Щодо невиконання вимог Закону України!!!
Доброго дня! Опрацювавши листа МОЗ від 17.07.2020 за номером 10-15/17/2108/ЗПІ-20/2487 за підписом вельмишановного пана Лісовського В., що був надісланий мені 20.07.2020 хочу зазначити наступне.
Чинною станом на сьогодні постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 визначено, що усі розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати:
довідник підприємств, установ (закладів) та організацій розпорядника інформації та організацій, що належать до сфери його управління, у тому числі їх ідентифікаційних кодів, офіційних веб-сайтів, адрес електронної пошти, телефонів та адрес;
Реєстр наборів даних, що перебувають у володінні розпорядника інформації;
Фінансова звітність суб’єктів господарювання державного та комунального секторів економіки;
Річні зведені основні фінансові показники виконання фінансових планів підприємств державного та комунального секторів економіки
Отже, по-перше, я просив МОЗ як розпорядника інформації виконати свою функцію надати інформацію яка має бути у розпорядженні Міністерсва. Проте абсолютно не читаючи мій запит пан Лісовський В. надає відповідь, що фінансова звітність має бути опублікована на сайтах державних підприємств. Цікаво чому ж пан Лісовський не в курсі, що майже половина державних підприємств,що належать до сфери управління МОЗу не мають власних веб сайтів
По друге, пан Лісовський запропонував прийти до МОЗу та ознайомитися із запитуваною інформацією, з посиланням на те, що копіювання запитуваної інформації потребує затрати значних трудових та матеріальних ресурсів. Шановний пан Лісовський просимо Вас і ваших підлеглих пройти якісь спеціалізовані курси по забезпеченню поступу громадян до публічної інформації та намагатися не порушувати закони України та конституційні права громадян.
Відповідно до пункту 10.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» Закон України «Про доступ до публічної інформації» не містить переліку способів ознайомлення запитувача інформації із запитуваною інформацією. Зважаючи на частину другу статті 34 Конституції України та частину другу статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» про те, що ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом спосіб, ознайомлення визначається самим запитувачем інформації. Винятком є випадок, коли розпорядник надсилає відповідь, в якій міститься відмова або відстрочка розгляду запиту.
Згідно із пунктом 10.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» доступ до інформації може забезпечуватися як шляхом надання копій документів (частина друга статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації»), так і шляхом перегляду документів за місцезнаходженням розпорядника інформації.
Так, згідно з положеннями пункту 4 частини першої статті 14 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації зобов'язаний визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо. Пропозиція, викладена розпорядником інформації у відповіді на запит, щодо ознайомлення із запитаною інформацією не шляхом надсилання її поштою (як того просить запитувач інформації), а шляхом ознайомлення з нею за місцезнаходженням розпорядника інформації ускладнює доступ до інформації, а тому є порушенням гарантії максимального спрощення процедури отримання інформації (пункт 3 частини першої статті 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Пунктом 10.3 Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» визначено, що частиною п'ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», зокрема, передбачено можливість зазначення у запиті лише електронної адреси. Це свідчить про можливість обрання виключно електронної форми листування з розпорядником інформації і, відповідно, отримання відповіді на запит тільки на електронну адресу.
Крім того надання інформації в електронній формі це єдиний спосіб виконати свій обов‘язок розпорядником інформації на період карантину.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу МОЗ, як розпорядника інформації, надати наступну інформацію (наступні документи):
довідник підприємств, установ (закладів)та організацій, що належать до сфери управління МОЗу, у тому числі їх ідентифікаційних кодів, офіційних веб-сайтів, адрес електронної пошти, телефонів та адрес;
Посилання на офіційний веб-сайт ДП «Укрмедпроектбуд»
Посилання на офіційний веб сайт ДП «Медичні закупівлі»
Копію доручення МОЗу державним підприємствам про створення веб сайтів та публікацію на них фінансової звітності як зазначав пан Лісовський;
посилання на сторінку (сайт МОЗ) де відповідно до вимог постанови розмішено (надати посилання на сайт МОЗу):
Річні зведені основні фінансові показники виконання фінансових планів державних підприємств, що належать до сфери управління МОЗ за 2019 рік;
Фінансова звітність суб’єктів господарювання державного сектору економіки за 2018 та 2019 рік;
Копії річних зведених основних фінансових показників виконання фінансових планів державних підприємств, що належать до сфери управління МОЗ за 2019 рік;
Копії фінансової звітності суб’єктів господарювання державного сектору економіки за 2018 та 2019 рік;
З повагою,
Володимир Семенков