили дії , направлені на неналежне використання та використання без достатніх правових підстав майном спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ , міста Кремінського району, що призвело до не надходження податків до місцевого бюджету та до нецільового використання бюджетних коштів. За даним фактом було відкрите кримінальне провадження, зареєстроване у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12017130460000945 від 10.10.2017 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України.
За наявною інформацією досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12017130460000945 здійснюють посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень за період з жовтня 2017 року по теперішній час (більше ніж 1,5 роки) будь які слідчі дії посадовими особами СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області по кримінальному провадженню № 12017130460000945 не проводились, тому не зрозуміло, на якій стадії знаходиться досудове розслідування, чи притягнуті винні особи до відповідальності, або винесені законні та обгрунтовані постанови про закриття кримінального провадження в зв’язку з відсутністю складу злочину.
3.. В період з початку 2017 року по березень 2018 року посадові особи Кремінської районної ради Луганської області, а саме : голова, заступник голови, начальник відділу по управлінню майном та природними ресурсами, головний спеціаліст-юрисконсульт відділу по управлінню майном та природними ресурсами Кремінської районної ради Луганської області здійснили нецільове використання бюджетних коштів шляхом зловживання службовим становищем.
За даним фактом були відкриті кримінальне провадження, зареєстроване у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12018130460000728 від 01.10.2018 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 210 КК України та кримінальне провадження, зареєстроване у Єдиному реєстрі досудових розслідувань за № 12018130460000729 від 01.10.2018 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, які були об’єднані в одне провадження за № 12018130460000728 від 10.10.2018р.
За наявною інформацією досудове розслідування по кримінальному провадженню № 12018130460000728 здійснюють посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень за період з жовтня 2018 року по теперішній час (більше ніж 10 місяців) будь які слідчі дії посадовими особами СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області по кримінальному провадженню № 12018130460000728 не проводились, тому не зрозуміло, на якій стадії знаходиться досудове розслідування, чи притягнуті винні особи до відповідальності, або винесені законні та обгрунтовані постанови про закриття кримінального провадження в зв’язку з відсутністю складу злочину.
Запити щодо отримання публічної інформації направлялися до СВ Кремінського ВП ГУНП, але посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП та особисто заступник начальника відділу -начальник слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області підполковник поліції Лук’янов О.М. вважають, що на них не поширюються вимоги З.У. «Про доступ до публічної інформації» та взагалі вимоги законодавства України, тому будь якої відповіді на запити навіть після звернення зі скаргами до УВРПЛ надано не було.
Відповідно до наявних даних, фігурантами кримінальних проваджень, за якими досудове розслідування здійснюють посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області, являються діючі, або колишні посадові особи Кремінської районної державної адміністрації та Кремінської районної ради , які до цього часу мають вплив на приняття рішень в місцевих та державних органах Кремінського району.
Водночас, була отримана інформація, що посадовими особами Кремінської районної державної адміністрації Луганської області , Кремінської районної ради та Кремінської міської ради Луганської області, та безпосередньо деякими з фігурантів з вищенаведених кримінальних проваджень,які приймали участь у прийнятті рішень, начальнику слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області підполковнику поліції Лук’янову О.М. була призначена грошова компенсація в розмірі приблизно 800000 грн., що вказує на приховану форму хабара. Окрім цього, була отримана інформація, що начальник слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області підполковник поліції Лук’янов О.М. протягом тривалого часу підтримує дружні стосунки з представником т.з. «МГБ ЛНР» на ім’я та прізвище «Денис Александрович» (https://vk.com/id13488475 https://vk.com/id13482248 https://vk.com/id297631853 http://prntscr.com/oq8vqx
http://prntscr.com/oq8p3l ; http://prntscr.com/oq8rp9 ; http://prntscr.com/oq8th5 ), що враховуючи посаду начальника СВ Кремінського ВП ГУНП», може вказувати на наявність в його діяльності ознак ст.109-111 ККУ. Також,була отримана інформація, що деякі з фігурантів кримінальних проваджень, за якими досудове розслідування здійснюють посадові особи СВ Кремінського ВП ГУНП в Луганській області, та самі посадові особи СВ, протягом тривалого часу також підтримують дружні стосунки з представниками або їх кругом спілкування т.з. «Ради міністрів ЛНР» https://ok.ru/irisa.smaga ; https://vk.com/id17391783 ; https://www.facebook.com/IrisSmaga ; https://vk.com/id136565478 ; https://vk.com/id73318614 ; https://vk.com/id195336090 ; https://vk.com/id133596729 ; https://vk.com/id136565478 ; https://vk.com/id73318614 ; https://vk.com/id195336090 ; https://vk.com/id67004399 ; https://vk.com/id281765672 ; https://ok.ru/profile/250857387914 ; https://www.facebook.com/ZadanZoya ; https://www.facebook.com/SvetZagor ; https://www.facebook.com/AleksandrZagorui ; https://ok.ru/profile/508871497589 ; https://www.facebook.com/sidelnn ; https://ok.ru/profile/572380800833 https://www.facebook.com/profile.php?id=... ; https://ok.ru/profile/239559098954 ; https://www.facebook.com/profile.php?id=... ; https://www.facebook.com/profile.php?id=... ,
що також може вказувати на наявність в їх діяльності ознак ст.109-111 ККУ.
Запитувана інформація стосується інформації про посадових осіб, які керують містом Кремінна та Кремінським районом, мають владні повноваження, та приймають рішення, що впливають на стан та безпеку життя всіх мешканців міста та району, а також щодо інших осіб, дії яких призводять до збільшення соціальної напруги між жителями та органами влади в Кремінському районі, і тому має значення для всіх мешканців Кремінського району Луганської області , а також стосується законності дій посадових осіб міста Кремінна та Кремінського району при виконанні владних та управлінських повноважень, тобто запитувана інформація становить суспільний інтерес , не надання відповіді на запит може вказувати на негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, окрім цього, тривалість досудового розслідування у кримінальному провадженні може вказувати на порушення ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.
Враховуючи вищенаведене, на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1.Відомості про хід проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000223 від 14.03.2017 року та перелік слідчих дій,(з урахуванням обмежень, встановлених КПК та З.У. ”Про захист персональних даних” ,та з посиланням, за можливості, на відповідні дані реєстру судових рішень),здійснених в період з березня 2017 р. по серпень 2017 р., а також в період з 08.08.2017р. по серпень 2019 р.
2.У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000223 в період з березня 2017 р. по серпень 2017 р., а також в період з 08.08.2017р. по серпень 2019 р. посадовими особами СВ Кремінського ВП ГУНП не проводиться, надати інформацію, чи проводилось службове розслідування за цим фактом, та результати службового розслідування.
3. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000223 закрито з підстав відсутності події або складу злочину, прошу надати витяг з постанови про закриття кримінального провадження (з урахуванням обмежень) з обгрунтуванням підстав закриття.
4. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000223 закрито, прошу надати дані щодо номеру вихідного та дати направлення постанови про закриття на адресу заявника, та, у випадку, якщо повідомлення направлялося поштою, прошу надати номер поштового трекеру на підтвердження відправлення.
5.Відомості про хід проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000945 від 10.10.2017 року та перелік слідчих дій, (з урахуванням обмежень, встановлених КПК та З.У. ”Про захист персональних даних” ,та з посиланням, за можливості, на відповідні дані реєстру судових рішень),здійснених з жовтня 2017 року по теперішній час.
6.У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000945 з жовтня 2017 року посадовими особами СВ Кремінського ВП ГУНП не проводиться, надати інформацію, чи проводилось службове розслідування за цим фактом, та результати службового розслідування.
7. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000945 закрито з підстав відсутності події або складу злочину, прошу надати витяг з постанови про закриття кримінального провадження (з урахуванням обмежень) з обгрунтуванням підстав закриття.
8. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12017130460000945 закрито, прошу надати дані щодо номеру вихідного та дати направлення постанови про закриття на адресу заявника, та, у випадку, якщо повідомлення направлялося поштою, прошу надати номер поштового трекеру на підтвердження відправлення.
9.Відомості про хід проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12018130460000728 від 01.10.2018 року та перелік слідчих дій,(з урахуванням обмежень, встановлених КПК та З.У. ”Про захист персональних даних” ,та з посиланням, за можливості, на відповідні дані реєстру судових рішень),здійснених з жовтня 2018 року по теперішній час.
10.У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018130460000728 з жовтня 2018 року по теперішній час посадовими особами СВ Кремінського ВП ГУНП не проводилось та не проводиться, надати інформацію, чи проводилось службове розслідування за цим фактом, та результати службового розслідування.
11. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018130460000728 закрито з підстав відсутності події або складу злочину, прошу надати витяг з постанови про закриття кримінального провадження (з урахуванням обмежень) з обгрунтуванням підстав закриття.
12. У випадку, якщо досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018130460000728 закрито, прошу надати дані щодо номеру вихідного та дати направлення постанови про закриття на адресу заявника, та, у випадку, якщо повідомлення направлялося поштою, прошу надати номер поштового трекеру на підтвердження відправлення.
13.Чи проводилась з 2014 року по теперішній час перевірка діяльності заступника начальника відділу -начальника слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області підполковника поліції Лук’янова О.М. та підлеглих йому посадових осіб слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області на можливість співробітництва з т.з. «МГБ ЛНР», якщо перевірка проводилась, прошу надати дані щодо ПІБ, звання та посади особи , що проводила перевірку та інформацію про результати перевірки, у випадку якщо така перевірка не проводилась, прошу надати інформацію, чи планується проведення перевірки діяльності начальника слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області та посадових осіб слідчого відділення Кремінського ВП ГУНП в Луганській області на можливість співробітництва з т.з. «МГБ ЛНР».
14.У випадку, якщо події, перераховані в п.13 запиту, не здійснювались, та їх здійснення уповноваженими особами ГУ НП в Луганській області не планується, прошу надати інформацію, чи є необхідність ініціювати направлення до Луганської області незалежних чи урядових комісій, для здійснення відповідної перевірки стосовно всіх співробітників ГУ НП в Луганській області та підпорядкованих підрозділів.
Під час прийняття рішення про надання інформації ,або відмову в наданні інформації/документів, прошу взяти до уваги ,що відповідно до ч.2 ст. 29 Закону України «Про інформацію», предметом суспільного інтересу вважається інформація, яка забезпечує реалізацію конституційних прав, свобод і обов’язків; свідчить про можливість порушення прав людини, введення громадськості в оману, шкідливі екологічні та інші негативні наслідки діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб тощо. Отримання інформації, що є предметом суспільного інтересу, направлене на сприяння публічній дискусії із суспільно важливих питань та задоволення суспільного інтересу, при цьому право громадськості знати цю інформацію переважає потенційну шкоду від її поширення. Відповідно до Закону «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Таким чином, інформація про вжиті заходи в процесі досудового розслідування, а також матеріали такого розслідування, є публічною інформацією, оскільки вона отримана і створена органом державної влади (суб’єктом владних повноважень) під час виконання своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством. Відповідно до частини другої статті 6 Закону «Про доступ до публічної інформації» обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
· виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
· розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
· шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Ця стаття повинна застосовуватись у всіх, без винятку, випадках обмеження доступу до інформації.
Відмова в отриманні такої інформації без наведення детального аналізу на відповідність трьом вимогам, встановленим частиною другою статті 6 вважатиметься необґрунтованою.
Окрім цього , про всяк випадок нагадую ,що відповідно до роз’яснень, наданих у Постанові Пленуму ВАСУ № 10 від 29.09.2016р. « Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» (абз.2 пп.3.4. п.3),у разі якщо розпорядником публічної інформації під час опрацювання запиту буде встановлено, що запит на інформацію, який подано згідно із Законом № 2939-VI, за своїм змістом поєднує предмет регулювання Закону № 393/96-ВР та Закону № 2939-VI, то такий "запит-звернення" повинен розглядатися у відповідних частинах у строк та порядок, передбачені відповідними законами. При цьому розпорядник у п'ятиденний строк повинен відповісти по суті запиту, а також повідомити запитувача, що решта питань розглядатимуться як звернення згідно із Законом № 393/96-ВР.
Прошу надати відповідь на запит у встановлений законом строк особисто посадовою особою, до якої направлено запит.
В разі ненадання або надання неповної інформації, бездіяльність розпорядника та дії посадової особи будуть оскаржені.
З метою економії бюджетних коштів ,прошу відповідь поштою не надсилати,відповідь на запит та запитувану інформацію/документи прошу викласти на сайті https://dostup.pravda.com.ua
З повагою,
Андрєєв Олександр Вікторович ,
керівник РГО «Кремінський центр правової інформації,
консультації та допомоги «КОЛОХОРТ»,
ЄДРПОУ 38817298 ,
+380509388236