Ви можете підтримати роботу сайту "Доступ до правди": ЗАДОНАТИТИ

Щодо небездоганної ділової репутації власника істотної участі в Акціонерному товаристві «Банк Авангард»

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Національний банк України — є центральним банком України та особливим центральним органом державного управління. Національний банк здійснює державне регулювання та нагляд за банками та небанківськими фінансовими установами, має право проводити перевірки, ревізії та застосовувати заходи впливу.

Згідно з інформацією яка міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень та прес-релізу НБУ від 01.05.2025 рішення Національного банку про невідповідність члена наглядової ради АТ «Банк Авангард» Макара Пасенюка кваліфікаційним вимогам щодо професійної придатності було предметом судового оскарження за результатами якого підтверджено його правомірність.

Вказана інформація містить відомості про невідповідність члена наглядової ради АТ «Банк Авангард» Макара Пасенюка кваліфікаційним вимогам щодо професійної придатності з огляду на виплату йому як члену наглядової ради АТ «Банк Авангард» змінної винагороди в значному розмірі без дотримання вимог законодавства України, без належних на те підстав та без документального обґрунтування, наявність конфлікту інтересів.

Також Національний банк повідомляв про тимчасове позбавлення власників АТ «Банк Авангард» Макара Пасенюка і Костянтина Стеценка права голосу в статутному капіталі банку, що свідчить про високий суспільний інтерес і викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію чи приймав Національний Банк України рішення про визнання ділової репутації власника істотної участі в Акціонерному товаристві «Банк Авангард» Костянтина Стеценка небездоганною та чи застосував до нього заходи впливу у вигляді тимчасової, до усунення порушення, заборони використання права голосу», а в разі прийняття такого рішення надати їх скан-копії, а також матеріали, що стали підставою для його прийняття.

(2) Надати інформацію чи приймав Національний Банк України рішення про невідповідність Костянтина Стеценка, члена наглядової ради Акціонерного товариства «Банк Авангард», кваліфікаційним вимогам щодо професійної придатності, а в разі прийняття такого рішення надати їх скан-копії, а також матеріали, що стали підставою для його прийняття.

(3) Надати скан-копії листування Національного банку України із АТ «Банк Авангард» та його посадовими особами (листи, письмові вимоги) з вимогою замінити члена Наглядової ради АТ «Банк Авангард» Костянтина Стеценка або припинити його повноваження.

(4) Надати скан-копії листів НБУ до Костянтина Стеценка про те, що до нього як власника істотної участі в АТ «Банк Авангард», застосовується ознака небездоганної ділової репутації та щодо заходів впливу, які можуть бути застосовані до власника істотної участі в банку, який має ознаку небездоганної ділової репутації, відповідно до чинного законодавства України.

(5) Надати скан-копії документів, на підставі яких виявлено ознаки небездоганної ділової репутації власника істотної участі в Акціонерному товаристві «Банк Авангард» Костянтина Стеценка.

(6) Надати скан-копії звіту про інспекційну перевірку за наслідками проведення якої було виявлено невідповідність члена Наглядової ради Банку Авангард Костянтина Стеценка кваліфікаційним вимогам щодо професійної придатності.

(7) Надати скан -копії документів, що свідчать про отримання Костянтином Стеценко, як членом Наглядової ради AT «Банк Авангард» змінної винагороди, а також відповідні рішення акціонера AT «Банк Авангард», запити НБУ до АТ «Банк Авангард» та його акціонерів та відповіді на ці запити, положення про винагороди Членів наглядової ради в Акціонерному товаристві «Банк Авангард».

(8) Надати скан-копію рішення акціонера АТ «Банк Авангард» про припинення повноважень Костянтина Стеценка, як члена Наглядової ради АТ «Банк Авангард».

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Пошта НБУ, Національний банк України

Ваш запит зареєстрований в НБУ № ЗП/900/1133 від 12.06.2025

З повагою

Департамент забезпечення діяльності
Національного банку України
Facebook • X • Flickr • Youtube • Instagram
Telegram • LinkedIn

показати цитоване

Національний банк України

2 Attachments

, / .


:
1) , :
*.pdf / ;
*.p7s , / ;
2) http://canbu.bank.gov.ua/verify *.p7s *.pdf

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]